انتخاب برگه

انواع بلوک پرکننده بین فضای تیرچه پیش‌ تنیده

مرداد ۲۵, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

بلوک‌های پرکننده را با تیرچه‌های پیش‌ تنیده استفاده می‌کنند. این امر سبب ایمن‌تر شدن و کاربردی شدن این تیرچه می‌گردد. این تیرچه‌ها توسط این بلوک‌های پرکننده باعث ایجاد سازه ب مقاومت بالا می‌شود. برای ساخت تیرچه‌هایی به شکل T، این بتن‌های پر کننده با ابعاد متفاوتی جهت پر کردن تیرچه‌ها ساخته می‌شوند.

عملکرد بلوک پرکننده بین فضای تیرچه‌های پیش‌ تنیده به چه شکل است؟

این بلوک‌های پرکننده به‌علت دارا بودن وزن خاص، علاوه بر پرکردن فضای خلا ساختاری تیره‌ها می‌تواند خلا بتن آرمه‌های آن را نیز توسط بلوک‌های پرکننده، پر کند.

تولید بلوک های پر کننده به چه شکل است؟

بلوک‌های پرکننده دارای سایزها و قالب‌های متفاوتی هستند که در کارخانجات باکیفیت بالا و سایزهای مختلف تولید و عرضه می‌شوند. این بلوک‌ها برای استفاده باید طول مناسب با طول تیرچه را داشته باشند که در غیر این صورت نمی‌توان از آن در سازه استفاده کرد.

فضای بین تیرچه پیش تنیده

 

بلوک های پلاستوفوم و پلی استایرن

این بلوک‌ها پلاستیکی بوده و به‌علت انعطاف بالا می‌توان از آن‌ها در اندازه‌های متفاوت استفاده کرد و خلا بین تیرچه‌های از هم‌تنیده را به آسانی پر کرد. این بلوک‌ها دارای مزایایی از جمله مقرون به صرفه بودن، سبکی و قابلیت حمل آسان، مقاومت بالا نسبت به تغییرات آب و هوایی، مقاومت در برابر انواع باکتری‌ها و آب، مقاومت در برابر فشار و ضربه‌های فیزیکی هستند.

با استفاده از این بلوک‌ها امنیت ساختمان تا حد قابل توجهی زیاد می‌شود. یکی از قابل توجه‌ترین مزایای این بلوک‌ها مقاومت بالا در برابر باد و عایق گرما و صوت بودن آن است که این بلوک را محبوب‌تر کرده است.

حائز اهمیت‌ترین مزیت این بلوک‌ها نصب سریع و آسان آن بودا و باید توجه داشته باشید این بلوک‌ها به دلیل دارا بودن قابلیت نصب آسان در ساختمان‌های چند طبقه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

بلوک‌های سیمانی و بتنی

این بلوک‌های سیمانی و بتنی به‌علت راحتی در برش برای دیوارها و سقف‌ها استفاده می‌شوند و از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به نداشتن آثار شیمیایی اشاره کرد و از آنجایی که این بلوک‌ها با فوم هم قابلیت طراحی دارند به فوم بتن نیز معروف هستند.

این بلوک‌ها توسط سیمان و بتن ساخته شده‌اند و تاب تحمل وزن زیاد تیرچه‌های پیش‌تنیده را دارند. همچنین از دیگر مزایای این بلوک‌ها می‌توان به دوام زیاد، کارایی بالا، عایق گرمایی و صوتی مناسب اشاره کرد.

بلوک‌های هبلکس

این نوع بلوک عایق حرارتی خوبی است و استفاده از آن سبب صرفه جویی در مصرف فولاد آهن و روکش‌های ساختمانی می‌شود و از دیگر مزایای این بلوک می‌توان به نصب سریع و آسان آن اشاره کرد‌.

فضای بین تیرچه پیش تنیده

بلوک‌های سفالی

بلوک‌های سفالی به‌علت وزن سنگین و احتمال شکنندگی زیاد مناسب استفاده در سقف نیستند. این مدل بلوک در فاصله ۵۰ الی ۶۰ سانتی‌متری به خوبی عمل می‌کنند و از مزایای مهم این نوع بلوک می‌توان به مقاومت در برابر آب، باد، گرما، سرمای هوا و آتش‌سوزی اشاره کرد.

بلوک‌های سفالی به‌علت وزن حدود ۷ کیلوگرمی خود بسیار سنگین و شکننده هستند و در برخی موارد برای کم کردن وزن سازه می‌توان از یونولیت نیز استفاده کرد که میزان وزن قابل توجهی را از سازه کم می‌کند این نوع بلوک به‌علت نصب با زمان نسبتا طولانی و امکان شکنندگی زیاد قابلیت استفاده کم‌تری دارد. پرکاربرد‌ترین نوع پرکننده‌های سفالی پرکننده سفالی فوم‌دار است که مزایای بیش‌تری به نسبت بلوک‌های سفالی دارد.

بلوک‌های لیکا

این نوع بلوک توسط دانه خاک خاک رس فشرده شده ساخته می شوند که جزو پوکه های معدنی با دانه های بسیار سبک است این مواد با قرار گرفتن در دمای ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد باعث خروج گاز های رس شده و دانه های رس را دچار انبساط میکند این بلوک بهترین عایق حرارتی است که تا حداقل ۳ برابر مقاومت بیشتر در برابر آتش را داشته باشد لازم به ذکر است که در صورت ایجاد انقباض زیاد این بلوک دچار ترک خوردگی در نواحی مختلف می شود.

بلوک‌های پرلکس

این نوع بلوک به دو شیوه پلی‌استایرن و بدون پلی‌استایرن تولید و توزیع می‌شوند و از مهم‌ترین ویژگی‌های این بلوک می‌توان به عایق صوتی و حرارتی بسیار بالا اشاره کرد.

بلوک‌های بتن گازی

این بلوک‌ها بهترین گزینه برای کسانی هستند که نیازمند عایق حرارتی و صوتی مناسب ‌اند. از دیگر مزایای این نوع بلوک می‌توان به نصب سریع و راحت و رنگ بندی متنوع آن اشاره کرد.

بلوک‌های پوکه معدنی

یکی از بهترین عایق‌های صوتی و حرارتی بلوک پوکه‌های معدنی به شمار می‌روند. این بلوک‌ها در مقایسه با بلوک‌های لیکا دارای تخلخل کم‌تری هستند و از خاکسترهای آتشفشانی ساخته شده‌اند.

بلوک‌های یونولیت

بلوک‌های یونولیت به علت وزن کمی که دارند بهترین گزینه برای استفاده در سقف هستند این نوع بلوک پر‌کننده بسیار خوبی برای تیرچه های پیش تنیده است که ایجاد وزن اضافی نمی‌کند و در ساختمان‌سازی کاربرد بسیار زیادی دارد. این بلوک‌ها سبب جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید می‌شوند و چگالی نسبتا زیادی دارند از دیگر مزایای این بلوک می‌توان به قابلیت چسبندگی به مصالح ساختمانی، سبک بودن، کم‌تر کردن خسارات ناشی از زلزله، جلوگیری از نفوظ گرما و سرما‏، عدم ایجاد دود در صورت سوختگی، مقاومت در برابر آب و حمل و نقل آسان اشاره کرد.

بلوک‌های اسفنجی

این بلوک‌ها به خاطر استفاده از مواد متنوع در ساخت خیلی راحت می‌توانند خلا‌های موجود در تیرچه‌های پیش‌تنیده را پر کنند. بلوک‌های اسفنجی قابلیت استفاده با مصالح ساختمانی را دارند و با خاصیت عایق‌بندی بالای خود به‌علت صرفه‌جویی در مصرف انرژی موجب محبوبیت زیادی شده اند.

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه درباره‌ی انواع بلوک پرکننده بین فضای تیرچه پیش‌ تنیده سخن گفتیم و اینک در انتهای این مطالب امیدواریم اطلاعات مفیدی در این باره در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه