انتخاب برگه

انواع قفل درب ضد سرقت

خرداد ۶, ۱۴۰۲ | رپورتاژ آگهی

این روز ها با افزایش آمار سرقت و شرایط نامساعد اقتصادی اهمیت استفاده از درب های ضد سرقت بسیار بیشتر شده است اما درب های ضد سرقت نیز با توجه به متریال و یراق آلات به کار رفته در آنها از نظر امنیت شرایط متفاوتی دارند امروز در این مقاله به بررسی انواع قفل درب ضد سرقت می‌پردازیم با ما همراه باشید

قفل ضد سرقت آژیردار

این نوع قفل ها دارای سنسور هایی هست که درصورت برخورد دیلم یاهرگونه ضربه به قفل آژیر فعال می‌شود. با نصب این نوع قفل جای نگرانی از بابت اهرم کردن و یا شکستن قفل و درب وجود ندارد.  

معمولا با این هشدار در سریع ترین زمان همسایگان خبر شده و شخص سارق زمان کافی برای ورود به واحد آپارتمانی را از دست می‌دهد البته در برخی موارد به دلیل قرار گرفتن این قفل در ساختار درب صدایی که ایجاد می‌کند به اندازه کافی بلند نیست .

قفل گاوصندوقی

این دسته از قفل درب ضد سرقت که یکی از شناخته شده ترین آنها هم هست بدون توپی و سیلندر هستند درواقع با ساختار متفاوتی که دارند امکان دزدی از طریق توپی و سیلندر ممکن نیست .

اما سوال بسیاری از مخاطبان این هست که این قفل ها چگونه کار می‌کنند. این نوع قفل ها در استراکچر خود مغزی ندارند و یکی از امن ترین نوع قفل ها هستند . در بسیاری از موارد باز کردن قفل درب ها از طریق سیلندر هست که با برداشت روزت انجام می‌شود  .

با استفاده از قفل های گاوصندوقی بازکردن درب به این شیوه امکان پذیر نیست درواقع سیلندر به صورت مخفی درون قفل قرار دارد.

البته به همین دلیل هم هست که کلید های این مدل قفل ها بلند هستن و ممکن هست انتخاب برخی از مشتریان نباشد.

قفل کاله

قفل های کاله یا قفل های شرکت کاله کامل ترین و مطمئن ترین انتخاب می‌باشند سال هاست که از این نوع قفل ها در بازار ایران استفاده شده و امتحان خود را نیز پس داده اند  این نوع قفل ها دارای تعداد زیادی زبانه هستند که باز کردن درب را بسیار دشوار می‌کنند و از متریال بسیار مقاومی ساخته شده اند همچنین این نوع قفل ها بسیار پر فروش بوده و استفاده از آنها پیشنهاد می‌شود .

البته باید دقت داشته باشید که قفل کاله محصول کشور ترکیه بوده و از آنجایی که نوع تقلبی ان در بازار یافت می‌شود مراقب باشید که حتما کالای اصل رو تهیه کنید.

مواردی مثل حک بودن لوگو کاله روی سیلندر و قفل داشتن کارت گارانتی و بارکد و هولوگرام طلایی از مواردی هستن که در قفل های اصل دیده می‌شوند .

کارت گارانتی این شرکت کارتی کوچک و قرمز رنگ میباشد ک شماره بارکد منحصر به فرد دارد که قابل استعلام هست و مدت زمان گارانتی هم ۵ ساله میباشد .

همچنین با خرید از فروشگاه معتبر همچون افرا درب میتوانید از اصالت کالا مطمئن باشید .

قفل چنگکی

از دیگر انواع قفل های موجود در بازار قفل های چنگکی میباشد قفل های چنگکی همانگونه که از نامشان پیداست می‌توانند مثل چنگک درون چهارچوب قرار بگیرند از ویژگی قفل های چنگکی نداشتن توپی و امنیت بالا میباشد درواقع به دلیل نداشتن توپی امکان شکست قفل نبوده و امنیت درب افزایش پیدا می‌کند .

قفل هوشمند (قفل دیجیتالی)

این نوع قفل ها جدید ترین نوع قفل در بازار می‌باشند که سطح امنیتی آنها بسیار بالا ارزیابی می‌شود. البته قفل های هوشمند هم داری تنوع بسیار زیادی در بازار هستند و سطوح قیمتی آنها هم متفاوت هست.

و به دلیل حساسیت بالای این قفل ها باید دقت داشته باشید حتما از برند های معتبر خرید انجام بدهید . قیمت پایین هم معیار مناسبی برای انتخاب این نوع قفل ها نیست.

اسمارت لاک ها را در بازار با نام دستگیره هوشمند نیز می‌شناسند که معمولا دارای حسگر اثرانگشت بوده و می‌توان آنها را با موبایل از راه دور باز کرد البته ساعت های هوشمند لپتاپ ها هم این قابلیت رو دارا هستند.

از این نوع قفل ها بیشتر در هتل ها دفاتر و شرکت ها استفاده می‌شود و با توجه به قیمت بالا مشتریان خاص خود را دارند یکی از اصلی ترین معیار ها برای قیمت قفل هوشمند روش تشخیص هویت اون ها میباشد.

اگر که بخواهیم چند مورد از آنها را نام ببریم می‌توان به قفل هوشمند رمزی قفل هوشمند بیسیم قفل هوشمند بیومتریک و قفل های چند منظوره اشاره کرد.

قفل هوشمند رمزی قفلی هست که دارای یک پین کد و رمز چند رقمی میباشد.

و اگر که رمز چندبار متوالی اشتباه وارد شود لازم هست که پس از سپری شدن زمان کافی با پترن موبایل قفل درب را باز کردد.

استفاده از این قفل ها برای درب داخلی چندان مرسوم نیست اما در صورت لزوم امکان نصب ان وجود دارد.

قفل هوشمند بیسیم

این روز ها دستگاه هایی که با عنوان هوشمند می‌شناسیم توانایی اتصال به وای فای را دارا هستند.

قفل های هوشمند بیسیم هم قابلیت اتصال به اینترنت ثابت را دارند و به شکل آنلاین باز و بسته می‌شوند درواقع حتی از فواصل خیلی دور هم می‌توان کار بازکردن درب را انجام داد برای اینکار کافیست که وارد پلتفرم مخصوص همان شرکت شده و با وارد کردن کلمه عبور و یا اطلاعات تایید دو مرحله ای درب را باز کنیم.

مورد دیگر قفل های هوشمند دارای سنسور می‌باشند سنسور های اثر انگشت تشخیص چهره متداول ترین آنها هستند برای بازگشایی این نوع قفل ها احتیاجی به کلید فیزیکی نمی‌باشد و همچنین دور زدن این سیستم بسیار پیچیده بوده و تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد.

و درنهایت قفل های هوشمند چند منظوره رو داریم که از تمامی این روش ها می‌توان برای بازگشایی استفاده کرد و استفاده همزمان از تمام این موارد ایمنی درب را تا حد بسیار بالایی افزایش می‌دهد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی چند مورد از رایج ترین قفل های بازار پرداختیم و امیدواریم که برای شما کاربران مفید بوده باشد همچنین درصورتی که قصد خرید درب ضد سرقت ساختمان و یا انواع قفل های موجود دربازار را دارید حتما به سایت افرا درب مراجعه نمایید همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان میتوانید با ما تماس بگیرید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه