انتخاب برگه

برای ساختمانم آسانسور بزارم یا نه؟

تیر ۲۵, ۱۴۰۱ | اخبار | ۰ دیدگاه

اگر ساختمان شما بیش از یک طبقه است، پیشنهاد می‌شود حداقل پیش‌بینی محل آسانسور انجام شود.

سازه پلاس

جدا از ضوابط و مقررات ساخت و ساز، گاها مالکین یا سازندگان که ممکن است خود بهره بردار ساختمان باشند یا نباشند، در دو راهی انتخاب بر گذاشتن آسانسور در ساختمان یا فقط استفاده از راه پله می‌مانند!

آسانسور چند طبقه به بالا الزامی است؟

ساختمان با طول مسیر قائم حرکت بیش از ۷ متر از کف ورودی اصلی (معمولا بیش از ۳ طبقه) نصب آسانسور الزامی است.

اگر ضوابط و مقررات به استفاده از آسانسور الزام کند که جای بحثی وجود ندارد، ولی بحث ما در ساختمان های ۲ یا ۳ طبقه است.

با تغییر سبک زندگی مردم ایران از خانه‌های یک- دو طبقه مسکونی به آپارتمان نشینی از دهه پنجاه قرن ۱۳ شمسی، آپارتمان های معمولا ۳-۴ طبقه بدون آسانسور رواج یافت و مورد استقبال قرار گرفت و کسی مشکلی بابت جابجایی روزمره یا اسباب کشی از راه پله‌ها نداشت.

ولی امروزه با تغییر سبک زندگی بسمت راحت طلبی و استفاده از تکنولولژی و امکانات، نه تنها افراد تمایلی به خرید و استفاده از ساختمان فاقد آسانسور ندارد، بلکه در فروش و یا واگذاری به اجاره واحد بدون آسانسور نیز اغلب با مشکل مواجه خواهید شد.

افراد ساکن در واحدهای بالای طبقه ۱ بدون آسانسور؛ معمولا از مشکلات جسمی در ناحیه پا، کمر رنج می‌رند و در برخی موارد مشکلات قلبی نیز در افراد ساکن در طبقات بالای ساختمان بدون آسانسور بچشم می‌خورد.

همچنین با توجه به پیری جمعیت و کهنسالی ساکنین، گاها بالارفتن فقط تنها از “یک پله” نیز برای افراد مسن یا داری مشکل حرکتی، بسیار سخت میباشد. و شاید افرادی که هیچ مشکلی بابت بالا رفتن از پله ندارند، قطعا در کهنسالی مشکلاتی بابت ورود و خروج به منزل خواهند داشت. حتی شما خودتان نسل جوان باشید، مطمئنا مهمان با کهولت سن خواهید داشت.

از طرفی مشکلات موقت آسیب دیدگی عضلات یا شکستگی پا و… نیز موارد اجتناب ناپذیر چه برای افراد جوان و چه برای افراد پیر هست، که مشکل نبود آسانسور در این گونه وارد، بیشتر نمایان خواهد شد.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *