انتخاب برگه

تراس شیشه‌ای آپارتمان چیست و به چه کاری می‌آید؟

دی ۲۲, ۱۴۰۰ | رپورتاژ آگهی

تراش شیشه‌ای مدتی است که طراحی فضای آپارتمان‌های ایرانی مورد توجه قرار گرفته و به سبب تنوع کاربرد توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. این تراس‌ها به شکل عایق صوت و حرارت عمل کرده و به دلیل شفافیت به مصرف کننده این امکان را می‌دهد که از نور آفتاب بهترین استفاده را ببرد. بر خلاف تصور عموم که تراس شیشه‌ای تنها برای ویلاها و ساختمان‌های لاکچری قابل استفاده هستند باید به شما بگوییم که در فضاهای کوچک شهری به ویژه آپارتمان‌ها هم می‌توان از این تراس‌ها به اشکال مختلف استفاده کرد.

تراس شیشه ای
تراس شیشه ای

تراس شیشه‌ای چیست و به چه کار می‌آید؟

تراس شیشه‌ای معمولا از جنس شیشه سکوریت ساخته شده و به دلیل ایمنی بالا و مقاومت بسیار بهترین ابزاری است که می‌تواند فضای بالکن را از خارج ساختمان جدا سازی کند. این شیشه‌ها در فضاهای کوچک و بزرگ قابل استفاده هستند و انواع و اقسام گوناگون دارند.

با کمک تراس شیشه‌ای فضای بالکن به اتاق نشیمن اضافه شده از آن می‌توان برای صرف یک چای گوارا یا پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کرد. در ایران تراس شیشه‌ای بیشتر برای پوشش دادن فضای بالکن مورد استفاده قرار می‌گیرد و به حفظ هرچه بیشتر حریم خصوصی این بخش خانه هم کمک می‌کند.

ایمنی تراس شیشه‌ای کمک می‌کند خطر سقوط اشیاء یا خدای نکرده بچه‌های کوچک از طبقات به صفر برسد، همچنین از این فضا می‌توان برای کاربرهای متعدد دیگری هم استفاده کرد.

تراس شیشه‌ای در آپارتمان‌ها به چه کار می‌آید؟

در آپارتمان‌ها می‌توان با نصب شیشه تراس را به فضای داخلی خانه اضافه کرد، حتی می‌توان از تراس به عنوان یک انباری کوچک برای نگهداری وسایل مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال فضای خنک تراس سرپوشیده برای نگهداری بسیاری از خوراکی‌های آشپزخانه مثل شور، ترشی، رب و آنچه خانم‌های خانه‌دار در بخچال جایی برای قرار دادن آن ندارند انتخاب بسیار خوبی است.

همچنین می‌توان تراس شیشه‌ای را به یک گلخانه کاربردی زیبا تبدیل کرد و انواع گیاهان آپارتمانی را با استفاده از نور طبیعی خورشید پرورش داد. همچنین می‌توان از تراس شیشه‌ای آپارتمان به عنوان اتاق بازی کودکان یا محلی برای استراحت عصرگاهی و تمرینات ورزشی استفاده کرد.

بسته به ابتکار طراح فضای داخلی ساختمان می‌توان در این قسمت ابزار و وسایل مختلف نصب کرد و کاربری خاصی برای آن در نظر گرفت. با نصب یک دستگاه باربیکیو می‌توان در روزهای تعطیل کباب‌های خوش طعم درست کرد و در جمع‌های خانوادگی در کنار عزیزان خوش بود.

مهمترین مزیت‌های تراش شیشه‌ای آپارتمان کدام است؟

تراس شیشه‌ای مزایای بیشماری دارد یکی از ساده‌ترین آن‌ها جلوگیری از ورود گرد و غبار و حشرات موذی به داخل ساختمان است، در فضاهای آلوده شهری پوشاندن تراس به ساکنان اجازه می‌دهد بدون نگرانی از در معرض آلودگی بودن زمان بیشتری را در این فضا سپری کنند.

از آنجا که تراس‌های شیشه‌ای عایق خوبی برای سرما و گرما هستند از عبور حرارت داخل ساختمان به خارج جلوگیری کرده و در قبض گاز و برق ساکنان به میزان قابل توجهی صرفه جویی می‌کنند. تراس‌های شیشه‌ای اغلب از عبور صداهای محیط به داخل خانه جلوگیری کرده و کمتر اجازه می‌دهند سر ظهر صدای فروشنده‌های خیابانی، خودروها و بازی بچه‌ها از بیرون به داخل خانه نفوذ کند و این به معنی افزایش آرامش ساکنان آپارتمان است.

از دیگر مزایای داشتن تراس شیشه‌ای تمیز کردن راحت آن است، شیشه با یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می‌شود و گرد و خاک هم داخل فضا نمی‌آید که ساکنان مجبور باشند هر چند روز یک بار آن را پاکسازی کنند.

در نهایت تراس شیشه‌ای جایی است که فرد در کل سال می‌تواند از آن استفاده کند، از تراس‌های سنتی در فصول سرد سال به ویژه زمستان‌ها نمی‌شد استفاده زیادی کرد اما در حال حاضر با نصب شیشه سکوریت می‌توان این فضا را در هر شرایط آب و هوایی بکار گرفت.

تراس شیشه ای
تراس شیشه ای

انواع تراس شیشه‌ای کدامند؟

تراس شیشه‌ای انواع و اقسام مختلفی دارد که در اینجا به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تراش شیشه‌ای تاشو

این محصول به دلیل باز و بسته کردن راحت بسیار مورد توجه قرار گرفته، ساکنان در فصول گرم سال می‌توانند به راحتی شیشه‌ها را کنار زده از دمای محیط استفاده کنند. تماشای منظره از این تراس‌ها بسیار راحت است و در نهایت پاکسازی آن‌ها هم به سبب سادگی باز و بسته کردن تراس دردسر چندانی ندارد.  در آپارتمان‌ها از تراس شیشه‌ای استفاده زیادی شده به ویژه در فضاهای کوچک کاربرد زیادی دارد.

بالکن شیشه‌ای

از شیشه به عنوان لایه محافظ تراس استفاده می‌شود، بالکن شیشه‌ای در بازسازی آپارتمان‌ها زیاد نصب می‌شود و هزینه زیادی هم ندارد. از پنل‌های شیشه‌ای برای نصب این بالکن‌ها استفاده می‌شود و از انواع شیشه شفاف و مات می‌توان برای پوشش این فضا استفاده کرد.

ضخامت شیشه‌ای که برای این فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد اغلب ۸ میلیمتر است و تلاش می‌شود به ظرافت فضا توجه کنند تا بالکن زیباتر شود.

پارتیشن متحرک

از این پارتیشن‌های متحرک هم می‌توان برای پوشش دادن بالکن‌ها استفاده کرد، قاب این شیشه‌ها معمولا بزرگ است و به نمای ساختمان شکل خاصی می‌دهد. استفاده از شیشه در نمای ساختمان به آن حالت مدرنی می‌دهد. در آپارتمان‌های ایران بیشتر تراس‌ها در کنار نما قرار دارند و به همین دلیل با پوشاندن آن‌ها با شیشه کل نمای ساختمان تغییر خواهد کرد. متحرک بودن پارتیشن‌ها هم این امکان را به مصرف کننده می‌دهد که هر گاه که خواست فضا را تغییر داده شیشه‌ها را جابه‌جا کند. پارتیشن متحرک در هر فضایی قابل استفاده نیست و قبل از سفارش باید از کاربردی بودن آن در بالکن خود اطینان حاصل شود.

اگر قصد استفاده از تراس شیشه‌ای در آپارتمان خود را دارید باید بگوییم اندازه گیری بسیار مهم است، شیشه سکوریت بکارگرفته شده در تراس را بعد از آماده سازی نمی‌توان برش داد، به همین دلیل توصیه ما به شما این است که قبل از هرکاری یک متخصص را برای اندازه گیری به آپارتمان خود بیاورید و حتما از متخصص برای انتخاب نوع شیشه، ضخامت و همچنین نوع بالکن خود کمک بگیرد. شیوه نصب تراس شیشه‌ای هم بسیار مهم است اگر فرد متخصص این کار را انجام ندهد ممکن است به شیشه‌ها صدمه وارد شده یا بالکن زیبایی و ظرافتی که شما انتظار دارید را پیدا نکند. حتما به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده‌ای بروید که امتحان خود را پس دادند و از کیفیت کار آن‌ها اطمینان دارید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه