انتخاب برگه

مبحث ۲۵ بیست و پنجم مقررات ملی ساختمان انطباق شهری ساختمان

آبان ۶, ۱۳۹۵ | مباحث مقررات ملی | ۰ دیدگاه

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی، جلسه کارگروه تلفیق فصول مبحث ۲۵ مقررات ملی ساختمان با عنوان انطباق شهری ساختمان در ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه مورخ ۹۵/۰۸/۰۵ با حضور جمعی از اعضای گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی تشکیل گردید.

در این جلسه فصل ساختمان، تراکم و ارتفاع به صورت بند بند قرائت گردید و در هر مورد نقطه نظرات و پیشنهادات اصلاحی از طرف اعضای کارگروه تلفیق مطرح شد و مقرر گردید در متن نهائی فصل اعمال گردد. در ادامه این جلسه عناوین پنجم فصل از فصول دوازده گانه مبحث فوق الذکر انتخاب شد تا به نظر سنجی های تخصصی گذاشته شود. پیش بینی می شود کارگروه تلفیق بتواند حداکثر دو تا سه جلسه آینده متن متن کلیه فصول مبحث انطباق شهری ساختمان را نهائی نموده و آن را آماده نظر سنجی های بعدی قرار دهد و پس از آن کل متن مبحث را در اختیار ریاست سازمان و شورای مرکزی سازمان قرار دهد.


جلسه هماهنگی تأمین اعتبار مبحث ۲۵ مقررات ملی ساختمان در سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد.جلسه بررسی چگونگی تأمین اعتبار جهت تهیه مبحث ۲۵ مقررات ملی ساختمان تحت عنوان الزامات عمومی در طراحی، اجرا و بهره برداری از ساختمان ها ویژه رشته شهرسازی با حضور تعدادی از رؤسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها و نمایندگان گروه های شهرسازی برخی از استان ها از جمله دکتر مجربی کرمانی ریاست سازمان استان البرز و مهندس کاتب احدی نماینده رشته شهرسازی در هیات مدیره استان البرز، در ساعت ۱۶ روز سه شنبه مورخ ۹۵/۳/۲۵ در محل شورای مرکزی تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا آقای مهندس حق بین دبیر محترم اجرایی سازمان، پیرامون ضرورت تهیه مبحث ۲۵ مقررات ملی ساختمان، فرایند و اقدامات بعمل آمده برای رشته های ترافیک و نقشه برداری مطالبی را مطرح، سپس آقای مهندس یزدانی رییس گروه تخصصی شهرسازی در خصوص اهمیت موضوع و اقدامات بعمل آمده توسط گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی بمنظور تهیه مبحث ۲۵ تحت عنوان الزامات عمومی در طراحی، اجرا و بهره برداری از ساختمان ها توضیحاتی را ارائه داده و در ادامه جمعی از حاضرین نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و سرانجام با توجه به اعتبار مورد نیاز که به طور تقریب ۳۶۰ میلیون تومان برآورد شده، مقرر گردید به نسبت تعداد عضو هیات مدیره سازمان ها از قرار هر عضو یک میلیون تومان محاسبه و توسط شورای مرکزی به سازمان های اعلام تا توسط سازمان استان ها به حساب شورای مرکزی واریز و در راستای تهیه مبحث مذکور هزینه گردد.


به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی جلسه کارگروه تلفیق فصول مختلف مبحث ۲۵ مقررات ملی ساختمان با عنوان “انطباق شهری ساختمان” در ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه مورخ ۹۵/۰۸/۱۲ با حضور هشت نفر از اعضای گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی برگزار گردید. در این جلسه ابتدا فصل مربوط به “ساختمان، تراکم و ارتفاع” بند به بند قرائت گردید و در هر بند اعضای گروه تلفیق دیدگاهها و نقطه نظرات اصلاحی خود را مطرح نمودند. با توجه به اهمیت موضوع “تراکم” در ساختمان، مقرر شد که اصلاحات پیشنهادی به دقت در متن فصل مربوطه اعمال و نسخه نهائی آماده صفحه آرائی شود. در ادامه فصل مربوط به “ساختمان و معلولین” مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اصلاحات لازم روی بندهای آن اعمال شد. مقرر گردید چند الزام جدید به این فصل اضافه گردد. در پایان جلسه قرار شد در جلسه آتی کارگروه تلفیق دو فصل “ساختمان، تعمیر، تخریب و نگهداری” و همچنین “ساختمان و کاربری” مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن نسخه اولیه مبحث ۲۵ آماده ارائه به ریاست سازمان جناب آقای دکتر ترکان بشود.


صفحه ویژه دانلود مباحث

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *