انتخاب برگه

تجهیزات چوبی در ساختمان های لوکس و امروزی

تیر ۲۷, ۱۴۰۰ | رپورتاژ آگهی

تجهیزات چوبی در ساختمان های لوکس و امروزی
تجهیزات چوبی در ساختمان های لوکس و امروزی

امروزه بکارگیری تجهیزات لوکس و ساده در ساختمان سازی مدرن بیش از پیش مورد توجه معماران قرار گرفته است. در حقیقت یکی از اصلی ترین تحولات در آپارتمان های امروزی جایگزین نمودن تجهیزات مجلل از قبیل کابینت، درب، کمد و … با مدل های مدرن و نئوکلاسیک می باشد.

حال این سوال مطرح می شود که از چه تجهیزاتی در ساختمان های امروزی بهره گرفته می شود و این مدل ها چه ویژگی هایی دارند؟ در ادامه ۴ مورد از تاثیرگذارترین المان ها در ساخت و ساز را مورد بررسی قرار می دهیم.

کابینت آشپزخانه در ساختمان سازی امروزی

آشپزخانه به عنوان قلب خانه یکی از مهم ترین بخش ها می باشد. کابینت آشپزخانه علاوه بر اینکه زیبایی خانه را تحت تاثیر قرار می دهد؛ در ساماندهی ظروف و وسایل آشپزخانه تاثیر بسزایی دارد. امروزه کابینت های مدرن و نئوکلاسیک با در نظر گرفتن فضای مخصوص برای یخچال، فر و … محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. این کابینت ها از جنس ام دی اف و یا چوب هستند و برای زیبایی هر چه بیشتر محیط آشپزخانه از ستون ، پاخور و جزیره نیز بهره گرفته می شود.

کابینت نئوکلاسیک با رنگ سفید مات یکی از جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه می باشد. در تصویر زیر کابینت قاب تونیک با رنگ پلی اورتان که توسط شرکت روماک تولیدکننده کابینت آشپزخانه طراحی و اجرا شده است را مشاهده می نمایید. این مدل به روز ترین طراحی کابینت در سبک نئوکلاسیک می باشد.

آیا دیوارپوش از مد افتاده است ؟

در گذشته دیوارپوش از جمله المان های کلاسیک و مجلل محسوب می گردید؛ حال بسیاری از افراد تصور می کنند دیوارپوش دیگر جایگاهی در ساختمان های امروزی ندارد. در حالیکه بهره گیری از انواع دیوارپوش های ام دی اف ، چوبی و روکش چوب با طراحی های مدرن و نئوکلاسیک مورد توجه معماران داخلی قرار گرفته است. دیوارپوش های تاج دار در سبک نئوکلاسیک و دیوارپوش های فلت در سبک مدرن از جمله ترندهای روز محسوب می گردند. دیوارپوش زیر یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های روز برای فضاهای امروزی می باشد.

دیوارپوش
دیوارپوش

جدیدترین مدل های کمد دیواری

کمد دیواری به عنوان فضایی برای ساماندهی البسه و وسایل شخصی یکی از کاربردی ترین المان ها در ساختمان ها می باشد. کمد دیواری زیبایی فضای پذیرایی و اتاق خواب را تحت تاثیر قرار می دهد؛ به همین دلیل باید توجه ویژه ای به طراحی آن داشت. در ساختمان های امروزی کمد های سفید رنگ با درب قاب تونیک مورد توجه ویژه ای قرار گرفته اند. همچنین کمدهای ساده با درب فلت که سطح آن با روکش چوب طبیعی پوشانده شده ؛ برای سبک مدرن مناسب می باشد.

در تصویر زیر کمد دیواری روماک در سبک نئوکلاسیک را مشاهده می نمایید که یکی از پرفروش ترین مدل ها برای ساختمان های لوکس و امروزی است.

کمد دیواری
کمد دیواری

تاثیر قرنیز دیوار در معماری داخلی

قرنیز به عنوان جزئی ترین المان در نگاه اول چندان به چشم نمی آید، اما چون حدفاصل دیوار و کف را می پوشاند تاثیر زیادی در دکوراسیون دارد. کافیست رنگ و مدل قرنیز را متناسب با رنگ کف و دیوار انتخاب نمایید. قرنیزهای ام دی اف و تمام چوب با توجه به تنوع بالایی که در طرح و رنگ دارند محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. با توجه به اینکه قرنیز در معرض رطوبت قرار می گیرد، رنگ پلی اورتان نقش بسزایی در محافظت از قرنیز دارد.

قرنیز سفید و قرنیزهای رنگ چوب طبیعی با اکثر فضاها همخوانی داشته و با یک تضاد زیبا معماری داخلی را تحت تاثیر قرار می دهد.

در نهایت می توان گفت در ساختمان سازی مدرن از چوب و فرآورده های چوبی به عنوان یک متریال طبیعی استفاده های گوناگونی می گردد و موارد فوق تنها بارزترین المان ها در ساختمان هستند. پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد بازسازی منزل و یا ساخت و ساز دارید؛ از وبسایت شرکت روماک به آدرسwww.romakcompany.com  دیدن نمایید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه