انتخاب برگه

آسانسورهای چندین طبقه را با تضمین کیفیت و قیمت بخرید

مرداد ۱۹, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

قیمت آسانسور های چندین طبقه، بررسی شرایط خرید و پرداخت، نحوه نصب آسانسور در ساختمان ها، و البته پیدا کردن بهترین شرکت آسانسور، مواردی هستند که همه مشتریان به آنها اهمیت می دهند. چه بسا که خرید مدل های جدید انواع آسانسور می تواند ایمنی و آرامش ساکنین را هم تضمین کند.

بیایید با هم نگاهی بیاندازیم به انواع آسانسورهای چند طبقه که می توانید در ساختمان های مسکونی چند واحدی نصب کنید. قطعاً قیمت آسانسور برای ساختمان با هر تعداد طبقات، متفاوت است.

قیمت آسانسور خانگی

مزایای آسانسورهای چندین طبقه چیست؟

آسانسورها وسایلی هستند که افراد و کالاها را به صورت عمودی، در یک مسیر اختصاصی که طبقات یک ساختمان را به هم متصل می سازد، جابه جا می کنند. اولین نسل آسانسورها در دهه ۱۸۵۰ رایج شدند؛ زیرا سازه های فولادی و آهنی، ساخت و ساز ساختمان های بلندتر را امکان پذیر می کردند. اما یک مکانیسم ایمنی برای این تجهیزات طراحی شده که از سقوط شان جلوگیری می کند؛ همین گزینه بود که باعث شد آسانسورها به محبوب ترین تجهیزات بالابری ساختمانهای مسکونی تبدیل شوند. تقریباً در تمام ساختمان‌های چند طبقه مدرن، آسانسور برای دسترسی همگانی، مورد نیاز است.

سه نوع اصلی آسانسور وجود دارد که معمولاً برای ساختمان های چند طبقه، استفاده می شوند: آسانسور کششی گیربکسی، آسانسور کششی گیرلس و آسانسورهای هیدرولیک. قیمت آسانسورهای چندین طبقه در هر یک از این مدل ها با توجه به ابعاد و اندازه ها و نیاز ساختمان، متفاوت است. باید قبل از خرید آسانسور، با فروشنده در این باره کاملاً گفتگو کنید.

خرید آسانسورهای چندین طبقه از نوع هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک ( Hydraulic Elevators)، در این مدل آسانسور کابین آسانسور توسط یک پیستون در پایین آن ، پشتیبانی می شود.  موتور الکتریکی پمپ مربوطه را راه اندازی نموده و روغن هیدرولیک را وارد پیستون (جک هیدرولیک )  می کند؛این پیستون ها، آسانسور را به سمت بالا انتقال می دهند . برای حرکت به سمت پایین یک شیر الکتریکی مسیر برگشت روغن را به مخزن باز نموده و باتخلیه روغن داخل پیستون ؛کابین آسانسور به سمت پایین حرکت می کند.

آسانسورهای چندین طبقه هیدرولیکی برای ساختمان های کم ارتفاع با ۲ تا ۸ طبقه استفاده می شوند و با حداکثر سرعت      0.7  متر در ثانیه حرکت می کنند. موتورخانه آسانسورهای هیدرولیک در پایین ترین سطح مجاور چاه آسانسور قرار دارد.

آسانسورهای هیدرولیک معمولی دارای یک ریل راهنماهستند که تا زیر کف چاله آسانسور امتداد می یابد و در هنگام پایین آمدن آسانسور، پیستون جمع کننده را حمایت می کند. برخی از پیکربندی این تجهیزات دارای یک پیستون تلسکوپی هستندوبه حفره کم عمق تری در زیر چاه آسانسور برای نصب آنها نیاز داریم.

در آسانسورهای هیدرولیک که امکان ایجاد حفره برای نصب پیستون وجود ندارد ،  پیستون هیدرولیک در گوشه چاه آسانسور در کنار کابین نصب میشود. در این پیکربندی، پایه پیستون های تلسکوپی در پایین چاه ثابت هستند و نیازی به حفره برای نصب در بخش زیرین ندارند. پیستون های تلسکوپی، مسافت بیشتری نسبت به پیستون های غیر تلسکوپی طی می کنندو برای آسانسورهای با طبقات بالاتر بکار میروند.به این دو مدل آسانسور جک مستقیم از زیر یا جک مستقیم از بغل گفته میشود.

آسانسورهای هیدرولیک مجهز به طناب فولادی (سیم بکسل)  ،از ترکیب طناب فولادی ، قرقره و پیستون برای حرکت آسانسور بهره می برند. این آسانسورها مسافت بیشتری نسبت به مدل های قبلی طی می کنند.این مدل هیدرولیک با جک غیر مستقیم نامیده میشود.

قیمت آسانسور هیدرولیک چندین طبقه، انرژی بیشتری نسبت به انواع دیگر آسانسورها مصرف می کنند، چون موتور الکتریکی برخلاف جاذبه عمل کرده و سیال هیدرولیک به سمت پیستون هدایت می کند.

یک اشکال دیگر آسانسورهای هیدرولیک این است که گاهی اوقات مایع هیدرولیک ممکن است نشت پیدا کند؛ این وضعیت می تواند خطرات زیست محیطی جدی ایجاد نماید.

خطرات زیست محیطی و مصرف انرژی بالا، دو دلیل اصلی هستند که باعث شده اند آسانسورهای هیدرولیک مانند گذشته، در ساختمان ها نصب نشوند.

آسانسور فعال

آسانسورهای کششی گیرلس و گیربکسی با اتاقک

قیمت آسانسورهای چندین طبقه، از نوع کششی گیرلس و گیربکسی، هر کدام بسته به مدل و نحوه نصب، مشخص می شود. آسانسورهای کششی توسط طناب های فولادی بلند می شوند که محل آنها روی چرخی است که به موتور الکتریکی بالای چاه آسانسور متصل شده است. این نوع آسانسورها برای کاربردهای متوسط ​​و یا سنگین استفاده می شوند و سرعت حرکت بسیار بالاتری نسبت به آسانسورهای هیدرولیک دارند. وزنه تعادل در این مدل تجهیزات، با جبران وزن کابین آسانسور و سرنشینان، آسانسورها را کارآمدتر می سازند؛ به این ترتیب، موتور مجبور نیست وزن زیادی را جابجا کند.

آسانسورهای کششی دنده ای یا گیربکسی دارای جعبه دنده ای هستند که به موتور متصل است و چرخی را به حرکت در می آورد که مسئول حرکت طناب های فولادی می باشد. آسانسورهای کششی دنده ای حرکت سریع تری دارند و مسافت بیشتری را طی می کنند.

آسانسورهای کششی بدون دنده (گیرلس) یک چرخ دارند که مستقیماً به موتور هستند. آسانسورهای کششی بدون دنده، سریع تر از مدل قبلی حرکت می کنند و مسافت طی شده نیز بیشتر است؛ بنابراین، آنها تنها انتخاب برای گروه آسانسورهای چندین طبقه مرتفع هستند.

آسانسورهای کششی دنده ای یا گیربکسی از نظر هزینه اولیه، هزینه های نگهداری مداوم و مصرف انرژی، در حد و اندازه متوسط هستند. آسانسورهای کششی گیرلس، هزینه اولیه بالاتر دارند، هزینه تعمیر و نگهداری مداوم متوسط ​​را ایجاد می کنند و از نظر مصرف انرژی، کمی کارآمدتر از آسانسورهای کششی دنده ای هستند.

نکات تکمیلی درباره خرید و قیمت آسانسورهای چندین طبقه

از نکات مهم خرید انواع آسانسور، توجه به نیاز ساختمان است. قیمت آسانسورهای چندین طبقه بر همین اساس تعریف می شود. هرچه ساختمان شما مرتفع تر باشد، مدل آسانسور و ظرفیت باربری آن بیشتر خواهد بود؛ پس خرید پک کامل آسانسور، گران تر می شود.

قبل از خرید، درباره قیمت آسانسور ۴ طبقه، ۵ طبقه یا انواع دیگر، نحوه نصب و راه اندازی، بازرسی های دوره ای، استاندارد آسانسور، ایمنی و گواهینامه های مربوطه با فروشنده صحبت کنید.

مهم است که طناب های فولادی ، کابل ها و ریل های راهنما و کفشک های آسانسور کششی از نظر ساییدگی به طور منظم بررسی شوند. اگر ساییدگی روی چرخ اصلی موتور (فلکه کشش ) اتفاق بیوفتد، اصطکاک بین شیارهای آن  و طناب های فولادی کاهش یافته و لغزش، با احتمال بالاتری رخ می دهد؛ این وضعیت، کارایی را کاهش می دهد و در صورت عدم کنترل می تواند خطرناک شود.

آسانسورهای کششی به دلیل افزایش طول و وزن کابل های الکتریکی  یا طناب های فولادی  دارای محدودیت های ارتفاعی هستند. مواد جدیدی که قوی تر و سبک تر هستند، مانند الیاف کربن، به آسانسورهای کششی این امکان را می دهد تا به عنوان آسانسورهایی با طبقات بالاتر به کار بروند.

درباره آسانسورهای بدون اتاقک بیشتر بدانیم

آسانسورهای بدون اتاقک ماشین یا Machine-Room-Less (MRL) Elevators، نوعی از آسانسورهای کششی هستند که اتاقکی برای تجهیزات اختصاصی بالای چاه آسانسور ندارند. کل دستگاه در فضایی در گوشه چاه آسانسور در بالاترین قسمت قرار می گیرد و در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری ، قسمت ها و قطعات از بالای کابین آسانسور قابل دسترسی هستند. جعبه های کنترل آسانسور در بالاترین طبقه و کنار درب ورودی آسانسور در مجاورت چاه آسانسور قرار دارد.

آسانسورهای MRL ،

محدودیت سرعت ( بین ۱/۶ الی ۴ متر بر ثانیه )

محدودیت تراول ( کمتر از ۴۵ متر پیشنهاد می گردد )

محدودیت ظرفیت ( برای ظرفیتهای کمتر از ۳۰۰۰ کیلوگرم توصیه می گردد )

آسانسورهای MRL از نظر هزینه اولیه و تعمیر و نگهداری با آسانسورهای کششی دنده ای قابل مقایسه می باشند، اما در مقایسه با آسانسورهای دنده ای، مصرف انرژی نسبتاً کمتری ارائه می دهند.

آسانسورهای بدون اتاقک ماشین در حال تبدیل شدن به محبوب ترین انتخاب برای ساختمان هایی با ارتفاع متوسط ​​هستند. این تجهیزات در مصرف انرژی، کارآمد بوده، به فضای کمتری نیاز دارند و عملکرد و قابلیت اطمینان آنها در حد و اندازه آسانسورهای کششی گیرلس است.

قیمت آسانسور هیدرولیک

خرید و استعلام قیمت آسانسورهای چندین طبقه

اگر قصد خرید انواع آسانسورهای گیرلس و گیربکسی را دارید، اگر به تجهیزاتی ایمن و پایدار فکر می کنید، اگر می خواهید آسانسورها را برای پروژه های بزرگ خریداری کنید، می توانید قیمت آسانسورهای چندین طبقه را از شرکت آسانسور فعال استعلام بگیرید. کیفیت تمامی تجهیزات این شرکت تضمین شده است و خدمات مشاوره خرید هم برای مشتریان عزیز ارائه می دهیم.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه