انتخاب برگه

برای آشپزخانه کابینت سفید بخرم یا کابینت چوبی؟

تیر ۵, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

انتخاب یک رنگ مناسب برای کابینت در واقع نقطه عطفی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. اگر شما بتوانید رنگ درست و مناسبی را برای کابینت‌هایتان انتخاب کنید، در واقع بخش عظیمی از دکوراسیون آشپزخانه را انجام داده‌اید. سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند، انتخاب بین رنگ کابینت سفید و چوبی است که کدام یک از این دو برای آشپزخانه شما مناسب می‌باشد. در این نوشتار به بررسی چگونگی انتخاب بین این دو کابینت اقدام نموده و قصد داریم شما را در این امر یاری نماییم.

نقش رنگ کابینت بر روحیات افراد

فرقی ندارد که شما قرار است کابینت MDF خریداری کنید یا اینکه به سراغ کابینت آشپزخانه تمام چوب بروید، وقتی حرف از رنگ کابینت‌ها به میان می‌آید، هرکدام تاثیرات شگرفی دارند. رنگ کابینت‌ها یکی از تاثیر گذارترین و مهمترین فاکتورها در زیبایی آشپزخانه هستند. به دلیل ویژگی‌های روانشناسی نهفته در هر رنگ بهتر است، آنها را با دقت هر چه تمام‌تر انتخاب نمایید. با خرید کابینت آشپزخانه اقساطی می‌توانید از  رنگ‌های خاص و منحصر به فرد آنها بهره ببرید. رنگ‌های شاد کابینت، آشپزخانه را شادتر و سرزنده‌تر خواهد کرد. همچنین فضای آشپزخانه دلبازتر و خلوت‌تر به نظر خواهد آمد.

به کارگیری کابینت چوبی

سالیان سال است که بسیاری از طراحان دکوراسیون به استفاده از کابینت‌های چوبی علاقه پیدا کرده‌اند. زیرا وسایل چوبی و به خصوص کابینت‌های چوبی، علاوه بر این که زیبایی خاصی دارند، طول عمر بسیار بالایی را هم خواهند داشت. کابینت‌ها عناصری هستند که سالیان درازی قرار است مهمان خانه شما بوده و روی ظاهر منزلتان تاثیر بگذارند. طراحان با تغییر چوب‌ها مدل‌های مختلفی از کابینت‌های مدرن یا کلاسیک را برای خانه شما به ارمغان خواهند آورد.

آنها حتی از ترکیب چوب با کابینت‌های سفید طرح‌های خلاقانه‌ای را ایجاد خواهند کرد. به عنوان نمونه در آشپزخانه‌های مدرن از چوب گردو با رنگ‌های تیره و طرح ساده پیشنهاد می‌گردد. اما طرح‌های منبت کاری بر روی چوب بیشتر در فضای کلاسیک و نوستالژی مورد کاربرد است. کابینت چوبی موجب ارزش نهادن به منزل می‌گردد. به این معنی که هرگاه قصد فروش خانه را داشته باشید، کابینت‌های چوبی قیمت و ارزش بیشتری بر منزل شما می‌گذارند.

انتخاب کابینت سفید برای آشپزخانه

با افزایش جمعیت، زندگی آپارتمان نشینی هم رواج و رونق خاصی پیدا کرد. افراد با مشکل کمبود فضا و کمبود نور مواجه هستند. رنگ‌های سفید یکی از رنگ‌هایی است که به کمک کمبود نور آمده و توانسته در هر فضایی که به کار برده می‌شود، این کمبود را جبران نماید. کابینت‌های سفید در دکوراسیون‌های مدرن و دکوراسیون کلاسیک کاربرد بسیار فراوانی دارند. این رنگ آرامش دهنده و نشان دهنده تمیزی و پاکیزگی است. یکی از ویژگی‌های کابینت‌های سفید بزرگ نشان دادن فضا می‌باشد. در حالی که رنگ‌های تیره این قابلیت را نخواهند داشت و فضا را کوچکتر نشان خواهند داد. به کارگیری کابینت‌های سفید از آشفتگی و شلوغ به نظر رسیدن آشپزخانه جلوگیری می‌کنند.

تاثیر کابینت تمام چوب سفید

اگر بین انتخاب کابینت چوبی و سفید سردرگم بودید و نمی‌دانستید کدام را انتخاب کنید، با انتخاب کابینت تمام چوب سفید می‌توانید، ویژگی‌های هر دو را با هم داشته باشید. کابینت‌های تمام چوب خود یکی از اصیل‌ترین کابینت‌ها در جهان به حساب می‌آیند. این کابینت‌ها اصولاً از چوب‌های طبیعی گردو، افرا و چوب بلوط ساخته می‌شوند. در سبک‌های کلاسیک بر روی این کابینت‌ها نقش و نگارهای زیبایی حکاکی می‌گردد. در مدل‌های مدرن این نوع کابینت، دیگر خبری از طرح و نقش‌ها نیست. بلکه دارای سادگی و اصالت خاصی هستند.

مزیت‌های کابینت های تمام چوب سفید

کابینت‌هایی که هم از ویژگی چوبی و هم از سفید بودن برخوردار هستند، دارای یک سری مزایای خاص می‌باشند. اولین مزیت آن عایق بودن است. منظور از عایق همان عایق صدا بودن می‌باشد. یعنی به راحتی اجازه انعکاس صوت را در فضا نخواهد داد. دومین مزیت، داشتن بافت ارتجاعی چوب است. این بافت دوام و کیفیت کابینت را بالاتر برده در نتیجه کابینت‌ها مقاومت و دوام بیشتری را دارند. سومین و آخرین مزیت هم تاثیر رنگ سفید استفاده است، که فضای آشپزخانه را دلبازتر نشان داده و همچنین فرسایش آن خیلی کمتر می‌باشد.

آیا رنگ سفید برای کابینت بهتر است یا چوبی؟

پس از بررسی موارد بالا متوجه شدیم که هر کدام از طرح‌ها و رنگ‌ها در کابینت، تاثیر خاص و جداگانه‌ای را دارند. به عنوان نمونه رنگ سفید به دلیل داشتن ماهیت خنثی با هر رنگ و سبکی ترکیب می‌گردد. در کابینت، های گلاس رنگ سفید به خوبی نور را در فضاهای داخلی منعکس خواهد کرد یا در آشپزخانه‌های کوچک، بدون پنجره و کم نور، آشپزخانه‌هایی با عرض کم، آشپزخانه‌هایی با لوازم تیره کابینت‌های سفید توصیه می‌گردند. حال کابینت‌های چوبی همانطور  که پیشتر عنوان نمودیم یک حالت کلاسیک و سنتی را به آشپزخانه هدیه می‌دهند. پس انتخاب بین این دو کابینت یک امر کاملا سلیقه‌ای بوده که افراد می‌توانند با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده یکی را به سلیقه خود انتخاب کنند.

جمع بندی نهایی

در پایان باید این نکته را یادآور شویم، که برای انتخاب کابینت‌های آشپزخانه ابعاد مکان، میزان نورگیر بودن و ارتباط با دیگر فضای منزل توجه خاصی داشته باشید. حتی می‌توانید از نظر متخصصین آرشام دکور استفاده کنید. آنها با داشتن سابقه‌ای درخشان در این زمینه بهترین هستند.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه