رفته رفته با شلوغ شدن شهرهای بزرگ و البته نیاز بشر به داشتن آرامش بیشتر در زندگی خرید و ساخت ویلا به خصوص در مناطق شمالی کشور بیشتر احساس می شود. اما فقط انتخاب زمین مناسب در یکی از شهرستان های دو استان شمالی کافی نیست و نیاز به استراتژی و شناخت بیشتر منطقه هم دارد. ویلاسازی در هر منطقه چگونه باید باشد؟ و به طور کلی مراحل ارزیابی مهندسی ساخت ویلا چگونه است؟

نکاتی که در طراحی ویلا باید به آن توجه کرد:

۱. استفاده از معماری دوبلکس با ایجاد سقف های بلند

یکی از موارد مهندسی در ویلا سازی،  ایجاد سقف های بلند و طراحی ویلاهایی با معماری دوبلکس و یا تریپلکس است. فضاهای بزرگ مثل ویلا این امکان را به شما می دهد که با ایجاد طبقات بیشتر در عین حال که خانه ای ویلایی دارید از چشم انداز عالی هم برخوردار باشید.

۲. رعایت شیب مناسب با توجه به شرایط جوی هر منطقه

یکی از مواردی که کاملاً به نما و ظاهر ویلا و ساختمان شما مربوط می شود اجرای سقف می باشد. سقف ها به طور کلی به ۲ دسته معمولی و شیب دار تقسیم می شوند که اجرای سقف معمولی می تواند همزمان با ساخت ویلا انجام شود. اما سقف های شیب دار که در شمال کشور بیشتر به چشم می خورند، مراحل پیچیده تری دارند که باید در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرید.

۳. در ویلا سازی محوطه آن را فراموش نکنید!

گل کاری، نصب مجسمه، نصب آلاچیق و باربیکیو، ساخت استخر و یا نورپردازی های جذاب ، بخشی از مراحل مهندسی در ویلا سازی محسوب می شود.

۴. رعایت طراحی داخلی در ویلاسازی

بخشی از طراحی داخلی ساختمان مربوط به وسایل و دکوراسیون داخلی ویلا می شود که می تواند در فروش ویلای مبله به شما کمک کند. اما اگر وسایل داخلی برای چیدمان ویلا را نادیده بگیریم، به فضایی که از ویلا در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید با لوازم منزل به طراحی و تغییر دکوراسیون آن بپردازید، محوطه سازی داخلی ویلا می گویند که بسیار اهمیت دارد. صاحبان ویلا برای اینکه با تمامی بخش های داخلی و بیرونی آن ارتباط داشته باشند برنامه ریزی می کنند.

۵. استفاده از تکنولوژی های روز دنیا به منظور کاهش انرژی در ساخت ویلا

یکی از مشکلاتی که اغلب صاحبان ویلا از آن یاد می کنند هزینه های تامین انرژی در این ویلاهاست که به دلیل مساحت بالای آن ها به طبع هزینه های برق، آب و گاز بالایی هم دارند. اما می توان به کمک روش های جدید الگوی مصرف تا حد زیادی این هزینه ها را کاهش داد.

استفاده از متریال با کیفیت یکی از مراحل مهندسی در ویلا سازی

با توجه به اینکه ویلای شما در کدام منطقه جغرافیایی ساخته می شود باید از مصالح ساختمانی مناسب با همان ناحیه هم استفاده کرد.

استفاده از دیوارهای شیشه ای جلوه خاصی به ویلا می بخشد

برای اینکه در طراحی ویلاهای مدرن و لاکچری از روش های جذاب کردن آن استفاده کنید، می توانید بخشی از دیوار که معمولاً در طبقه بالا و دوبلکس ساختمان کاربرد دارد، از دیوار شیشه ای در قسمتی از آن استفاده کنید.

می‌تونید به ما پیام دهید