انتخاب برگه

جملاتی از معماران بزرگ

خرداد ۲۷, ۱۴۰۰ | معماری | ۰ دیدگاه

جملاتی از معماران بزرگ
جملاتی از معماران بزرگ

معمار بایستی یک پیامبر باشد، یک پیامبر به مفهوم واقعی کلمه، اگر او قادر نباشد حداقل ده سال جلوتر را ببیند، نمی‌­توان او را یک معمار نامید.

فرانک لوید رایت

معماری زمانی آغاز می­‌شود که شما دو آجر را با دقت پیش هم می­گذارید.

میس ون درروهه

من ترسیم­ کردن را به حرف ­زدن ترجیح می­دهم، زیرا ترسیم ­کردن سریع­تر است و مجال کمتری برای دروغ­ گفتن باقی می­گذارد.

لوکوربوزیه

من از تعطیلات متنفرم. اگر شما می‌­توانید ساختمان­‌هایی را بسازید، چرا باید در کنار دریا بنشینید؟

فیلیپ جانسون

پروژه؛ یعنی شالوده دادن به یک فرم، درون یک نظم.

لویی کان

خلاقیت حقیقی کل زندگی را شامل می­‌گردد و به وسیله ابزارهایی از شهود بیان می­‌شود که فراسوی منطق و آن چیزی است که زبان‌های دیگر قادر به ابراز آن هستند.

تادائو آندو

هندسه شالوده و مبنای ادراک معماری است. من از طریق هندسه به اثر خود دست می‌­یابم. در شناخت جهان معماری، زبان هندسه مانند زبان سازه اهمیت دارد. هر دوی آن‌ها در کنار خواص مصالح و عالم طبیعت، برای من سرچشمه­‌های زاینده و مهم الهام هستند.

سانتیاگو کالاتراوا

من بیشتر وقتم را صرف کارفرماها می­‌کنم. زیرا معتقدم این کار ما را به پیش می­‌برد و آن‌ها هم به آنچه که می‌­خواهند، می­‌رسند و از کار احساس رضایت می­‌کنند. این روند باعث می‌­شود آن‌ها بدانند که شما مسائل آن‌ها را می­‌شنوید. همچنین این تعامل موقعیت ابداع را برای شما فراهم می­آورد.

فرانک گهری

معماری یک ورزش در مسافت طولانی است. شما فکرتان را بر روی آن می گذارید و ۳۰ سال با آن همراه می شوید، تا این که کم کم در این رشته راه می افتید.

تام مین

مدرنیست‎ها مدعی هستند که مدینه فاضله را باید در آینده جستجو کرد، پست‎ مدرنیست‎ها نیز به دنبال این مدینه فاضله در گذشته هستند؛ ولی به اعتقاد من، معماری امروز باید این مدینه فاضله را در شرایط امروز پیدا کند؛ معماری امروز ما باید منعکس‎کننده شرایط ذهنی و زیستی جامعه امروز ما باشد.

پیترآیزنمن

ساختمان ها صرفاً کالا نیستند. آنها مانند پرده ای پشت صحنه زندگی ما را در شهر می سازند. معماری هنر شکل دادن به آن چیزی است که ما مرتباً در آن به نمایش میپردازیم، چرا که به خلق محیطی میپردازد که تمامی جزئیات روزانه زندگی ما در آن اتفاق می افتد.

ریچارد راجرز

معماری ارگانیک نمیتواند نام شیوه ای خاص در معماری باشد، چرا که معماری نیز مانند زندگی ناچار است در حوزه ارگان های موجود جلوه کند و اصولاً زندگی ارگانیک به معماری ارگانیک نیازمند است.

آلوار آلتو

معماری فعالیتی صرفاً در جهت پاسخگویی به نیازهای کارفرماها نیست، بلکه معماری فعالیتی است که تولید دانش می کند.

رم کولهاس

فضا را فراموش کنید، همچنین سازه و اینگونه حرف ها را، دنبال ارتباط، تمثیل و تصویر سازی مفهومی باشید.

رابرت ونتوری

محصولات مرتبط:

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *