انتخاب برگه

پارتیشن اصولی و نقش آن در دکوراسیون

دی ۱۸, ۱۴۰۱ | دکوراسیون داخلی | ۰ دیدگاه

 پارتیشن اصولی و نقش آن در دکوراسیون

نقش پارتیشن بندی در دکوراسیون داخلی


امروز پارتیشن های مختلف و متنوعی را می توانیم در فضاهای داخلی ببینیم که به عنوان یک عنصر دکوراتیو از آن استفاده می‌شود. اما اگر بخواهیم تخصصی‌تر به موضوع نگاهی بیاندازیم همچنین به دلیل وجود آپارتمان‌های کوچک برای تقسیم فضا از پارتیشن استفاده می‌کنند. پارتیشن به عنوان یک صفحه جدا کننده بین فضاها یا دیواری متحرک است.

کاربرد انواع پارتیشن در فضای داخلی

مهمترین هدف پارتیشن به شرح زیر می باشد:

  • تفکیک و تقسیم فضایی
  • ایجاد محرمیت و یا مانعی برای دید نزدیکی و سازماندهی فضا
  • زیبایی و جلوگیری از یکنواختی از فضا قابلیت
  •  چند منظوره بودن و کاربردی بودن  هر فضا

 پارتیشن ها به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می شوند. که هر یک از آنها می‌توان به فراخور نیاز فضا استفاده میشود. بستگی به سلیقه و نظر شما می توانید هر فضا را دکوراسیون کنید . اغلب افراد با این ویژگی کاربردی بودن و انعطاف پذیر بودن پارتیشن هااغلب بیشتر ترجیح می دهند که از انواع پارتیشن متحرک استفاده کنند.

 متریال پارتیشن ها

پارتیشن ها دامنه گسترده‌ای از متریال دارند که هر یک نما، طرح و فرم منحصر به فرد خود را دارد.یکی از پرکاربردترین متریالی که برای پارتیشن استفاده می‌کنند می‌توان به پارتیشن شیشه ای با فریم استیل چوب pvc ام دی اف،  پارچه های خاص اشاره کرد .در طراحی دکوراسیون داخلی در بین مواردی که گفته شد پارتیشن های شیشه های مات و براق و mdf و pvc دارای بیشترین محبوبیت هستند.

پارتیشن ها امروزه هم ویژگی های متفاوتی مانند شیشه تک جداره یا دو جداره، ضد حریق و ضد آب بودن، عایق صدا و حرارت بودن و دارند. از نقاط مثبت این محصول می توان به تعامل با محیط اشاره کرد از این رو شما می توانید برای هر محیطی که میخواهید یک پارتیشن انتخاب کنید. به وسیله متریال می‌توانید سازگاری با محیط را ایجاد کنید.

 طرح ها و شکل های متناوب پارتیشن ها می تواند زیبایی منحصر به فردی را به فضا ببخشد. طرح های پارتیشن شامل هندسی ،طرح های انتزاعی، نقشه های ملایم روی شیشه ،فیلم های سه بعدی و برجسته می باشد که هر کدام به درخواست مشتری طراحی می‌شود.

 پارتیشن ها در کجا مورد استفاده قرار می گیرد؟

 پارتیشن ها در کجا مورد استفاده قرار می گیرد؟

 کاربرد آنها مختص به محدوده خاصی نیست .در دکوراسیون اداری ، فضای مختلف محیط مسکونی می توانند از آن استفاده کرد. پارتیشن های مورد استفاده بیشتر در محیط های اداری کاربرد دارند، به همین دلیل کاربری آن معمولاً از پارتیشن های ساده استفاده می‌کنند و نمونه‌های آگوستیک آن بیشترین کاربرد را در فضای اداری دارد.

 در فضای غیر اداری مانند لابی ،اتاق‌های مذاکره و غیره تنوع بیشتری به کار می‌رود و فایل های غیر رسمی تری را به خودش میگیرد. پارتیشنها نقش جدا سازی مختلفی دارند و می‌توانند نقش جدا کننده داشته باشند که این روز ها مشاهده کنید.

 اما ممکن است بتوانید بیشترین میزان تنوع را در فضاهای مسکونی مشاهده کنید. پارتیشن بندی فضاهای خانگی بیشتر از یک فضا سازی ساده می باشد. نوع خانگی محصول باید در کنار کاربرد عالی و متناسب با سبک موجود استفاده شود.

در اجرای دکوراسیون داخلی فضای مسکونی برای جداسازی اتاق نشیمن از پذیرایی و اتاق غذاخوری، فضای ورودی از بخش‌های دیگر، اتاق و بخش بندی اتاق کار و استراحت می توان از پارتیشن استفاده کرد .پارتیشن بندی فضا محدود به اتاق ها نیست .حتی برای سرویس بهداشتی به حمام می توانید از پارتیشن استفاده کنید که معمولا از نوع شیشه آن و از نوع شیشه نشکن و سکوریت استفاده می‌کند.

در طراحی داخلی و هنگام انتخاب پارتیشن باید دقت کنید که جنس و عمر آن مورد تایید باشد .مشورت با افراد ارائه دهنده و ماهر می تواند در تصمیم گیری تان به شما کمک کند تا بتوانید بهترین محصول را  انتخاب کنید.

 یکی از پرطرفدارترین نوع پارتیشن، پارتیشن های سبز می باشد که به همراه فلاور باکس در فضای دکور خانه تان بسیار کاربرد دارد و زیبایی منحصر به فردی را به محیط خانه منتقل می کند.

امروزه سبک های مختلفی از پارتیشن را میتوانید در بازار مشاهده کنید و از سایت های معتبر برای ایده گرفتن در طراحی استفاده کنید.

انواع پارتیشن شامل چه مواردی می‌شود؟

انواع پارتیشن شامل چه مواردی می‌شود؟

پارتیشن انواع مختلفی دارد که طبق نیاز می‌توان گزینه مناسب را انتخاب کرد. اینکه کدام نوع و چه جنسی از آن انتخاب شود، می‌تواند در قیمت و نحوه کاربری آن تاثیر به سزایی داشته باشد. انواع آن شامل مواردی از جمله گزینه‌های زیر است:

  1. تک جداره
  2. دو جداره
  3. شیشه‌ای

بسته به کاربردی که پارتیشن دارد یکی از این سه نوع انتخاب می‌شود که در ادامه کاربرد هریک را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد تا بهترین انتخاب انجام را بتوانید داشته باشد.

پارتیشن تک جداره

پارتیشن‌های تک جداره اغلب به عنوان دیواره‌هایی جداکننده به شمار می‌روند. با استفاده از این نوع که در جنس‌های چوبی، فلزی، پی وی سی، ام دی اف و شیشه‌ای وجود دارد، می‌توان به منظور جدا کردن بخش‌ها از آنها استفاده کرد. البته ممکن است به دلیل نازک بودن، عایق خوبی برای صدا محسوب نشوند و تنها بتوانند بخش‌ها را از یکدیگر جدا کنند.

پارتیشن دو جداره

این نوع پارتیشن نیز از جنس‌های مختلفی مانند چوب، شیشه، ام دی اف و پی وی سی ساخته شده است که عایق بسیار خوبی برای صدا به شمار می‌رود و مناسب محیط‌های اداری است که نیاز به آرامش و تمرکز دارند. این نوع از ورود صدا جلوگیری خواهد کرد اما بسته به ارتفاعی که برای آن در نظر گرفته می‌شود می‌توان از آن استفاده کرد.

پارتیشن شیشه‌ای

اغلب از این نوع پارتیشن اداری به عنوان جدا کننده‌ای استفاده می‌شود که کارمندان می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در دید یکدیگر باشند. البته برای دیده نشدن اتاق‌هایی که با شیشه تفکیک شده‌اند، در صورت لزوم می‌توان از پرده‌های کرکره‌ای کمک گرفت.

نکات مهم در انتخاب طراحی پارتیشن

در صورت نیاز برای پارتیشن‌بندی ، می‌توان طبق ضرورت، نوع مناسب‌تری را تهیه و نصب کرد. اما در این بین بهتر است هدف اصلی از بخش‌بندی کردن با این گزینه را دانست و بر طبق آن پیش رفت. در این بین نکات کمک کننده‌ای وجود دارد که باید برای طراحی و نصب در نظر گرفت. این نکات شامل مواردی که در ادامه بیان خواهیم کرد می‌شوند.

توجه به کاربردی بودن

بهترین کار در انتخاب نوع پارتیشن مناسب، در نظر گرفتن کاربردی بودن آن است. یعنی باید دانست که از آن‌ها به عنوان عایق صوتی نیاز است استفاده شود یا خیر؟ در این صورت بهتر است از پارتیشن‌هایی استفاده کرد که دو جداره هستند و صدا را عبور نمی‌دهند.

گاهی برخی از انواع پارتیشن فقط برای اینکه قسمتی از فضا قابل دید نباشد به کار برده می‌شود که برای مقرون به صرفه شدن آن می‌توان از پارتیشن‌های تک جداره برای این منظور انتخاب کرد. انواع بسیار شکیل و زیبایی از نوع تک جداره وجود دارند که می‌توان مناسب با سایر لوازم گزینه مناسب را انتخاب کرد.

توجه به قابلیت جابجایی

برخی از جداکننده‌های سبک، قابلیت جابجایی دارند که توسط آنها می‌توان فضای اداری را برای هر زمان که نیاز باشد به چند بخش مجزا تقسیم کرد. این موارد نیز معمولا تک جداره هستند و ابعاد کمی از فضا را اشغال می‌کنند. حتی برخی از آنها را می‌توان از نوعی که ترکیبی با شیشه رنگی هستند انتخاب کرد که زیبایی چشمگیرتری را ایجاد کنند.

توجه به جنس مناسب طبق نیاز

گاهی تنها هدف از جداسازی فضا، چند بخشی شدن فضا است که برای این منظور دیگر مهم نیست از چه جنسی استفاده می‌شود و تنها می‌توان به استحکام و قابلیت شست و شوی آنها توجه کرد.

در نظر گرفتن تناسب رنگ و سبک

علاوه بر کاربردی بودن می‌توان تناسب رنگ و سبک را نیز در نظر گرفت که باعث زیبایی محیط اداره می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که بهتر است پارتیشن را طوری انتخاب کرد که با سایر وسایل هم‌خوانی داشته باشد. یعنی برای دکوراسیون اداره با سبک مدرن از پارتیشن‌های ساده‌تر و برای سبک‌های کلاسیک بهتر است از پارتیشن‌هایی مانند انواع منبت کاری شده استفاده کرد.

دقت در انتخاب سایز و ارتفاع

توجه به این نکته که ارتفاع مناسب برای پارتیشن اداری انتخاب شود، بسیار حائز اهمیت است. طبق نیاز باید ارتفاع را انتخاب کرد و اگر به عنوان عایق استفاده می‌شود باید تا سقف ادامه داشته باشد. نکته دیگر اینکه معمولا پارتیشن‌هایی که بلند هستند به صورت ثابت هستند و برای مواقعی که نیاز به جابجایی آنها وجود ندارد، بهتر است انتخاب شوند.

چه اصولی برای طراحی پارتیشن اداری باید رعایت شود؟

شاید برای برخی از افراد راحت‌تر باشد که اداره خود را با سلیقه شخصی خود پارتیشن بندی کنند. اما لازم است برخی از اصول کلیدی که در طراحی آن مهم است در نظر داشته باشند. به طور دقیق باید تمام جوانب سنجیده شود تا از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

در نگاه اول، نکته مهمی که باید در نظر داشت توجه به زیبایی است و اینکه تا چه حدی محیط را طوری تقسیم‌بندی کند که راندمان کاری کارمندان را بالا ببرد. پس برای این موضوع باید در نظر داشته باشید که حتما بسته به شغل و تمرکز مورد نیاز کارمندان نوعی را انتخاب کنید که عایقی مناسب باشد.

توجه به رنگبندی نیز می‌تواند بسیار نکته مهمی باشد که بهتر است مطابق با سایر لوازم اداره مانند سرویس میزها، کمدها، قفسه‌ها و مبلمان باشد. نکته دیگری که باید توجه داشت به تقسیم نور مربوط می‌شود. بهتر است برای تامین نور کافی فضا، طوری پارتیشن بندی انجام شود که فقط یک قسمت شامل نور پنجره نباشد و قسمت‌های دیگر فاقد آن باشند. البته تناسب برای این موضوع را نیز باید در نظر داشت.

در صورتی که نیاز به آرامش در فضا وجود دارد، باید تمهیداتی برای عایق صوت در نظر گرفته شود. علاوه بر این موضوع در تمام موارد توجه به جلوگیری از اتلاف انرژی نیز نکته بسیار مهمی است که باید آنرا اعمال کرد.

پیشنهاد می‌کنیم متریال مورد نظر را طوری انتخاب کنید که از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. برای مثال دیواره‌های پارتیشن را گزینه‌ای زیبا و شکیل در نظر بگیرید که دیگر نیازی به هزینه برای کاغذ دیواری وجود نداشته باشد. یا اینکه نوعی باشد که پاکسازی آن به راحتی انجام شود و فورا نیاز به تعویض نداشته باشد.

نکته دیگر برای پارتیشن اداری این است که باید طوری ابعاد را تقسیم و ایجاد کرد که سبب کوچک شدن فضا نشود. این موضوع ممکن است باعث شود که نتوان از فضا کاربری مورد نیاز را دریافت کرد. با توجه به تمام این موارد در صورتی که در مورد پارتیشن بندی به وسیله طراحی خودتان مطمئن نبودید، بهتر است از تیم‌های متخصص در این زمینه مشورت دریافت کنید.

سخن پایانی

نکات بسیار مهمی که در این متن، در مورد پارتیشن اداری ارائه شد، می‌تواند کمک بسیار موثری برای انتخاب بهتر را به همراه داشته باشد. با در نظر داشتن ۵ نکته‌ای که در انتخاب مناسب‌ترین نوع پارتیشن ارائه شد، می‌توان بهترین و منحصر به فردترین دکوراسیون را برای محیط اداری ایجاد کرد. همچنین از آنجایی که سرعت ساخت پارتیشن نسبت به دیوار بیشتر است می‌توان از آن در محیط‌های اداری که به سرعت باید آماده شوند استفاده کرد. اما بهتر است به نکات عنوان شده در این متن توجه شود.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *