انتخاب برگه

مصالح نوین و رایج در ساخت نما

بهمن ۲۰, ۱۴۰۱ | مصالح شناسی | ۰ دیدگاه

متریال های نوین ساختمان

در ابتدای امر لازم به ذکر است متریال جدید همان متریال قدیمی هستند که دستخوش تغییر و تحول شدند. آن ها نه تنها از نظر مواد تشکیل دهنده بلکه از نظر ظاهر و کاربرد نیز متفاوت گردیده اند. با توجه به این امر که امروزه ساخت و سازها متناسب با نیاز بشر صورت می گیرد و متفاوت از گذشته است بنابراین متریال های قدیمی به علت مزایای محدود و فرسودگی جای خود را به مصالح پیشرفته تر و با کیفیت تر داده اند. در این مقاله سعی داریم با متریال های نوین و کاربردها و مزایای آن بیشتر آشنا شویم.

انواع متریال نمای ساختمان

آشنایی با انواع متریال می تواند ما را در انتخاب بهترین نوع آن ها کمک کند. استفاده از انواع متریال نمای ساختمان مانند چوب، آجر، فایبر سمنت برد، سیمان، شیشه و … در ساختمان ها بسیار مرسوم است. در هر منطقه ای با توجه به موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، آداب و رسوم، سلیقه ی مردم و نوع کاربرد سازه از نماهای ساختمانیمتنوع استفاده می شود. ویژگی هایی که متریال های نمای ساختمان باید داشته باشند به شرح ذیل می باشد:

عایق صوت

اگر در شهرهای پرجمعیت و شلوغ زندگی می کنید، بدون شک با مشکل آلودگی صوتی روبه رو شده اید. در این شرایط بهتر است برای ساخت نمای ساختمان از متریال هایی استفاده شود که عایق صوت بوده و آرامش بیشتری برای شما فراهم کند.


عایق حرارت:

یکی از معضلات بزرگ صنعت ساختمان، هدر رفتن انرژی است. به همین دلیل مهندسان همواره به فکر ساختمان مصالحی هستند که انرژی ساختمان را حفظ کنند. بنابراین در زمان خرید متریال نمای ساختمان خود به عایق بودن در مقابل حرارت نیز توجه کنید.


هماهنگی با سایر اجزای ساختمان:

متریال نمای ساختمان باید با سبک طراحی و سایر مصالح ساختمان هماهنگی داشته باشند. نمای ساختمان جزئی از سازه و یا حتی جزئی از نمای شهر است به همین دلیل زیبایی آن بسیار مهم است. در زمان  انتخاب نما باید به طراحی های شهری نیز توجه کنید.


هماهنگی با شرایط محیطی:

متریال نمای ساختمان خود را به گونه ای انتخاب کنید که در برابر طوفان، نور خورشید، زلزله و آلودگی هوا مقاوم باشد.


در این جا ما شما را با انواع متریال های قابل استفاده در طراحی نما آشنا خواهیم کرد.

نمای سرامیکی

نمای سرامیکی

یکی از نماهای پر کاربرد و کم هزینه، نمای سرامیکی می باشد. روکش های سرامیکی از مواد طبیعی ساخته شده و دارای ظاهری زیبا و ماندگار است.
کاربرد:
ساختمان مسکونی، اداری و تجاری
مزایا:
* سبک بودن
* ظاهر زیبا و مدرن
* مقاومت فیزیکی بالا و مقاومت دربرابر یخ‌زدگی
* عایق رطوبتی آن در مناطق مرطوب مانند شمال و جنوب کشور
* تنوع زیاد
* ضدحریق بودن
* عدم تغییر رنگ با گذشت زمان

نمای کامپوزیتی

نمای کامپوزیتی

نمای کامپوزیت نمایی سبک است که در عین حال حس صنعت و تکنولوژی را القا می‌کند.  این نوع از نماهای ساختمانی از لایه‌هایی با جنس‌های مختلف درست می‌شوند که اصلی‌ترین آن ورق‌های آلومینیومی است.
ورق‌های کامپوزیت در طرح‌های مختلف تولید می‌شوند که به صورت کلی می‌توان این مصالح را به دو دسته کلی ضد حریق و معمولی تقسیم کرد.


کاربرد:
ساختمان‌های اداری، تجاری، دکوراسیون داخلی، پارتیشن‌های داخلی، هتل، نما و بدنه‌ی ماشین‌آلات صنعتی، پمپ بنزین، بیمارستان، تابلوهای تبلیغاتی، سقف کاذب، دیوارهای تونل و ترمینال‌های مسافربری


مزایا:
* وزن کم
* بدون نیاز به نظافت
* متنوع در ابعاد
* ضد زلزله
* سرعت اجرای بالا
* امکان تعویض و جابجایی
* عایق حرارتی
* انعطاف‌پذیری (قابلیت برش‌کاری و سوراخ‌کاری)
* قیمت مناسب
* متنوع در رنگ
* عایق صوتی
* مقاومت بالا


نمای اچ پی ال

نمای اچ پی ال

اچ پی ال (HPL) ورقه ای است مرکب از چندین لایه ساخته شده از الیاف (همانند کاغذ) آغشته به رزین های عمل کننده در گرما که تحت تاثیر حرارت و فشار ۵ مگا پاسکال به هم چسبیده باشد. در ساخت ورق های فرمیکا یا همان اچ پی ال از کاغذ کرافت، کاغذ دکوراتیو، رزین فنولیک و رزین ملامین استفاده می شود.


کاربرد:
نمای خارجی و داخلی ساختمان ها، سرویس بهداشتی عمومی ورزشگاه ها، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، صنایع آهن سازی، صنایع کشتی سازی، کابینت سازی و آسانسورها


مزایا:
* مقاومت بالا
* بی نیاز از شستشو
* خاصیت ضد خش
* مقاومت مکانیکی
* مقاومت بالا در برابر آتش سوزی
* کارکرد آسان
* نصب خشک
* خاصیت ضد باکتری و الکترو استاتیک

نمای شیشه ای کرتین وال

نمای شیشه ای کرتین وال

نمای لامل، یا همان نمای کرتین وال، یکی از سیستم‌های نمای مدرن ساختمانی است، که ساختاری خود ایستا دارد. نمای کرتین وال از ترکیب پنل های شیشه‌ ای مات و شفاف با قاب‌های آلومینومی سبک تولید و اجرا می‌شوند.


کاربرد:
کاربرد نمای کرتین وال در نماسازی ساختمان‌های بزرگ و چند طبقه‌، نمای پاساژ و نمای برج‌هایی است که اکثرا کاربری اداری و یا فرهنگی و تجاری دارند.


مزایا:
* امکان استفاده از شیشه‌های دو جداره و سه جداره
* عایق صوتی، حرارتی و رطوبت
* بهینه‌سازی دمای محیط و نور
* کاهش مصرف برق
* سهولت در نصب
* مقاومت در برابر عوامل محیطی مانند زلزله و…
* تنوع عالی در رنگ
* امکان استفاده از مقاطع و ابعاد متنوع با توجه به نیاز پروژه


نمای شیشه ای فریم لس

نوعی از نمای آلومینیومی کرتین وال می باشد که دید خارجی آن تنها متشکل از شیشه بوده که به صورت دو جداره یا لمینیت بر روی زیر سازی آهن یا آلومینیوم اجرا می گردد.


کاربرد:
کاربرد نمای فریم لس یا نمای شیشه ای بیشتر در ساختمان های تجاری یا اداری بوده و برای اماکن مسکونی همچون ویلا ها که مایل به داشتن چشم اندازی زیبا و نور کافی می باشند نیز توصیه می گردد.


مزایا:
* عایق حرارتی مناسب
* عایق صوتی مناسب
* هوابندی فوق العاده
* نصب آسان و سریع
* زیبایی ظاهری نما
* سهولت در نگهداری و نظافت
* تنوع رنگی بالا


نمای شیشه ای اسپایدر

نمای شیشه ای اسپایدر به نوعی از نماهای مدرن شیشه ای خود ایستا نمای پرده ای (curtain wall) گفته می شود که در آن شیشه بوسیله اتصالات نقطه ای به سازه متصل می گردد. یکی از معمول‌ترین و بهترین نوع شیشه‌های بدون فریم، شیشه اسپایدر است.


کاربرد:
ساختمان‌های تجاری و اداری


مزایا:
* وزن پایین نسبت به سایر نماها
* شفافیت بی بدیل
* نصب آسان
* قدرت مانور بالا در نماهای پیچیده
* تنوع بالا متناسب با هر کاربردی
* مقاومت بالا در برابر ارتعاشات زلزله

نمای لوور

نمای لوور

نمای لوور، سایبان آلومینیومی است که به صورت منقطع در نمای ساختمان ها به کار برده می شوند و تابش نور مستقیم خورشید را به داخل ساختمان و عبور هوا را کنترل می کند و در ضمن موجب زیبایی نمای ساختمان می شود. لوور سایبان آلومینیومی به سه مدل مختلف در بازار موجود می باشد:
آلومینیومی دوکی
آلومینیومی مستطیلی
آلومینیومی z شکل


کاربرد:
ساختمان های مسکونی، ورزشگاه ها، ساختمان های اداری و مدارس


مزایا:
* زیبایی و شکیل بودن سقف نهایی و ایجاد فضایی مدرن
* امکان دسترسی آسان به فضای زیر سقف با توجه به باز و بست آسان پروفیل ها
* امکان تولید سایزهای خاص ارتفاعی بر اساس نیاز و سفارش مشتری
* ضد حریق بودن سقف نهایی
* قابلیت رنگ آمیزی به صورت دکورال
* ایستایی و استحکام بالای سقف تمام شده

نمای دکوراتیو

به تازگی طراحانی خوش ذوق با استفاده از بتن های سخت و محکم، توانسته اند با روشی ساده و کارآمد، پانل های دکوراتیو بسیار زیبایی را تولید کرده، و در نمای ساختمان ها برای زیبایی هرچه بیشتر استفاده کنند. ساخت این پانل ها به گونه ای بوده که ابتدا مخلوطی از بتن را داخل قالب های مخصوصی قرار می دهند، پس از آنکه بتن خشک شد از قالب بیرون آورده و با قرار دادن آنها در کنار هم به شکل یک پازل، نمای داخلی و خارجی را زینت می بخشند.


کاربرد:
داخل و خارج ساختمان، لابی، آپارتمان ها


مزایا:
* قابلیت استفاده در پیاده‌رو، حیاط و سایر قسمت‌ها با تردد بالا
* خلق ظاهری زیبا و متنوع برای انواع پروژه در عین قیمت بسیار مناسب
* قابلیت استفاده به صورت معمولی یا رنگ‌آمیزی شده، بدون مشکلات جدا شدن سرامیک‌ها
* یکپارچگی، استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه، تغییرات شرایط جوی، زلزله و سایر تنش‌های کششی


جی آر سی

جی آر سی

(Glass  Reinforced Concrete) GRC بتن مسلح به الیاف شیشه و در حقیقت نوعی کامپوزیت پیشرفته می باشد که با به کارگیری الیاف تقویت‌کننده داخل مخلوط بتن، مقاومت کششی و فشاری آن، فوق‌العاده افزایش می‌یابد. این ترکیب یک ماده انعطاف پذیر با شکل گیری بالا می باشد که در ساخت یک نمای پیشرفته به کار می رود.


کاربرد:
نمای خارجی ساختمان‌های اداری، مسکونی، برج، پارکینگ، مراکز تفریحی و آسمان خراش ها، قطعات دکوراتیو داخل ساختمان، دیوار تونل ها، پل ها و زیرگذرها


مزایا:
* سبکی منحصر به فرد این محصول که بار وارده با سازه شما را تا میزان قابل توجه ای کاهش می دهد.
* ضد حریق بودن این محصول به شما توانایی اخذ الزامات آتش نشانی را می دهد و تا میزان قابل توجه از خود در برابر آتش سوزی مقاومت نشان می دهد.
* تنوع در سایز، ضخامت، مدل و رنگ از دیگر مزایای جی ار سی می باشد .
* با توجه به این که جی ار سی منشا خاکی دارد، دوست دار محیط زیست بودن این محصول امری قایل توجه است که به سیاست های جهانی حفظ محیط زیست کمک می کند.
* جی ار سی به دلیل سازگاری با انواع اقلیم های مختلف در سراسر جهان از عمر بالایی برخوردار است.
* جی ار سی به دلیل وجود سیمان که از مقاومت بالایی برخوردار است و علاوه برآن الیاف شیشه سبب افزایش مقاوت آن نیز می شود وکنترل بر ترک های سطحی روی آن زیاد است.
* سرعت در اجرا و نصب آن و همچنین آسان بودن نصب جی ار سی ها از موارد قابل توجه می باشد.
* مقاومت در برابر خوردگی

جی اف آر سی

بتن GFRC مخفف (Glass Fiber Rein Forced Concrete) یا بتن الیاف شیشه است که به نمای خشک هم معروف است. سیمان و بتن مقاومت کششی پایینی دارند و این ضعف بوسیله الیاف شیشه تقویت شده است. GFRC از سیمان پرتلند، سنگدانه ریز، آب، الیاف شیشه ، پلیمر اکریلیک و مواد افزودنی دیگر تشکیل شده است.


کاربرد:
قطعات بزرگ جهت ساخت نماهای یکپارچه بتنی، پنل های بتنی به صورت مشبک یا نقش برجسته، پنل های تزیینی پوشاننده دیوار، مبلمان شهری شامل نیمکت، گریتینگ درخت ، فلاورباکس ، سطل زباله و … .


مزایا:
* بتون GFRC حدود ۸۵ درصد وزن بتن مسلح با فولاد است به این معنی که کمی سبک تر میباشد.
* مقاومت خمشی مناسبی به نسبت وزن دارد.
* تجهیزات و دستگاه های خاص یا گران قیمت هنگام ریختن یا پاشیدن GFRC لازم نیست.
* برشکاری آن آسان است و شکستنش دشوار می‌باشد.
* مقاومت در برابر ضربه و مقاومت کششی این بتن به دلیل وجود الیاف شیشه، استحکام بالاتری نسبت به بتن معمولی دارد.
* این بتن را می‌توان در رنگ‌ها و طرح های متنوع ساخت.
* بتن GFRC در برابر مواد شیمیایی مقاوم است.
* در برابر بارندگی و آفتاب و … مقاوم است و دوام و طول عمر بالایی دارد.
* در برابر آتش و گرما و سرما مقاوم است.
* نفوذ پذیری کم GFRC مقاومت آن را در برابر آلودگی آب و هوا را افزایش می‌دهد.
* سازگار با محیط زیست است.
* به دلیل وزن کمتر، بار مرده ساختمان را کاهش می‌دهد.
* سرعت اجرا و نصب بالایی دارد.


تراکوتا

تراکوتا

تراکوتا (Terracotta) که به معنی “پخته شده” در زبان ایتالیایی است، یک سرامیک سنتی است که با حرارت دادن به رس در کوره های مخصوص، که kilns نام دارند، در درجه حرارت بالا تولید می شوند. انعطاف پذیری خاک رس گرما ندیده، اجازه می دهد که آن را به صورت دستی به اشکال پیچیده تبدیل کنیم که زمانی که گرما می بیند به طور قابل توجهی مستحکم می شود. اگر چه تراکوتا در ابتدا برای سفالگری و مجسمه سازی اختراع شد، صنعتگران به زودی پتانسیل آن را به عنوان یک محصول ساختمانی تشخیص دادند و شروع به ساخت آجرها، روکش ها و کاشی های بام تراکوتا کردند.


کاربرد:
نمای ساختمان، دکوراسیون های خاص سنتی


مزایا:
* سهولت در اجرا، سرعت بالای نصب
* ثبات رنگ تایل ها در مدت زمان طولانی
* هماهنگی رفتاری در برابر تغییرات جوی
* دوام بالا (عمر مفید بالای ۵۰ سال)
* به آسانی قابل بازیافت می باشد
* عایق حرارتی به دلیل حالت دوجداره این محصول و دو پوسته شدن نمای ساختمان
* سبکی ساختار المان های نما ( افزایش مقاومت سازه در برابر تکان های شدید جوی مانند زلزله)
* وجود مقاطع اختصاصی برای فلاشینگ ها، کنج ها، کف پنجره ها و زیر سقفی ها


آکویا

آکویا

چوب آکویا متشکل از بخش‌های چوبی لمینیت شده است، تا محصولی بادوام‌تر با مضرات کمتر، تولید نماید. چوب آکویا از منابع پایدار تامین می‌شود. نتیجه چوب یک لایه با دوام، پایدار و زیبا است که دارای ویژگی‌های اجرایی چوب‌های سخت با دوام مناطق گرمسیری است اما دارای مزایای ارزشمند محیط زیستی نیز هست.


کاربرد:
نمای ساختمان؛ دکینگ فضای باز و مرطوب، کنار استخر کف و دیوار و …، پل ها، فریم چوبی در و پنجره ساختمان‌ها و مبلمان فضای باز


مزایا:
* دوام: چوب‌های آکویا در مدت زمان طولانی دوام خواهد داشت و برای حداقل ۶۰ سال نیاز به تعویض نیاز نخواهند داشت.
* امکان تعمیر یا بازیافت روکش آن وجود دارد.
* مقاوم: چوب آکویا در برابر کوچک شدن یا باد کردن مقاوم هستند.
* پایدار: آکویا با افزایش دوام و پایداری چوب دارای رشد سریع با فراوانی در دسترس، دارای مزایای محیط زیستی قابل توجهی نسبت به چوب‌های سخت دارای رشد کند می‌باشد، که اغلب از جنبه عرضه پایدار محدود هستند.
* غیر سمی: فرایند استیله کردن چوب آکویا جهت تغییر ساختار مولکولی چوب بکار می‌رود تا آکویا را بصورت غیرسمی تولید نماید تا اینکه سایر فرآیندها و مقدمات برای حفاظت از چوب نرم و سخت بکار رود.
* ۱۰۰% قابل بازیافت است.
* انطباق پذیر: می‌تواند بصورت مات یا شفاف با آب پرداخت شود بطوریکه دوام آن تا سه برابر بیشتر می‌شود.

کرافت استون

کرافت استون نوعی سفال است که با ظاهری شبیه سنگ طراحی شده، قابلیت نصب سریع روی کلیه سطوح را داراست و با وجود تنوع در رنگ و طراحی، ظاهری بسیار زیبا به ساختمان شما خواهد داد.


کاربرد:
دکوراسیون داخل و خارج منازل و ساختمان ها
در رابطه با نمای خارج ساختمان این سنگ می تواند به صورت تنها و یا مخلوط با سنگهای طبیعی، آجر نما و … نصب شود. در مورد نمای داخل ساختمان می توان هرجای منزل را از قبیل: جلوی آسانسور، راه پله، ستون ها، راهرو ها، دیوار پشت سینمای خانگی و تلویزیون، دیوار پشت مبل ها، قسمتی از دیوار سالن که نقش بسیار مهمی در زیبایی منزل دارد، اتاق ها، آشپزخانه و غیره را با توجه به سلیقه افراد با این سنگ، زیبا و لوکس نمود.


مزایا:
* زیبایی منحصر بفرد
* ثبات رنگ و قیمت مناسب
* کیفیت بالا


بتن خود ترمیم شونده

بتن خود ترمیم شونده نمونه ای از بتن هایی با ویژگی های منحصر بفرد می باشد. این متریال ترکیبی ساده از سیمان، آب و سنگدانه است و برای ساخت سازه های مختلف کاربرد دارد.


کاربرد:
ساختمان ها، برج ها، جاده ها و پل ها


مزایا:
* مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط مختلف جوی
* قابلیت شکل پذیری
* مقاومت بالا در برابر سرما و گرما
* طول عمر زیاد
* نفوذ پذیری بسیار کم در برابر آب و دیگر مواد شیمیایی
* بهبود بخشیدن خواص مکانیکی بتن مانند مقاومت فشاری و مقاومت خمشی
* کاهش دادن وزن سازه
*افزایش دوام و پایداری سازه
* کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری
* جلوگیری از آسیب دیدگی سازه اصلی ساختمان
* جلوگیری از زنگ زدگی فولاد و آرماتورهای داخلی بتن

بتن اکسپوز

بتن اکسپوز

یکی از انواع بتن‌های معماری است که به عنوان پرداخت نهایی سطوح داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، هر بتنی که سطح آن در معرض دید قرار داشته باشد را می‌توان به عنوان بتن اکسپوز در نظر گرفت.


کاربرد:
نمای بیرونی، دیوارهای بیرونی، پشت بام، فضای داخلی، دیوار، کف، سقف، دکوراسیون (المان‌های تزئینی، میز، اپن آشپزخانه)


مزایا:
* دوام بالا
* تعمیر و نگهداری راحت
* تنوع
* کاربری زیاد
* امکان پرداخت مجدد


چوب

چوب مصالح ساختمانی است که مستقیما از درخت بدست می آید (چوب طبیعی) یا اینکه از خرده چوب ها، سرشاخه ها و ضایعات کشاورزی به همراه چسب های مخصوص طی فرایندهای خاص تولید می شوند (چوب های ساختگی یا تخته های مرکب) و در ساختمان به صورت تیر، ستون، خرپا، نماسازی و کف سازی به مصرف رسیده و در کارهای کمکی مانند قالب بندی و داربست به کار می رود.


کاربرد:
ساخت مصنوعات چوبی، کارهای کمکی در ساخت و ساز مثل قالب‌سازی، چوب‌بست و . . . ، دکوراسیون، نماسازی و تزئین


مزایا:
* عایق حرارتی و برودتی است.
* مقاومت مکانیکی نسبتاً خوب و خاصیت ارتجاعی در مواقع ضربه دارد.
* قابلیت پرداخت سطحی، رنگ‌پذیری، کنده‌کاری و برش دارد.
* امکان تصحیح خواص (مواد ضد حریق، ضد رطوبت و ضد قارچ).
* ارزان، باقابلیت در دسترس بودن و سهولت ساخت
* تجدید پذیری مجدد درخت بعد از برش وجود دارد.
* دارای خاصیت آکوستیک است.


آجر

یکی از مصالح ساختمانی که امروزه جلوه زیباتری به خود گرفته و علاوه بر ساخت بنا در دکوراسیون داخلی نیز به کار می رود، آجر است. آجرها در ابعاد و اشکال مختلف ساخته می شوند و این تنوع و همخوانی آجر با دیگر مصالح استفاده از آن در طاق های گنبدی و قوسی شکل را آسان کرده است.


کاربرد:
دیوارپوش، کفپوش، دیوار کشی و نما


مزایا:
* ساخته شده از مواد سازگار با طبیعت
* مقاوم در برابر آتش، باد و رطوبت
* عایق و حفظ انرژی
* مقرون به صرفه

آجر نسوز

آجر نسوز نوعی آجر است که از خاکهای چینی و نسوز تولید شده و با ساختار مولکولی متراکم و ظریف است. نحوه تولید این نوع آجر به این صورت است که ابتدا سنگ ها را آسیاب کرده و سپس به خاک نرم تبدیل می شود و پس از ۳ روز پخت در کوره در دمای بالای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد ساخته میشود.

کاربرد:
 دیواره های ساختمان، نمای ساختمان، در بسیاری از صنایع مانند فولاد، سیمان، سرب، روی، شیشه و…

مزایا:
* به علت پخت در دمای زیاد در مقابل فرسایش و سرما وگرما مقاوم می باشد.
* به علت پخت، شامل طیفهای رنگی زیبا می باشدکه در پایان کار زیبایی نما صد چندان می شود.
* سبک بوده و نیاز به اسکوب و نگه دارنده ندارد و در نتیجه هزینه اضافی برای مشتری ندارد.
* جذب زیادی با ملات وسیمان دارد و هرگز از ساختمان نمی افتد و خطر سقوط مصالح صفر است.
* هر نوع طرح و الگویی را میتوان با آجر اجرا کرد و محدودیت اندازه در محل نصب ندارد.
* در نهایت عایق سرما وگرما بوده و از اتلاف انرژی در همه فصول جلوگیری می کند.

سیمان سفید

سیمان سفید مانند سیمان سیاه یا خاکستری است و تفاوت آن ها بیشتر در رنگ شان می باشد. رنگ سیمان با توجه به مواد خام که در ترکیب شان وجود دارد و همین طور مراحل تولیدشان تغییر می کند. مقاومت و قدرت چسبندگی سیمان ‌سفید همانند سیمان پرتلند معمولی است. انواع سیمان‌سفید وجود دارد که تمامی انواع سیمان‌سفید از آهک ساخته شده اند.


کاربرد:
همه ساختمان های در دست ساخت، زیبا سازی ساختمان و تزئینات، به عنوان پایه برای تولید دوغاب، چسب، کف های خود تراز شونده، ملات های آهک سیمان، مجسمه سازی، تزئینات و مخلوط های گچ


مزایا:
* مقاوم در برابر هوازدگی
* خصوصیات فنی بالای مواد از تغییر رنگ بتن جلوگیری می کند.
* توانایی اجرای ایده های خلاقانه ابتکاری
* سخت شدن سریع و حداکثر مقاومت که به طور قابل توجهی هزینه روند ساخت را کاهش می دهد.
* پراکندگی زیاد این نوع سیمان از تخریب مواد تحت تأثیر رطوبت یا محلولهای تهاجمی جلوگیری می کند.
* سازگاری با محیط زیست
* مقاوم در برابر خرد شدن / ترک خوردگی
* رنگ سفید روشن سیمان دارای یک اثر تزئینی برجسته است، و قابلیت انعطاف پذیری آن به شما امکان می دهد آن را با مواد تکمیل کننده مختلف، ترکیب کنید.
* چند منظوره بودن سیمان: می تواند در هنگام ریخته گری آجر و دال کف یا به عنوان یک ماده تزئینی یا ساختمانی استفاده شود.

چوب پلاست

کامپوزیت‌هایی که امروزه به آن‌ها چوب پلاستیک یا چوب پلاست می‌گویند، از ترکیب موادی همچون پلاستیک، الیاف چوب طبیعی، ترمو پلاستیک و آرد ساخته می‌شود. در بخش چوبی برای تولید پروفیل از مواد اولیه‌ای مانند پوسته بادام زمینی، الیاف تفاله، کاه و بامبو استفاده می‌شود؛ همچنین در بخش پلاستیکی این محصول از پی وی سی، پلی اتیلن و پلی پروپیلن استفاده می‌گردد. این مواد بعد از اینکه در دستگاه با یکدیگر ترکیب می‌شوند، خمیر قوام گرفته‌ای را تحویل می‌دهند که به آن‌ها کامپوزیت می‌گویند. بعد از آن خمیر شکل گرفته را درون قالب‌های متنوعی ریخته و پس از تغییراتی که در آن می‌دهند چوب پلاستیک یا چوب پلاست  تولید می‌شود.


کاربرد:
کفپوش چوبی، گلدان، سقف کاذب، نرده چوبی، مبلمان و نما


مزایا:
* کاملا ضد آب و ضد رطوبت هستند.
* آنتی باکتریال هستند.
* در تمامی شرایط آب و هوایی که به وجود می‌آید انبساط و انقباض ندارد..
* با اینکه وزن آن بسیار سبک است، استقامت بسیار بالایی دارد و در برابر هر نوع ضربه و آسیب مقاوم است.
* در برابر تمامی حوادث ناگهانی مانند: اتصالات برقی و حریق مقاوم است.
* با تمامی مواد شوینده و پاک کننده‌ای که در بازار وجود دارد، می‌توانید این محصول را شستشو دهید و با شستشو متداوم ظاهر آن تغییری نخواهد کرد.


شیشه هوشمند

شیشه های هوشمند یا SMART GLASSES به انواعی از شیشه اطلاق می‌شوند که با استفاده از جریان برق شیشه مات یا روشن ‌شده و در واقع میزان جذب نور در شیشه های هوشمند را می‌توان به ‌صورت دستی تغییر داد و تنها با فشردن یک کلید، شیشه از حالت شفاف به تیره تغییر می‌یابد. شیشه هوشمند در برابر جریان الکتریسیته از خود واکنش نشان می‌دهد و با تغییرات شیمیایی سبب تغییر خصوصیات فیزیکی شیشه می‌شود.


کاربرد:
سالن‌های کنفرانس، پارتیشن‌ها، استخرها، نماهای تجاری، باشگاه‌ها، موزه‌ها


مزایا:
* سبک
* استفاده و نگهداری آسان
* انتقال نور
* حریم خصوصی


سنگ

نما سنگ

سنگ ساختمانی، جسمی است طبیعی که از اجتماع یک یا چند کانی تشکیل شده و در اندازه دلخواه برش داده می شود و می توان آن را در انواع مختلف سابیده شده، آنتیک، کات بروکن، تیشه ای و … فراوری نمود. سنگ های ساختمانی بر حسب کانی ها و نحوه تشکیلشان دارای انواع بسیار متنوعی هستند.


کاربرد:
پوشش دیوار داخلی ساختمان، نماکاری، پوشش پشت بام، کف ساختمان و پلکان، دکوراتیو نمودن ساختمان، زیرسازی جاده ها، دیوار و شالوده، کف خیابان و پیاده رو


مزایا:
* دوام و مقاومت بسیار بالا
* جلاپذیری مطلوب
* مقاومت سایشی و ضربه ای بالا
* قابلیت برش و صیقل خوردن
* قابلیت شستشو
* ثبات رنگ
* مقاومت در برابر حرارت و رطوبت
* مقاومت کششی و خمشی مناسب
* غیر قابل نفوذ بودن
* مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی
* سختی و مقاومت فشاری بالا و پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی


فایبر سمنت

فایبر سمنت که با نام سمنت برد نیز شناخته می شود صفحات سیمانی هستند که در آن ها از الیاف استفاده شده و ترکیبی از سیمان پرتلند، سیلیس و الیاف در آن به کار رفته است.
فرآیند فرآوری بر روی فایبرسمنت ها به صورت هوا خشک و هم چنین با استفاده از دستگاه اتوکلاو صورت می گیرد.


کاربرد:
نمای ساختمان ویلایی، آپارتمان ها و مجتمع، سقف کاذب داخلی و خارجی، ساخت کف کانکس، دیوارهای داخلی و جداکننده، زیرسازی کاشی و سرامیک در محیط های مرطوب، دیوارهای ضدحریق


مزایا:
* اجرای سریع
* قیمت مناسب
* نگهداری آسان
* مقاومت در برابر آتش سوزی، شرایط جوی
* مقاومت مکانیکی و مقاومت خمشی بالا
* ثبات و پایداری رنگ روی فایبرسمنت
* مقاوم در برابر آفات و حشرات
* تنوع طرح و رنگ بالا

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *