انتخاب برگه

بهترین کفپوش مناسب رستوران و آشپزخانه های صنعتی چیست ؟!

مرداد ۲۷, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

رستوران و آشپزخانه‌های صنعتی مکان‌هایی پر تردد هستند و افراد زیادی در طی شبانه‌روز آنجا حضور دارند. اهمیت انتخاب کفپوش مناسب برای مکان‌های این چنینی نکات خاصی را می‌طلبد که اگر سهل انگارانه از آن‌ها عبور کنید، ممکن است در بلندمدت خسارت‌هایی برای شما به بار آورند. در ادامه مطلب برای انتخاب کفپوش مناسب رستوران شما را راهنمایی خواهیم کرد.

کفپوش مناسب رستوران

کفپوش مناسب رستوران چه ویژگی هایی دارد ؟

از بین تمام ویژگی‌های یک کفپوش مناسب برای محیط آشپزخانه‌های صنعتی و رستوران، این ۴ مورد اهمیت بیشتری دارند که در ادامه به تشریح آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • مقاوم بودن دربرابر ساییدگی

کفپوش‌های ضد لغزش مانند انواع کاشی و سرامیک‌های مرجان، به‌دلیل رفت و آمد مکرر در محیط‌های رستورانی، خاصیت ضد سایش بودن دارند.

  • ایمنی بالا

هر یک از بخش‌های موجود در آشپزخانه رستوران، کفپوش خاص خود را می‌طلبند. برای مثال در بخشی که شست‌و‌شوی ظروف و پیشخوان است، باید از کاشی و سرامیک‌های ضد آب کمک بگیرید.

  • نظافت آسان

براثر تکرر رفت و آمد در محیط‌های غذاپزی، کفپوش‌ها خیلی زود کثیف می‌شوند و به‌اصطلاح لکه می‌گیرند. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی، بهتر است کفپوشی برای رستوران انتخاب کنید که به‌سرعت تمیز شود و بتواند زیبایی محیط را نیز تا حد زیادی حفظ کند.

  • هزینه

کم کردن هزینه‌ها، خواسته تمام افراد است و این مورد در خرید انواع کفپوش نیز صدق می‌کند. امروزه تنوع بالایی برای انواع کفپوش وجود دارد و شما می‌توانید کفپوشی با کیفیت بسیار بالا و درعین حال با قیمتی مقرون به‌صرفه تهیه کنید. کفپوش‌های مرجان یکی از این گزینه‌های خرید هستند.

انواع کفپوش مناسب برای رستوران و آشپزخانه صنعتی

در ادامه متداول‌ترین کفپوش‌های مورد استفاده برای رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی را با هم بررسی خواهیم کرد:

  • کفپوش وینیل

این نوع کفپوش از مواد با خاصیت ارتجاعی ساخته شده است. نصب آن درمقایسه با سایر انواع کفپوش‌ها بسیار آسان‌تر است اما دوام و ماندگاری کمتری نسبت به آن‌ها دارد؛ از این رو برای استفاده در محیط‌های رستورانی چندان توصیه نمی‌شود.

  • اپوکسی

بیشتر استفاده از اپوکسی، برای اضافه کردن یک سطح محکم و جدید به آشپزخانه‌های کلاسیک است و استانداردهای نگهداری خاص خود را می‌طلبد.

  • بتن

بتن را کفپوشی با دوام و مقاوم می‌دانند که استفاده از آن برای هر رستوران و آشپزخانه‌ای، همخوانی خوبی با دکوراسیون به وجود می‌آورد.

۲ نکته مهم قبل از نصب کفپوش بتنی در رستوران اهمیت دارد:

  1. سطح کار شده باید صاف باشد و به‌راحتی بتوان آن را تمیز کرد
  2. بایستی کف رستوران را از آب، انواع گریس و اسید پاک کرد
  3. کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک، بهترین و رایج‌ترین کفپوشی است که در محیط‌های رستورانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت و دوام بالا، استحکام، نظافت آسان و… از مهم‌ترین دلایل استفاده از آن‌ها به‌شمار می‌روند.

برای این که بتوانید بهترین استفاده را از کفپوش‌های کاشی و سرامیک داشته باشید، نکات زیر را برای آن‌ها باید در نظر گرفت:

  • کاشی و سرامیک دربرابر انواع ضربه مقاوم باشند
  • کاشی قرار گرفته شده زیر تجهیزات برای ایمن‌تر بودن باید صاف باشد
  • ضخامت کفپوش ۶ میلی متر یا یک چهارم اینچ باشد

بهترین کفپوش برای رستوران و آشپزخانه

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، بهترین کفپوش برای رستوران، کاشی و سرامیک است که چرایی آن را نیز برای شما تشریح کردیم. کاشی برند مرجان یکی از تولید کننده های مطرح کاشی و سرامیک‌های ضد لغزش ، بهترین گزینه‌ خرید برای محیط‌های رستورانی هست که میتواند رفت و آمد در محیط های رستورانی را آسان کند. برای سفارش این کاشی‌های ضد لغزش، سایت سرام پخش یکی از سایت های مطرح در زمینه فروش آنلاین کاشی سرامیک است و گزینه‌ مناسبی است که می‌توان با شرایط اقساطی و تخفیف این مدل کاشی های ضد لغزش را خرید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه