انتخاب برگه

آیا سایبان خودرو می تواند جایگزین مناسبی برای پارکینگ مسقف خودرو باشد؟!

آذر ۱۳, ۱۴۰۰ | رپورتاژ آگهی

این سوالی است که بسیاری از افراد، از مهندسان و تولید کنندگان سایبان خودرو می پرسند. در واقع باید بیان شود که سایبان خودرو به منظور حفاظت از وسیله نقلیه شما طراحی و ساخته شده است که می تواند فواید بسیاری داشته باشد و جزء یکی از مهم ترین سازه های سبک شناخته می شود. این سازه می تواند در مکان های مختلفی نصب گردد از جمله حیاط منزل شما! بنابراین با نام های دیگری مانند سایبان حیاط نیز شناخته می شود. در این مطلب تهیه شده از شرکت سایه سازان کوروش قصد داریم تا نکات بسیار مهمی درباره سایبان خودرو در حیاط منزل را در اختیار شما خوانندگان محترم قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با سایه سازان کوروش همراه باشید. 

سایبان حیاط چیست؟ 

اگر بخواهیم به تعریفی جامع از سایبان حیاط بپردازیم، در ابتدا باید سایبان را برای شما تعریف کنیم. لازم به ذکر است که سایبان یکی از سازه های سبک است که از تیر و ستون و سقف تشکیل شده است و می تواند عمل سایه اندازی را به خوبی انجام دهد. سایبان ها از زمان های بسیار دور در میان جوامع مختلف رایج بود. سایبانی که آن ها به عنوان سایبان حیاط استفاده می کردند، از پارچه و چوب ساخته شده بود. گاهی نیز از حصیر به عنوان سقف سایبان استفاده می کردند. 
سایبان های قدیمی به عنوان سایبان در حیاط منزل، سایبان در کاخ ها، زمین های برپایی جشن، بازارها و …. استفاده میشد. اما امروزه سایبان ها برای موارد بسیار مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از مهم ترین آن ها سایبان خودرو است.

 
می توان اذعان داشت که سایبان حیاط یک سازه سبک بسیار خاص است که در حیاط خانه ها و ویلاها نصب می شود و می تواند سایه ای مناسب برای محافظت از خودرو یا موارد دیگر به وجود بیاورد. این سازه می تواند کاربری های بسیار مختلفی داشته باشد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:‌


۱٫ بهره گیری از سایبان حیاط منزل به عنوان آلاچیق 
۲. طراحی سایبان حیاط به عنوان سایبان خودرو 
۳. ساخته سایبان حیاط به عنوان سایبان در کنار استخر، سایبان حیاط خلوت و …. 

سایبان حیاط
سایبان حیاط

سایبان خودرو چیست؟ 

به طور قطع تا کنون سایبان خودرو را دیده اید یا از آن ها استفاده کرده اید. سایبان خودرو یکی از انواع سایبان است که از آن به عنوان یک محافظ برای خودرو یاد می شود. این سایبان می تواند از خودرو شما به خوبی محافظت کرده و آن را در برابر عوامل آسیب زا طبیعی و غیر طبیعی محافظت نماید. سایبان خودرو مانند دیگر سایبان ها از یک اسکلت ( تیر و ستون ) و سقف ساخته می شود. به صورت کلی سایبان خودرو به دو دسته کلی تقسیم بندی می شود که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:‌


• سایبان خودرو به صورت ثابت 
• سایبان خودرو به صورت متحرک 

در زیر به بررسی هر یک از انواع سایبان خودرو می پردازیم و درباره آن ها اطلاعات سودمندی را در اختیار شما قرار می دهیم. با سایه سازان کوروش همراه باشید. 

سایبان خودرو به صورت ثابت:‌ 

بیشتر سایبان های خودرو به صورت ثابت طراحی و ساخته می شوند. در واقع بهترین نوع سایبان خودرو در حیاط منزل و هم چنین مکان های دیگر، سایبان های ثابت می باشند. سایبان های ثابت همان گونه که از نامشان مشخص است، به صورت ثابت طراحی و ساخته می شوند و به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع سایبان نیز هستند. اگر به دنبال یک سایبان مناسب و مقرون به صرفه در حیاط منزل خود و حتی محیط های اداری و تجاری هستید، به طور قطع سایبان خودرو ثابت یک انتخاب مناسب برای شماست. 
سایبان حیاط منزل که به عنوان یک نیاز اساسی برای خانه های ویلایی و حیاط دار به شمار می آید، می تواند به شکل سایبان خودرو طراحی و ساخته شود و اگر در حیاط خانه خود از داشتن پارکینگ مسقف بی بهره باشید، با استفاده از سایبان خودرو در حیاط  می توانید یک محافظ کامل برای خودرو خود را در دسترس داشته باشید. 
سایبان های ثابت اجزای مختلفی دارند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم: 


• فونداسیون سایبان حیاط 
• تیرهای سایبان 
• ستون های سایبان 
• پوشش سقف سایبان حیاط 

می توان اذعان داشت که سایبان خودرو در حیاط منزل به دست مهندسان توانا طراحی و ساخته می شود. در واقع لازم است که تمامی سازه ها یعنی چه سازه های سبک و چه سازه های سنگین به دست مهندسان طراحی و ساخته شود. مهندسان سازه طراحی سازه ای سایبان حیاط منزل را انجام می دهند و طراحی معماری آن بر عهده معماران با تجربه است. بدین ترتیب هم مقاومت و استحکام سازه شما تامین می شود و هم چنین زیبایی سایبان شما! 
زمانی که صحبت از طراحی سازه ای سایبان حیاط می شود، منظور طراحی تیرها، ستون ها، سقف و فونداسیون سازه است. در کل به تمامی موارد ذکر شده المان های سازه ای می گویند که باربری سایبان را بر عهده دارد. در واقع برای آن که سایبان شما بتواند بارهای ثقلی و جانبی را تحمل کند و در برابر عوامل آسیب زایی مانند باد و زلزله تاب بیاورد، نیاز به طراحی سازه ای دارد. بنابراین مهندسان عمران در این زمینه تلاش می کنند تا بهترین سایبان خودرو در حیاط منزل را طراحی کرده و به اجرا برسانند. 
از طرف دیگر همه شما عزیزان به زیبایی خانه خود اهمیت می دهید و علاقه دارید تا از خانه ای بسیار دل نشین بهره مند شوید به همین دلیل معماران به طراحی معماری سایبان حیاط می پردازند و زیباترین و بهترین سایبان را برای شما طراحی می کنند تا محیط خانه شما به بهترین شکل ممکن تزیین شود. 
سایبان خودرو منزل به صورت ثابت از متریال بسیار قدرتمندی ساخته می شود که این متریال به شرح زیر هستند: 


۱٫ فولاد نرمه ساختمانی در طراحی و ساخت اسکلت سایبان خودرو 
۲. ورق یو پی وی سی در طراحی و ساخت پوشش سقف سایبان خودرو

سایبان خودرو
سایبان خودرو

سایبان خودرو به صورت متحرک:‌


سایبان های متحرک یکی دیگر از انواع سایبان هستند که گاهی سایبان خودرو با این سبک و تکنولوژی طراحی و ساخته می شوند. سایبان خودرو متحرک در مقایسه با سایبان ثابت از مقاومت کمتری برخوردار است و بیشتر برای سایبان حیاط در کافی شاپ ها و رستوران ها یا سایبان جلوی درب مغازه و …. مناسب هستند. برای ساخت سایبان در حیاط منزل با کاربری های بسیار خاص مانند سایبان خودرو، بهتر است که از سایبان های ثابت بهره گرفته شود. 
سایبان متحرک قابلیت باز و بسته شدن دارد و می تواند هم به صورت دستی و هم به صورت برقی باز و بسته شود. البته نوع دستی آن بیشتر برای مغازه ها مناسب است و به صورت معمول در کافه ها و رستوران ها یا در حیاط خانه از نوع برقی آن بهره می برند. این نوع سایبان ها از پارچه ساخته می شوند بنابراین مقاومت و استحکام سایبان ثابت را ندارند. 
شما عزیزان بهتر است که برای سفارش و تهیه انواع سایبان ها از جمله سایبان حیاط در منزل و سایبان خودرو منزل، از سایبان های ثابت استفاده کنید. 

مقایسه ای میان سایبان خودرو ثابت و سایبان خودرو متحرک: 

میان سایبان های ثابت و سایبان های متحرک تفاوت های بسیاری هم از لحاظ عملکرد و هم چنین از لحاظ ساخت وجود دارد که در زیر به آن ها می پردازیم: 


۱٫ سایبان های ثابت طول عمر بیشتری نسبت به سایبان های متحرک دارند به دلیل آن که از متریال بهتری طراحی و ساخته شده اند ( فولاد و ورق یو پی وی سی ) 
۲. سایبان های ثابت مقرون به صرفه تر از سایبان های متحرک هستند. سایبان های متحرک به دلیل وجود ابزارهای برقی و مکانیکی گران تر از سایبان های ثابت اند. 
۳. برای ساخت سایبان های خاص مانند سایبان خودرو و سایبان حیاط بهتر است که از سایبان متحرک استفاده نکنیم. به دلیل آن که سایبان های متحرک محافظت خوبی به شمار نمی آیند. 
۴.  سایبان حیاط منزل باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد که سایبان ثابت می تواند آن را تامین نماید. 


سوالی که ممکن است برای شما عزیزان به وجود بیاید به شرح زیر می باشد: 


چرا برای ساخت سایبان خودرو در حیاط از متریال با مقاومت بالا استفاده می شود؟ 


در کل استحکام و پر مقاومت بودن متریال ساخت سازه ها بسیار مهم است. سایبان ها با این که جزء سازه های سبک هستند، اما از این قاعده مستثنی نبوده و برای ساخت آن ها باید از متریال بسیار خاصی مانند ورق یو پی وی سی (‌ ورق upvc ) و فولاد نرمه ساختمانی بهره برد. 


این دو متریال می توانند با ویژگی هایی خود سازه ای بسیار مناسب را در اختیار شما قرار دهند. از جمله مزایای استفاده از این دو متریال به شرح زیر می باشد: 


• ورق یو پی وی سی ( ورق upvc ‌) و فولاد نرمه ساختمانی بسیار شکل پذیر هستند بنابراین می توان آن ها را به شکل ها و سبک های مختلفی طراحی و اجرا کرد.
• این دو متریال بسیار سبک هستند و می توانند در برابر زلزله از خود مقاومت و رفتار بسیار مناسبی را نشان دهند. 
• ورق یو پی وی سی در برابر نور مستقیم آفتاب بسیار مقاوم است و می تواند اشعه فرا بنفش را منعکس کرده و به محیط زیر سایبان راه ندهد. 
• ساخت سایبان ها با ورق یو پی وی سی سبب می شود تا سازه در برابر گرما و سرما بسیار مناسب عمل کرده به گونه ای که شما در فصل تابستان می توانید از سایه ای بسیار خنک بهره مند شوید. 
• فولاد نرمه ساختمانی از لحاظ معماری فضای بسیار کمی را اشغال می کند بنابراین ساخت سازه های سبک و سنگین با این متریال می تواند مناسب باشد. 
• فولاد نرمه ساختمانی دارای مدول الاستیسیته بسیار بالایی است ( ۱۰ برابر بتن )‌
• ورق یو پی وی سی قبلیت مونتاژ و دمونتاژ را دارد. و …. 

با توجه به مزایایی که در بالا ذکر شد، بهتر است که طراحی و ساخت سایبان ها از جمله سایبان خودرو در حیاط با استفاده از این دو متریال انجام بگیرد تا شما از سازه ای مناسب و بسیار قدرتمند بهره مند شوید. سایه سازان کوروش تمامی محصولات خود از جمله سایبان حیاط، سوله سبک، کانکس، دیوار کرکره ای، سایبان خودرو و …. را با استفاده از ورق یو پی وی سی یا پلی یوپان و فولاد نرمه ساختمانی طراحی و اجرا می کند و بهترین ها را برای شما در نظر دارد. 

سایبان خودرو در حیاط
سایبان خودرو در حیاط

انواع سایبان خودرو به صورت ثابت:‌

شایان به ذکر است که سایبان های خودرو به صورت ثابت خود دو نوع بسیار مختلفی دارد که هر کدام از آن ها برای مکانی خاص مناسب بوده و قابل استفاده می باشد. از جمله انواع سایبان خودرو به صورت ثابت، به شرح زیر می باشد: 


• سایبان خودرو یک طرفه 


این نوع از سایبان خودرو بیشتر در حیاط منزل و ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد. علت نام گذاری آن به این صورت است که فقط در یک طرف خودرو قابلیت پارک شدن دارد. این نوع از سایبان خودرو منزل در بیشتر خانه ها کاربرد داشته و برای مکان هایی که فاقد فضای کافی هستند، یک انتخاب مناسب و قدرتمند به شمار می آیند. 

• سایبان خودرو دو طرفه 


سایبان خودرو دو طرفه برای مکان هایی بزرگ مانند مجتمع های تجاری و اداری، پارکینگ های عمومی و … بسیار مناسب هستند. این نوع از سایبان در کل در فضاهای بزرگ بسیار کاربرد داشته و همان گونه که از نام آن مشخص است، دو خودرو قابلیت پارک شدن در زیر سایه آن دارند. 

نکته بسیار مهم: 
علاوه بر پوشش سقف سایبان حیاط، می توان از یک عضو دیگر به اسم پیشانی نیز استفاده کرد. این عضو می تواند سایه ای بسیار مناسب را به سایبان بدهد و برای مکان های گرمسیری به شدت توصیه می شود. 


شرکت سایه سازان کوروش یکی از به نام ترین طراحان و سازندگان انواع سایبان از جمله سایبان خودرو، سایبان حیاط و … است که همکاری خود را با شما درخواست کنندگان عزیز اعلام می دارد.

همراه با مشاوره و بازدید رایگان
تلفن تماس: ۰۹۱۲۳۷۹۳۱۲۰

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه