انتخاب برگه

صرف ۳۷ درصد مجموع انرژی کشور در بخش ساختمان

مرداد ۱۰, ۱۳۹۵ | اخبار, صنعت ساختمان | ۰ دیدگاه

رئیس نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۷ درصد مصرف کل انرژی کشور در بخش ساختمان است که ۶۰ درصد همین مصرف مربوط به سرمایش و گرمایش بوده و در مجموع ۲۲ درصد مصرف کل انرژی در سرمایش و گرمایش است.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اذربایجان شرقی ، علی طوماری  در همایش ناب سازی مصرف انرژی با در و پنجره‌های یو پی وی سی اظهار داشت: متاسفانه بخش محیط زیست با بی توجهی بالایی مواجه بوده و در بخش ساختمانی نیز همین مشکل را داریم و به تبع آن در بحث صرفه جویی در مصرف انرژی وضعیت خوبی حاکم نیست و سونامی بزرگی در بحث انرژی در کشور داریم.

وی ادامه داد: اگر کشوری به دنبال رشد اقتصادی است و می خواهد زیرساخت های خود را توسعه دهد باید مصرف انرژی را ناب کند اما ما فعلا این وضعیت را نداریم.

طوماری افزود: اگر زیرساخت های یک کشور توسعه نیافته و امکانات تولید داخلی افزایش نیابد اقتصاد مقاومتی عملی نمی شود چرا که یکی از اصول اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ادامه داد: ما همانند ماهی در دریا هستیم که انرژی لازم را داریم اما غافل از تمام شدن آن هستیم.

وی با بیان اینکه قریب ۳۷ درصد مصرف انرژی در بخش ساختمان است، گفت: ۶۰ درصد همین مصرف ساختمانی مربوط به بخش سرمایش و گرمایش ساختمان است و ۲۲ درصد مصرف کل انرژی مربوط به گرمایش و سرمایش ساختمان است با این حال آیا نباید برای صرفه جویی انرژی توان بیشتری بگذاریم.

طوماری افزود: اگر ما در ساختمان از سامانه هوشمند بهره ببریم، آن ساختمان از لحاظ مصرف انرژی ۳۰ درصد صرفه جویی خواهد داشت و اگر دو سال از این سیستم استفاده کنیم هزینه مصرفی آن به خریدار برخواهد گشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ادامه داد: عایق کاری ساختمان و لوله ها می تواند ۳۵ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی به همراه داشته باشد و  از نظر تجاری وقتی سازنده ساختمان هزینه خود را برداشت نکند سرمایه گذاری نخواهد کرد و اگر خریداران ساختمانی توجهی به جایگاه آن در حوزه مصرف انرژی نکنند انرژی ما به هدر می رود.

وی با ارائه پیشنهادی خطاب به شهردار تبریز گفت: ما باید به عنوان شهر اولین ها برچسب انرژی را در این کشور حاکم کنیم و وضع مالیات متناسب با برچسب انرژی راهکار خوبی در این زمینه می تواند باشد.

منبع خبر: http://www.irceo.net/fullstory.aspx?id=7019

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *