انتخاب برگه

انتخاب بهترین سیستم تهویه مطبوع

بهمن ۹, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

تهویه مطبوع

مدل های مختلف سیستم تهویه مطبوع

سیستم های تهویه مطبوع تنوع بسیار بالایی دارند و ما در اینجا به سه نوع رایج آن اشاره می نماییم.

کولرهای آبی

یکی از رایج ترین سیستمهای سرمایشی که در کشور ما از دیر باز مورد استفاده قرار گرفته است کولرهای آبی می باشند که در مدلها مختلفی طراحی و تولید می شوند. این نوع سیستم تهویه مطبوع تنها برای کاهش دمای محیط مورد استفاده قرار میگرد و در ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید می شود.

استفاده از کولرهای آبی در مناطقی که رطوبت هوا بالا می باشد پیشنهاد نمی شود. به این دلیل که در این مناطق راندمان پایینی دارند و همچنین باعث افزایش بیش از حد رطوبت محیط می شوند و شرایط خوبی را برای ساکنین ایجاد نمی نماید.

کولرهای آبی در مقایسه با کولرهای گازی مصرف انرژی بسیار پایینی دارند ولی ظرفیت آنها محدود می باشد و تا حد مشخصی دما را کاهش می دهند. این نوع کولر در مناطقی که آب و هوای خشک دارند کاربرد بیشتری دارد ولی اگر دمای هوا بالاتر از ۴۰ درجه سانتی گراد باشد توانایی کاهش دمای محیط به میزان رفاه ساکنین را ندارد.

کولر گازی

کولرهای گازی دارای سیکل تبرید تراکمی می باشند و در دسته سیستم های تهویه مطبوع قرار میگیرند. این دستگاه در مدل های مختلفی چون اسپلیت، ایستاده، دیواری، پنجره ای و غیره تولید می شود. برخی از کولر های گازی تنها سرمایشی می باشند و برخی دیگر هر دو عملیات سرمایش و گرمایش را انجام می دهند.

کولرهای گازی قدیمی مصرف انرژی بسیار زیادی دارند ولی مدل های جدید انرژی کمتری مصرف می نماید. از این نوع سیستم تهویه مطبوع می توان در مناطق مرطوب نیز استفاده نمود به این دلیل که باعث کاهش رطوبت محیط می شوند ولی در مناطق خشک پیشنهاد نمی شوند به این دلیل که باعث خشکی شدید محیط می شوند.

سیستم تهویه مطبوع چیلر

چیلر سیستم تهویه مطبوع نسبتا جدیدی می باشد که راندمان بالایی دارد و همچنین مناسب استفاده در تمامی مناطق آب و هوایی می باشد. این محصول در دو مدل جذبی و تراکمی طراحی و تولید می شود که مدل تراکمی آن بسیار رایج می باشد.

عملکرد چیلر ها به این صورت می باشد که تولید آب خنک می نمایند و از آب خنک تولیدی در فن کویل ها یا هواساز برای کاهش دمای محیط استفاده می شود. درون این دستگاه ها تبادل حرارت میان هوای محیط و آب خنک انجام می شود و پس از دریافت گرمای محیط توسط آب مجدد به چیلر باز میگردد و این چرخه ادامه می یابد.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از چیلر به عنوان سیستم تهویه مطبوع کیفیت هوای خروجی می باشد. با استفاده از چیلر دمای هوای محیط به صورت یکنواخت کاهش می یابد و دمای باد خروجی آن کاملا مطبوع می باشد. همچنین باعث افت شدید رطوبت و یا افزایش رطوبت نمی شود.

یکی دیگر از مزایای چیلر تراکمی مصرف پایین انرژی آن می باشد و نسبت به کولرهای گازی برق کمتری مصرف می کند که سبب کاهش هزینه برق شما می شود و هزینه برق شما را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد.

مزیت دیگر چیلر ظرفیت و قدرت بالای آن می باشد که توانایی کاهش دمای محیط تا میزان رفاه ما را دارد و می توانید دما را بر روی میزان دلخواه خود تنظیم نمایید.

چیلرهای تراکمی خود در دو مدل هوا خنک و آب خنک تولید می شوند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند که در ادامه هر کدام را به شما معرفی می نماییم.

شما می توایند برای خرید چیلر برای منزل مسکونی خود به وبسایت صنایع برودتی نوری مراجعه نمایید و از مشاوره تخصصی رایگان این مجموعه نیز بهره مند شوید.

چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی هوا خنک دارای کندانسور هوایی می باشد به این معنی که گرمای جذب شده از آب را به هوای بیرون منتقل می نماید. راندمان این چیلر به شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد و توصیه می شود که در مناطق با شرایط آب و هوایی گرم و خشک به دلیل راندمان پایینی که دارد استفاده نشود و از چیلر آب خنک استفاده شود.

چیلرهای تراکمی هوا خنک نسبت به مدل هوایی طرفدار بیشتری دارند و دلیل آن استهلاک پایین دستگاه می باشد که سبب کاهش هزینه نگهداری و افزایش راحتی در استفاده می شود و شما می توانید برای خرید این چیلر و استعلام قیمت آن به صفحه قیمت چیلر هوا خنک مراجعه نمایید.

چیلر تراکمی آب خنک

چیلر تراکمی آب خنک

چیلرهای تراکمی آب خنک مجهز به کندانسور آبی می باشند و راندمان بالاتری نسبت به مدل هوایی دارند به همین دلیل مصرف انرژی آنها پایین تر می باشد. چیلرهای آب خنک نیاز به یک منبع آبی برای کندانسور خود دارند و معمولا در کنار این چیلرهای یک برج خنک کننده نصب می شود تا آب مورد نیاز کندانسور را تامین نماید.

کندانسور چیلرهای آبی نیاز به سرویس دوره ای  و شستشوی منظم دارند تا راندمان دستگاه کاهش نیابد و عملکرد آن دچار مشکل نشود.

بهترین سیستم تهویه مطبوع

با توجه به توضیحاتی که در اینجا ارائه شد متوجه می شوید که چیلرها یکی از بهترین سیستم های تهویه مطبوع موجود در بازار می باشند و می توان از آنها در همه شرایط محیطی استفاده نمود و تنها باید مدل درست با ظرفیت مناسبی را انتخاب نمایید که برای این منظور می توانید از مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان فنی صنایع برودتی نوری استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان خرید چیلر صنایع برودتی نوری را در گوگل جستجو نمایید و به وبسایت این شرکت مراجعه نمایید و سپس فرم درخواست مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان این مجموعه با شما تماس بگیرند.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه