انتخاب برگه

کنترل نقشه‌های فاز ۲ قبل از صدور پروانه

آبان ۲۹, ۱۳۹۵ | صنعت ساختمان | ۰ دیدگاه

بدینوسیله به اطلاع کلیه اعضای محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران که دارای صلاحیت طراحی یا نظارت می‌رساند:

مطابق مفاد آیین‌نامه­ اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در فرآیند صدور پروانه ساختمانی، قبل از صدور پروانه باید نقشه‌های فاز ۲ پروژه‌ها (فعلا بالای ۲۰۰۰ متر مربع) توسط سازمان بررسی و تایید شود.

فرآیند کنترل و تایید نقشه‎ها به این صورت است که شخص طراح باید نقشه‌ها را در سامانه خدمات مهندسی بارگذاری نماید و تاییدیه سازمان نظام مهندسی به صورت سیستمی برای سامانه شهرسازی برای صدور پروانه ارسال می‌شود.

برخی از پرونده‌ها به دلایل مختلف (از جمله در بازه زمانی ۹ فروردین تا ۲۵ فروردین) فرایند کنترل و تایید نقشه توسط سازمان را طی نکرده‌اند. در خصوص این دسته از پرونده‌ها موارد مهم زیر به اطلاع اعضای محترم سازمان می‌رسد:

۱-     ناظران قبل از ارائه شروع به کار و یا در هر مرحله از عملیات ساختمانی موظف هستند ابتدا نسبت به بررسی و کنترل نقشه‌ها اقدام نمایند. وظایف ناظر در بررسی و کنترل نقشه‌ها و مراحل بعدی آن در مبحث دو مقررات ملی آمده است اما آنچه در این اطلاعیه مد نظر است توجه به این نکته است که باید نقشه‌های پرونده‌های بالای ۲۰۰۰ مترمربع به تایید واحد کنترل نقشه سازمان رسیده باشد.

۲-     در پرونده‌هایی که مالک حق‌الزحمه کنترل نقشه را واریز نکرده است، لازم است ابتدا مالک/متقاضی ساخت نسبت به مراجعه به سازمان و پرداخت حق‌الزحمه کنترل نقشه اقدام و سپس نقشه‌ها برای کنترل و بررسی به واحد کنترل نقشه ارائه شود.

۳-     اجرای پروژه توسط مجری و نظارت بر اجرای پروژه بر اساس نقشه‌هایی که مورد تایید سازمان نیست و فرایند کنترل و تایید آن طی نشده است تبعات حقوقی و انضباطی برای مجری، ناظر و طراح خواهد داشت. تمام عملیات اجرایی پروژه به غیر از ایمن سازی و پایدارسازی گودها باید تا زمان طی فرایند کنترل نقشه‌ها متوقف گردد.

۴-     طراحان پروژه‌هایی که نقشه‌های آن‌ها به تایید سازمان نرسیده است لازم است در اسرع وقت مراتب را به ناظر و مجری اعلام و نسبت به ارسال نقشه‌ها به سازمان نظام مهندسی اقدام نمایند.

۵-     در موارد معدودی نیز که مالک حق‌الزحمه کنترل نقشه را واریز ولی فرآیند کنترل نقشه‌ها طی نشده است لازم است در اسرع وقت نقشه‌ها را به سازمان برای کنترل ارائه نماید.

منبع خبر: http://www.tceo.ir/ContentViewer.aspx?DataID=43833

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *