انتخاب برگه

ارتباط فنگ شویی و فضای مدرن

مهر ۵, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

تاثیر فنگ‌شویی در دکوراسیون داخلی

 آیین فنگ‌شویی بر اساس به جریان انداختن انرژی مثبت و شادی در جنبه‌های گوناگون زندگی استفاده می‌شود که این جریان از پنج عنصر اصلی یعنی آب، خاک، چوب، فلز و آتش الهام گرفته می‌شود. در طراحی داخلی باید تمام اجسام و اشیاء به جهت به جریان انداختن انرژی مفید و مثبت در خانه در جای مناسبی قرار گیرند. فنگ‌شویی نوعی چیدمان خاص، پرهیز از انباشتگی وسایل و بی‌نظمی و استفاده صحیح از رنگ‌ها و چیدمان درست آنها است که باید به جهت قرارگیری آنها توجه شود. 

فنگ‌شویی چیست؟

فنگ‌شویی چیست؟ در این قسمت تصمیم داریم به تعریف فنگ‌شویی بپردازیم. فنگ‌شویی مربوط به مردم آسیای شرقی به خصوص مردمان کشور چین است. در این آیین سنتی برای طراحی فضای مدرن و سلامتی و آرامش ذهن کارهای به خصوصی انجام می‌شود. البته در این آیین باید میان اشیا تناسب هماهنگی و نظم وجود داشته باشد و رنگ‌ها باید کاملاً هماهنگ باشند تا با تبعیت از قوانین فنگ‌شویی در زندگی ساکنین منزل سلامتی و موفقیت و شادی ایجاد شود. فنگ‌شویی به معنی باد و آب است ‌و این آیین برای اولین بار در ۵۰۰۰ سال قبل تعریف شده است. در علم فنگ‌شویی باید برای طراحی داخلی فضای اداری یا طراحی داخلی لوکس از قوانین جهان طبیعت پیروی کنید.  

چگونه فنگ‌شویی را در دکوراسیون به کار ببریم؟

نحوه استفاده از فنگ‌شویی در دکوراسیون را می‌خواهیم در این پاراگراف شرح دهیم. در قوانین فنگ‌شویی گفته می‌شود که باید در محیط منزل یا اداره موارد بهداشتی را رعایت کرد و از ورود دمپایی و کفش به داخل منزل جلوگیری نمود.

برای این کار می‌توانید از جاکفشی به عنوان یک مکان مناسب برای قرارگیری کفش‌ها استفاده نمایید. برای به جریان انداختن و به گردش درآوردن انرژی مثبت در محیط منزل باید از منابع آب استفاده کنید. شما می‌توانید تنگ ماهی را پر از آب کنید و دو انرژی طبیعی مانند باد و آب را در منزل خود وارد کنید.

در اصل فنگ‌شویی، رعایت استفاده از عناصر طبیعی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در چیدمان منزل خود از عناصر طبیعی استفاده کنید. می‌توانید علاوه بر گیاهان از صدف یا سنگ برای تزیین دکوراسیون خانه استفاده نمایید. البته باید به جایگاه  قرارگیری اشیا توجه کنید و بدانید که هر عنصر را در کدام جهات خانه بگذارید. 

فنگ‌شویی برای طراحی داخلی لوکس بهتر است یا اداری؟

فرقی نمی‌کند که برای طراحی داخلی فضای اداری یا طراحی فضای لوکس از فنگ‌شویی استفاده کنید، چرا که به گردش درآوردن و به جریان درآوردن انرژی مثبت و شادی چه در محیط اداری و چه در محیط لوکس اهمیت زیادی دارد. برای طراحی فضای مدرن اداری باید ضمن استفاده از گل و گیاه به نور طبیعی نیز توجه کنید.

سعی کنید در محیط اداری یا محیط لوکس نور طبیعی خورشید را وارد محیط نمایید و در طول روز از نور طبیعی برای سرحال ماندن و انرژی گرفتن استفاده کنید. در طراحی داخلی لوکس اداری معجزه تابلوهای هنری را نادیده نگیرید. می‌توانید از تابلوهای هنری که تصاویر طبیعت، دشت و کوه، دریا و جنگل را به تصویر کشیده اند استفاده کنید. 

ویژگی‌های دکوراسیون با فنگ‌شویی

 شیوه چیدمان لوازم منزل در آیین فنگ‌شویی در چین باستان تا به الان تغییراتی کرده است اما هنوز که هنوز است قوانین و مقررات چیدمان خانه در آیین فنگ‌شویی در چین پیروی می‌شود. برای طراحی داخلی فضای اداری و داشتن فضایی انرژی بخش باید از قوانین فنگ‌شویی مانند صلح و دوستی، سلامت و خوشبختی و سعادت پیروی کنید.

در این آیین روش‌های زیادی برای فعال کردن انرژی در محیط خانه و محیط کار وجود دارد. استفاده از فنگ‌شویی در دکوراسیون خانه از کاربردهای مهم آن است که باید در این آیین از قوانین آن یعنی چیدمان کلیه لوازم منزل و استفاده از لوازم خانگی خاص مانند آینه و گلدان و استفاده از رنگ‌های درست و قرارگیری هر اشیا در جای خاص توجه شود.

ارتباط فنگ‌شویی و دکوراسیون خانه

شاید شنیده باشید که خانه اصلی‌ترین منبع انرژی و یک فضای امن است، برای داشتن یک منبع آرامش در خانه باید از آیین گذشتگان مانند فنگ‌شویی استفاده کرد. در واقع طراحی درست دکوراسیون خانه و محیط اداری نقشی اساسی و کلیدی در این زمینه دارد. البته برای بسیاری از افراد اجرای تمام قوانین و مقررات آیین سنتی فنگ‌‌شویی امکان پذیر نیست اما می‌‌توان با انجام برخی از قواعد و قوانین این آیین سنتی انرژی مثبت را در خانه به جریان انداخت. 

 جمع بندی 

در این مقاله اطلاعاتی در مورد چیدمان و طراحی فضای مدرن مطابق آیین فنگ‌شویی ارائه شد. امروزه برای ایجاد حس و حال شادی و خوشبختی و آزادی در محیط زندگی و اداری از قوانین علم فنگ‌شویی استفاده می‌شود. همچنین گیاهانی که برگ‌های بزرگ دارند و گیاه درخت پرتقال بهترین گیاهان برای طراحی دکوراسیون لوکس مطابق با آیین سنتی فنگ‌‌شویی هستند.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه