انتخاب برگه

چگونه‌ پله‌های سیمانی را تعمیر کنیم؟

بهمن ۱۵, ۱۳۹۹ | رپورتاژ آگهی

در گذر زمان و استفاده از پله‌های سیمانی، این پله‌ها در لبه‌های خود دچار شکستگی و ریختگی می‌شوند که علاوه بر داشتن ظاهر ناخوشایند، ناامن نیز هست. تمیز نگه داشتن کف‌پوش‌های ایوان و سایر قسمت‌های خانه، از سر بودن بودن آن‌ها در صورت خیس شدن، جلوگیری می‌کند. استفاده از فشار آب و تمیزکننده‌ی مناسب، شما را در داشتن یک کف‌پوش تمیز و عاری از روغن و کثیفی، یاری می‌کند.

 اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت بازسازی خانه را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت بازسازی در تهران باشید می‌توانید یا درخواست سیمان کاری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

مرحله‌ی اول:

قبل از شروع کار، از عینک و دستکش ایمنی استفاده کنید. با استفاده از مته‌ی حفاری و چکش، سیمان‌های شل شده و در حال ریزش را بشکنید. سپس با مخلوط رقیق چسب پلی وینیل الکل و آب، محل تخریب شده را بپوشانید. یک قطعه چوب هم ارتفاع با پله را در کنار پله قرار دهید و چند آجر در کنار چوب گذارید تا مانع تکان خوردن آن شود.

مرحله‌ی دوم:

اجازه دهید که مخلوط روی سطح خشک شود و یک حالت چسبناک پیدا کند. سپس با استفاده از ماله، لبه‌ی پله را ازبتن بپوشانید و پر کنید تا هم سطح با چوب شود. لازم به ذکر است که برای آماده سازی بتن، از سه قسمت ماسه، یک قسمت سیمان و یک قسمت از مخلوط چسب و آب استفاده کنید. با استفاده از یک ابزار مناسب لبه‌ی پله را صاف و یکدست کنید. در نهایت روی سطح پلیتین بریزید و به مدت سه روز منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. سپس می‌توانید تخته و آجرها را بردارید.

چگونه ترک‌ها و سوراخ‌های موجود بر روی سیمان را پر کنیم؟

ترک‌های اندک روی سیمان، چندان مشکل ساز نیستند ولی بایستی که شکاف‌های بزرگ‌تر هرچه سریع‌تر رفع شوند زیرا در صورت جمع شدن آب در آن‌ها و یخ زدگی، مشکلات بیشتری را به دنبال می‌آورند.

مرحله‌ی اول:

با استفاده از مته‌ی حفاری و چکش، حفره‌ را لااقل به عمق ۱۵ میلی‌متر گسترش دهید تا کار راحت‌تر شود. سپس لبه‌ی حفره را با مته حفاری بیشتر بتراشید تا پرکننده را در خود نگه دارد.

مرحله‌ی دوم:

هرگونه گرد و خاک را از درون حفره بزدایید و سپس سطح درون آن را با مخلوط پلی وینیل الکل و آب بپوشانید.

مرحله‌ی سوم: 

بعد از اینکه مخلوط چسبناک شد، درون حفره را با بتن پر کنید. از تخته ماله استفاده کنید تا سطح کاملا یکدست و صاف شود. در نهایت سطح پر شده را از پلیتین بپوشانید و اجازه دهید تا به مدت سه روز به طور کامل خشک شود.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه