انتخاب برگه

انواع بازسازی خانه های کلنگی و نکات مهم روند بازسازی

آبان ۲۵, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

شاید به‌دنبال یک فرد برای ترمیم و بازسازی خانه خود داشته باشید ولی نمیخواهید که فرد مقابل متوجه شود که شما اطلاعات خاصی از این موضوع ندارید. بهتر است با مطالعه این مطلب کمی از انواع بازسازی مطلع شوید و حداقل با بکار بردن این اصطلاحات باعث شوید که مجری بازسازی به شما به چشم یک فرد آگاه و مطلع از روند بازسازی نگاه کند.

دلیل بازسازی منزل چیست؟

قوانین همیشگی بازسازی به این صورت بوده که پس از گذشت چندین سال و پیشرفت سبک های دکوراسیون و اکسسوری منزل، سبک خانه به مرور قدیمی شده و باید فکری به حال بازسازی خانه خود کنید. این عمل مزایا خاصی دارد و علاوه براینکه از خانه خود خسته نمیشوید، جان تازه ای به منزل شما می‌دهد و باعث میشود پس از مدت ها دوباره لذت خاصی از خانه خود ببرید.

نمونه عکس قبل و بعد بازسازی خانه

اکثر بازسازی ها در ایران مربوط به خانه های کلنگی و قدیمی می باشد و زیباسازی بافت فرسوده بسیار چشمگیر شده است. از مزایای این روند میتوان به کم هزینه تر بودن نسبت به ساخت و ساز و تغییر نقشه خانه نسبت به علایق و سبک مورد نظر شما نام برد.

از طرفی با تکراری شدن فضای اپارتمان ها و سادگی بیش از حد خانه های ساخته شده در گذشته و عدم توان خرید خانه ویلایی یا شهری در کلان شهر ها، حتما نیاز است که خانه خود را جلای خاصی ببخشید تا خانه از حالت سادگی و بی روحی خارج شود و دیگر نیازی به تغییر دائمی دکوراسیون نداشته باشید.

همچنین میتوانید در طول پروژه بازسازی روی فضاهای مشاع و اشتراکی نیز با همکاری دیگر همسایه ها کار کنید تا فضای داخلی اپارتمان نیز زیبایی بینظیری داشته باشید و روند بازسازی تقریبا کامل شود و بدون نقص ادامه یابد.

انواع سبک های بازسازی آپارتمان های قدیمی

برای بازسازی روش های بسیار زیادی وجود دارد و در خانه های مختلف باید از روش های متفاوتی استفاده کرد. همه شرایط باید درنظر گرفته شده و میزان فرسودگی و آسیب های وارد شده به خانه نیز در این مورد دخیل هستند. در بازسازی خانه ۲ روش حفاظتی و سبکی وجود دارد که به بررسی آنها میپردازیم:

بازسازی حفاظتی

به بازسازی عمیقی که در خانه های کلنگی صورت میگیرد حفاظتی میگویند که عمدتا برای افزایش استحکام منزل و تعمیر و ترمیم تمام زیرسازی خانه بکار میرود.

این روش بسیار دقیق بوده و نیاز به بررسی های موشکافانه زیادی دارد از همین رو سعی کنید برای این مدل از بازسازی، مجری با تجربه و سابقه داری را درنظر بگیرید، زیرا با کوچکترین اشتباهی ممکن است که دوباره مجبور به هزینه چندین برابری شوید.

بازسازی سبکی

نوعی از بازسازی که شامل تغییر اساسی نقشه یا زیرسازی خانه نمیشود و بیشتر مربوط به خانه های جدیدی است که احتیاج به نوسازی دارند و نه بازسازی.

در این بازسازی شما نقشه و یا زیرسازی خانه را تغییر نمیدهید و فقط به تغییر سبک، نوع و معماری خانه میپردازید، این روش هزینه بسیار کمتری نسبت به بازسازی حفاظتی دارد و زمان پروژه نیز بسیار کمتر میشود. نهایت تغییر در این روش فقط جابجایی دیوار و یا برداشتن آنها است که آن هم با رعایت قوانین معماری و عدم آسیب به ستون های منزل انجام میشود.

بازسازی سبکی خانه چیست؟ چگونه سبک منزل را عوض کنیم؟

خانه کلنگی بازسازی شود یا نوسازی؟

بعد از پیشرفت فضاهای شهری بسیار از امکانات منزل از آن گرفته شد و هزینه اجرای آن بسیار زیاد شده است. برای مثال حیاطی در خانه ها وجود ندارد و درصورت علاقه به داشتن حیاط و فضای سبز دارید باید بفکر اجرای روف گاردن باشید که هزینه بسیار زیادی دارد. اما راه دیگری برای این کار وجود دارد که خیلی از مردم به این سمت رو آورده و در حال انجام این کار هستند:

خرید یک خانه کلنگی همراه با حیاط و فضای زیاد و تبدیل آن به یک خانه مدرنیته و یا کلاسیک

امروزه خیلی از مردم با تبدیل و نوسازی یک خانه کلنگی به یک خانه بروز هم فضای زیادی در اختیار دارند و هم هزینه بسیار کمتری انجام میدهند و از نهایت کار خود لذت کافی میبرند.

شما با کمترین هزینه یک خانه قدیمی ساخت را میتوانید به هر سبکی که علاقه دارید پیاده سازی کنید. شما میتوانید از بین سبک های نئوکلاسیک، کلاسیک و مدرن نسبت به بودجه، علاقه، زمان موردنظر و … گزینه خود را انتخاب و مجری باسابقه ای استخدام کنید تا در زمان کوتاهی از نتیجه کار لذت ببرید.

بازسازی خانه های قدیمی چگونه است؟

اگر به مواردی که در ادامه گفتیم توجه نداشته باشید، مطمئن باشید که پس از گذشت مدت کوتاهی باید دوباره هزینه کرده و مشکلات خانه جدید خود را رفع کنید و حتی ممکن است در این مسیر از خانه جدید خود خسته شوید و به قول معروف خانه دل شما را بزند.

ایده پردازی از مهم ترین بخشی است که ممکن است شمارا به یک خانه با فضای زیاد برساند و یا خانه شمارا آنقدر کوچک نشان دهد که شاید حتی سبک و نقشه قبل از بازسازی خانه خود را بیشتر بپسندید. مثلا با استفاده از اکسسوری ها چندکاره و یا تاشو فضاهای بسیار بیشتری به پذیرایی و یا اتاق خواب بدهید و یا از فضاهای اضافی مانند زیرپله و … بعنوان کمد یا انبار استفاده کنید.

متریال مناسب نیز لازمه یک کار خوب است. اگر از متریال و یا چوب های ضعیف در کار خود استفاده کنید ممکن است پس از مدت کوتاهی دچار زدگی یا خوردگی و حتی پوسیدگی شوند و یا استفاده از رنگ و گچ بی کیفیت در دیوار، زمینه پوسیدگی و یا کپک زدن دیوار را فراهم سازد. پس توجه داشته باشید که استفاده از متریال خوب از هزینه های گزاف در ادامه جلوگیری میکند.

تیم متخصص باعث میشود که از هرگونه خرج اضافه در میان کار و یا ضرر جانی و مالی جلوگیری کنید. ممکن است شما تیم غیرمتخصص را با هزینه کمتری استخدام کنید ولی درحین بازسازی بارها دچار هزینه های ناشی از آسیب های جانی یا مالی برای خود یا همسایگانتان شوید. این مورد باعث میشود علاوه براینکه شما سودی نکرده اید، حتی نسبت به استخدام تیم متخصص بازسازی ضرر هم کرده باشید.

نمونه طراحی سه بعدی 3D خانه بعد از بازسازی

بازسازی خانه های کلنگی

این نوع بازسازی نیازمند تجربه زیاد و علم این کار است. زیرا کوچکترین اشتباهی در استحکامات و زیرسازی این ساختمان ها باعث آسیب های فراوان و غیرقابل جبران به خود یا خانه های اطراف می‌شود. به همین دلیل حتما ابتدا با تیم های بازسازی مجرب مشورت کنید و از انها برای بازدید رایگان منزلتان وقت بگیرید.

با سنجش مشورت های آنها و تجربه شان، تصمیم نهایی را بگیرید و باتجربه ترین تیم بازسازی منزل را استخدام کنید. اگر نیاز به مشورت و مشاوره در زمینه بازسازی منزلتان دارید میتوانید از مشاوره و بازدید رایگان تیم پرهام دکور نیز استفاده کنید، این تیم در کوتاه ترین زمان ممکن به شما مراجعه میکنند و با بررسی و طراحی ۳بُعدی نقشه خانه شما با سبک جدید، تائید نهایی شما را دریافت میکنند و مطابق با نقشه اعلام شده پروژه را تحویل شما میدهند.

با مراجعه به سایت پرهام دکور نیز میتوانید نمونه کار ها و شرایط کاری آن ها را مشاهده کنید و فرم درخواست مشاوره را برای تیم بازسازی پرهام دکور ارسال کنید.

مشاوره و بازدید در این روند رایگان بوده و باعث افزایش اطلاعات شما از بازسازی منزلتان و دریافت مشورت های عالی در این زمینه میشود.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه