انتخاب برگه

تحلیل چالش های پروژه نماشویی ساختمان

شهریور ۱۸, ۱۴۰۰ | رپورتاژ آگهی

کاری که در ارتفاع باید به انجام برسد همواره سختی هایی دارد که افراد مرتبط با آن را ملزم به رعایت بیشتر نکات ایمنی می کند، و همچنین برخورداری از امکانات به روز و حرفه ای می تواند تا حد امکان از بروز حادثه جلوگیری کرده و به افراد در پیش برد وظایف محوله یاری رساند.

برای تحلیل سختی های پروژه های کار در ارتفاع باید به زوایای پنهانی که شاید در ابتدا زیاد به چشم نمی آید دقت بیشتری شود تا از بروز مشکلات و حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آید. که در ادامه نگاهی اجمالی به آن ها خواهیم انداخت.

گاهی این سختی ها موجب می شود که مقدار هزینه و همچنین زمان پیاده سازی آن افزایش پیدا کند، به طور مثال بعضی از ساختمان ها با توجه به نوع ساختی که دارند دسترسی استفاده از طناب را در پروژه شستشوی نما نمی دهند و شما را ملزم به استفاده از روش های دیگری همچون داربست می نمایند.

تحلیل چالش های پروژه نماشویی ساختمان

یکی دیگر از خطرات و مشکلاتی که ممکن است در حین کار با آن رو به رو شوید سقوط اشیا و وسایل همراه نیروی کار در ارتفاع می باشد که متاسفانه در صورت دقت نکردن و عدم توجه به این مسئله ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد.

بررسی روش نماشویی طناب و داربست

برای بررسی روش طناب و داربست نیاز است تا در زمان دریافت پروژه و کارهای مربوط به بازدید اولیه و صدور پیش فاکتور یکی از افراد خبره و متخصص در این زمینه از طرف شرکت برای بررسی میدانی و کسب اطلاعات اعزام شود تا بتواند علاوه بر مشاوره بهترین راه حل را برای به انجام رسیدن پروژه پیشنهاد دهد.

در ابتدا باید بدانید که سرعت تجهیز کارگاه و شروع به کار در روش طناب بسیار زیاد می باشد که از مهمترین مزیت های این روش می باشد و البته کاهش هزینه نیز به وسیله آن اتفاق می افتد. اما در صورت استفاده از داربست هزینه زیادی را باید بپردازید، همچنین مدت زمان بیشتری را برای تجهیز کارگاه باید صرف کنید که سرعت کار را به شدت کاهش می دهد.

گاهی نوع درخواستی که مشتریان دارند شستشوی شیشه نمای ساختمان است که در این زمان بهترین راهکار استفاده از طناب می باشد که می تواند سرعت العمل کارگر کار در ارتفاع و قدرت مانور آن را به شکل قابل مشهودی افزایش دهد.

در روش استفاده از داربست زمانی که در بالای ساختمان ستون هایی برای بستن راپل و مهار آن وجود نداشته باشد باید از این امکان استفاده کرد، همچنین در ساختمان هایی که با توجه به نوع معماری و وجود تراس های بزرگ برای شستشوی شیشه ساختمان چالش هایی را به وجود می آورد که با توجه به این شرایط جان راپل کار نیز به خطر نمی افتد.

نماشویی ساختمان
نماشویی ساختمان

 البته لازم به ذکر است، در ساختمان های نوساز با توجه به اینکه هنوز داربست استفاده شده را باز نکرده اند می توان از آن استفاده کرد که با این کار هزینه به شدت کاهش پیدا می کند..

بیمه مسئولیت همه چیز برای امنیت در ارتفاع

با توجه به اینکه کار در ارتفاع خطرات بسیار زیادی دارد و ممکن است مشکلات بزرگی را به وجود بیاورد، این حرفه را نیازمند بیمه ای کرد که بتواند تمامی مشکلات احتمالی را پوشش داده و یک اطمینان خاطر برای کارفرما و مشتری به وجود بیاورد که در صورت بروز مشکل در کنار آن ها خواهد بود.

 با ورود بیمه مسئولیت به این عرصه و پشتیبانی هایی که صورت پذیرفت و البته الزاماتی که کارفرما و نماشور باید به آن دقت می کردند درصد بروز مشکلات و صدمات به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرد، که این خود دلیل و اعتمادی شد که افراد بیشتری رو به این شغل آوردند.

البته باید این را بدانید که پیش از آغاز فعالیت حتما باید لیست بیمه رد شده و به شرکت طرف قرارداد اطلاع داده شود که در این شاختمان این تعداد از کارگران نماشور می خواهند فعالیت را انجام دهند که با توجه به این اطلاع رسانی در صورت به وجود آمدن مشکل بتوان از امکاناتی که شرکت مربوطه در اختیار نماشور قرار می دهد استفاده کرد. در غیر این صورت بیمه گذار تعهدی را قبول نمی کند.

نماشویی
نماشویی

شاید فکر کنید که این نوع بیمه فقط برای کارگران می باشد در صورتی که این دیدگاه کاملا اشتباه بوده و بیمه گذار با توجه به فرمی که از شرکت تحویل می گیرد تمامی اجزا و ارکان مورد استفاده را بیمه می کند و در صورت خرابی و یا حادثه ای بر اساس توع قرارداد و بندهایی که در آن موجود می باشد هزینه هایی که ذکر شده است را پرداخت می نماید.

تخصص در کنار احتیاط در نماشویی

کار نماشویی نما در تهران از آن دسته مشاغلی می باشد که کارگران نماشور در آن باید از تخصص و تجربه بسیار بالایی برخوردار باشند و به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی افرادی که این تجربه کافی را ندارند نباید در این امر شرکت کرده و کار کنند.

برای ورود به این عرصه لازم است تا دوره های مختلفی همچون راپل و… بگذرانید که در زمان نماشویی بتوانید علاوه بر اینکه کار خود را به درستی انجام دهید، از بروز مشکلات احتمالی نیز جلوگیری نمایید و حتی در صورت بروز مشکل از افزایش لطمات و خسارت ها جلوگیری نمایید.

اتفاقی که در زمان آموزش رخ می دهد این است که نماشور این قابلیت را پیدا می کند که در هر شرایطی چگونه رفتار کند و الزاماتی که برای ایمنی است را فرا گرفته و بتواند کار خود را با احتیاط کامل به انجام برساند. در نتیجه آموزش یکی از مهمترین عوامل مهم در این امر می باشد که می تواند از بروز مشکلات و معضلات جلوگیری نماید.

یکی دیگر از عواملی که پیش از شروع به کار باید به آن دقت شود استفاده از لوازم و وسایل ایمن و حرفه ای است که باید با دقت خریداری شده و مورد استفاده قرار گیرد، البته متاسفانه هستند افرادی که به ایمنی اهمیت نداده و مشکلات بزرگی را به وجود می آورند.

سخن پایانی اینکه برای شغل های پرخطر در ارتفاع نظیر شستشوی نما باید سه اصل تجهیزات، ایمنی و تخصص در دستور کار قرار گیرد و مدیریت ریسک پروژه توسط کارشناسان حوزه عمران و ساختمان نظارت گردد تا با حداقل چالش ممکن کار پایان رسد.

برگرفته از سایت: https://viewpars.com

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه