انتخاب برگه

انتخاب چسب مناسب برای پارکت چوبی

آبان ۲۸, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از بهترین چسب برای پارکت چوبی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این چسب‌ها کاربردهای فراوانی داشته و بسیار مفید هستند. اکثر چسب‌ها در صنایع مختلف ازجمله دکوراسیون چوب مورد توجه قرار گرفته‌اند.

یکی از پرکاربردترین چسب‌ها در صنعت چسب‌های است. این چسب‌ها برای اتصال و قرار گرفتن تایل‌های در کنار یکدیگر استفاده می‌شوند.

انواع بهترین چسب برای پارکت چوبی

چسب های پارکت چوبی به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند:

۱. چسب پلی یورتان
۲. چسب پایه آب
۳. چسب اپوکسی

همانطور که ذکر شد، امروزه به دلیل استفاده زیاد مردم از پارکت چوبی استفاده از چسب های پارکت چوبی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این چسب‌ها در صنایع کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل چسب‌ها جهت اتصال و چسبیدن  در کنار هم استفاده شده و می‌توان از آنها برای کفپوش‌های فضای باز نیز استفاده کرد.

به صورت کلی دو نوع چسب پلی یورتان تک جزئی و پلی یورتان دو جزئی در بازار موجود است. از مهمترین چسب‌های بازار می‌توان به چسب پلی یورتان اشاره داشت.

چسب های پارکت چوبی پلی یورتان

پلی یورتان ترکیب ثابتی نداشته و از مواد شیمیایی یا موادی که ویژگی‌هایی شبیه به مواد شیمیایی دارند ساخته شده است. در واقع پلی یورتان، از واحدهای زنجیره آلی متصل به یورتان یا کاربامات که نوعی پلیمر هستند، تشکیل شده و بر روی تمامی سطوح مسطح، طبیعی و متخلخل چوب، سنگ، سرامیک، فلزات، شیشه، پلاستیک و … چسبانده می‌شود.

چسب های پارکت چوبی پلی یورتان به صورت تک‌جزئی و دوجزئی تولید شده که از هر دو نوع آنها برای چسباندن  استفاده می‌شود. چسب پلی یورتان به دو صورت مایع با ویسکوزیته پایین و ماستیک با ویسکوزیته بالا تهیه می‌شود.

رنگ این چسب قهوه‌ای روشن و تیره بوده، بوی کمی داشته و از استحکام بالایی برخوردار است. پلی یورتان نسبت به دماهای بالا و تا برخی حدود ۱۰۰ درجه سانتیگراد مقاوم است.

این چسب به دلیل ساختار شیمیایی‌اش نسبت به رطوبت و آب باران نیز مقاومت بالایی از خود نشان داده است. یکی از عیوب این چسب گیرایی آن بوده که در محیط‌های خشک به درستی عمل نخواهد کرد. این چسب در مقایسه با چسب اپوکسی، ضعیف‌تر بوده و استحکام چندانی ندارد.

چسب پلی یورتان برای استفاده در کفپوش چوبی

چسب پلی یورتان علاوه بر چسبندگی خوب، غیرسمی بوده و در برابر عوامل محیطی مانند باد و باران و همچنین در برابر تابش نور خورشید مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. همچنین این چسب در برابر فرسایش، مقاومت بسیار بالایی دارد.

قابلیت انعطاف‌پذیری بسیار بالا در گرما و سرما و همچنین یخبندان این چسب‌ها را به یکی از محبوب‌ترین چسب های پارکت چوبی تبدیل کرده است. از دیگر ویژگی‌های این چسب می‌توان به حلالیت در رنگ‌ها اشاره کرد.

چسب‌های پایه آبی

چسب‌های پایه آبی به دلیل سازگاری با محیط جایگزین مناسبی برای انواع چسبنده‌ها هستند. این چسب‌ها بی‌خطر بوده و برای سلامتی ضرری ندارد.

انواع چسب‌های پایه آبی

چسب‌های پایه آبی از ترکیب مواد پلیمری، آب و مواد افزودنی تشکیل شده است. این مدل چسب‌ها برای سطوح متخلخل و صاف مناسب بوده و به‌آسانی قابل استفاده هستند. چسب‌های پایه آب به صورت دیسپرژن و یا امولسیون فرموله شده و هنگامی که آب در حال تبخیر است جذب لایه زیرین خود می‌شوند و فعالیتشان آغاز خواهد شد. این چسب‌ها نیز بهترین چسب برای پارکت چوبی هستند.

این چسب‌ها در فرم‌های شیمیایی متنوعی به‌صورت طبیعی و غیرطبیعی عرضه می‌شوند. که معروف‌ترین آنها را در ادامه ذکر کرده‌ایم. این چسب‌های پایه آب عبارتند از:

  • امولسیون‌های وینیل استات اتیلن یا پلی وینیل استات
  • چسب‌های پایه آّب طبیعی یا بیولوژیکی
  • افزودنی‌های چسب‌های پایه آب
  • چسب‌های پلی یورتان پایه آبی
  • چسب‌های پایه آب اکریلاتی
  • چسب‌های لاستیک طبیعی

چسب اپوکسی و کاربردهای آن

یکی از چسب‌های پرکاربرد امروزی چسب اپوکسی است. چسب اپوکسی بر پایه رزین اپوکسی بوده و با تغییر گرید رزین و افزودن پر‌کننده‌هایی همچون سرامیک،‌ سنگ، فلزات، و … خواص و ویژگی‌های متنوع و متفاوتی از خود نشان می‌دهد. این چسب‌ها حدود پنجاه سال است که در صنایع مختلف استفاده می‌شود. خواص شیمیایی و فیزیکی این چسب‌ها عالی بوده و به‌صورت (رزین و هاردنر) تولید شده‌اند.

به‌طور کلی محصولاتی که بر پایه رزین اپوکسی هستند بازه وسیعی از کاربردها را دارند و بهترین چسب برای پارکت چوبی به‌شمار می‌روند. چسب‌ها پوشش‌ها، رنگ‌ها و درزگیرهای ترمیم‌کننده سطوح فلزی از جمله این کاربردهاست. چسب‌ اپوکسی پس از خشک شدن سفت شده و بعد از چند دقیقه یا چند ساعت خشک می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله کوتاه سعی کردیم انواع بهترین چسب برای پارکت چوبی را خدمت شما معرفی کنیم. چسب‌هایی که برای کفپوش چوبی استفاده می‌شوند، بسیار متنوع بوده و بهتر است از چسب‌های طبیعی که ضرر زیست محیطی کمتری نسبت به چسب‌های شیمیایی دارند استفاده کنید.

در هنگام خرید دقت کنید که تاریخ مصرف چسب‌ها نگذشته باشد. زیرا در صورت گذشتن تاریخ مصرف قابلیت کمتری از خود نشان می‌دهد. قبل از انجام هر گونه نصب پارکت چوبی ابتدا زیرسازی‌های لازم را انجام دهید و سپس اقدام به چسب‌کاری در محل مورد نظر نمایید.

انتخاب چسب پارکت چوبی اهمیت بسیار زیادی دارد که این مورد در iwfc هنگام نصب تایل های پارکت مورد توجه قرار می گیرد. بهتر است بدانید که مرکز پارکت چوبی ایران یکی از تولید کننده های پارکت چوبی در ایران است که پارکت چوبی را به سراسر ایران عرضه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق از قیمت پارکت چوبی می توانید به سایت https://iwfc.ir مراجعه کرده و یا با شماره تماس های ۰۲۱۸۸۶۶۲۴۲۹ و ۰۱۳۴۴۴۰۰۴۸۶ تماس حاصل فرمایید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه