انتخاب برگه

ترمو چوب چیست؟

مهر ۱۰, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

شاید شما هم در طراحی و یا بازسازی نمای ساختمان ترمو چوب (ترموود) را دست کم گرفته باشید. استفاده از ترمووود در نمای بیرونی ساختمان علاوه بر اینکه نشان میدهد طبیعت دوست هستید، علامت لوکس و گرانقیمت بودن ملک شماست. وزن سبک، برش و نصب آسان، مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و زیبایی چشمگیر از برجسته ترین ویژگی های ترموود هستند.

ترمو چوب حاصل حرارت دهی و تغییر در ساختار مولکولی چوب طبیعی در شرایط خاص کوره حرارتی و مرطوب است. با قراردادن الوارهای چوبی در مجاورت بخار آب، میزان رطوبت آنها به زیر ۶ درصد می رسد. به این ترتیب ضمن استریلیزه کردن بافت چوب، منافذ آن بسته شده و در برابر نفوذ آب و مواد شیمیایی مقاوم می شود. این امر منجر به افزایش عمر چوب و ایمن شدن در برابر قارچ و کپک می گردد.

فرایند بخاردهی چوب منجر به تیرگی رنگ آن به سمت قهوه ای تیره می شود که به عنوان یک رنگ طبیعی بسیار کمیاب است. از چوب درختان کاج، نوئل، صنوبر، توسکا، راش، لاریکس، توس و زبان گنجشک برای تولید ترمو چوب استفاده می شود. کشورهای پیشرو در تولید ترموود عبارتند از: فنلاند، کانادا، آلمان و سوئد. بالاترین کیفیت این محصول متعلق به تولیدات سوئد و فنلاند است.

کلاس های مختلف ترموود

قطعات ترموود ساخته شده از چوب درختان سرو ، صنوبر و کاج  ترمو چوب نرم نامیده می شوند. این قطعات، سبک و ارزان قیمت بوده و در نمای داخلی به کار می روند. قطعات ساخته شده از چوب ماهون، گیلاس، راش، ون، گردو، بلوط، افرا و زبان گنجشک، ترمو چوب سخت نامیده می شود. وزن، قیمت و دوام این قطعات، بالاتر بوده و برای اجرای نمای بیرونی ساختمان به کار می روند.

ترموود کلاس Thermo-S در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد حرارت دیده و رطوبت ۷ تا ۸ درصد دارد که در برابر شرایط محیطی مقاوم است. قطعات این کلاس برای نمای داخلی ساختمان استفاده می شوند . کلاس Thermo-D تا دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد حرارت می بیند و استحکام فوق العاده ای دارد. قطعات کلاس D رطوبت ۵ تا ۶ درصدی داشته و برای اجرای انواع نمای خارجی مناسب هستند.

انواع ترمو چوب
انواع ترمو چوب

ترمو چوب چه کاربردهایی دارد؟

ترمو چوب در نمای بیرونی و داخلی ساختمان کاربردهای زیادی دارد که عبارتند از:

  • نمای بیرونی: ترموود برای نمای بیرونی ویلا و ساختمان های تجاری، اداری و هتل ها گزینه ای عالی است. این مصالح در ترکیب با نمای سنگ، شیشه، کامپوزیت و آجر برای خلق نمای روستیک (چوبی مدرن) به صورت افقی و عمودی به کار می رود. نصب درب و پنجره های ترموود در نمای روستیک بسیار متداول است. همخوانی و تطابق ترمو چوب با محیط طبیعی، آن را به گزینه ای ایده آل برای استفاده در ساختمان های ویلایی تبدیل کرده است. این مصالح در ساخت سایبان، شیروانی و آردواز سقف، دیوار یا نرده های بالکن، کف و دیوار آلاچیق به کار می رود.
  • نمای داخلی: ترموود یکی از زیباترین انواع قرنیز، کفپوش و دیوارپوش برای کف، دیوار و راه پله های ساختمان است. ضد آب بودن و اصطکاک مناسب این نوع چوب آن را برای کفپوش و سکوی اطراف استخر و سونا ایده آل کرده است.

مزایای استفاده از چوب ترمو در نمای ساختمان

  • عایق حرارتی است و موجب کاهش مصرف انرژی می شود.
  • در برابر آتش، رطوبت، نور خورشید، باد و انبساط و انقباض ناشی از تغییرات دما، مقاوم است و دوام بالایی دارد.
  • نسبت به تخریب و زلزله  مقاوم بوده و موجب حفظ سلامتی افراد هنگام زمین خوردن و اصابت با سطح ترمو چوب می شود.
  • در کنار سبکی و زیبایی خیره کننده ای که دارد، یک عایق صوتی بی نظیر است.
  • بدون استفاده از مواد شیمیایی در برابر موریانه و انواع قارچ و کپک مقاوم بوده و دوستدار محیط زیست است.
  • حمل و نقل راحت، قابلیت تعویض سریع، برش تمیز، حکاکی و رنگ پذیری؛ نصب و اجرای  آن را مقرون به صرفه کرده است.
  • عایق رطوبتی بوده، نیازی به پوشش ندارد و با حفظ بافت و شکل طبیعی چوب در مناطق مختلف جغرافیایی قابل استفاده است.

روش های نصب

برای نصب ترمو چوب از پروفیل شیاردار و بدون شیار با سطح مقطع و ابعاد متنوع؛ و زیرسازی چوبی، فلزی یا سیمانی استفاده می شود. در روش پیچ از رو، پیچ ها دیده می شود. در روش دوم، ترمو چوب را لای فاق قرار داده و با زبانه چفت می کنند. در روش سوم، ابتدا با پروفیل آهنی یا گالوانیزه زیرسازی انجام می گیرد. سپس  ترمو چوب را با استفاده از کلیپس به زیرسازی وصل می کنند. این روش استحکام بیشتری دارد و پیچ ها مشاهده نمی شوند.

قیمت ترمو چوب

قیمت خرید ترمو چوب بر اساس هر متر مربع مشخص می گردد. میزان ضخامت قطعات، کشور سازنده و تکنولوژی پرداخت چوب که بر کیفیت محصول بسیار موثر است، بر قیمت نهایی آن اثر گذارند. جنس چوب و نوع پرداخت آن، رنگ و طرح قطعات، همگی بر کیفیت این محصول اثر دارند و قیمت آن را تغییر می دهند. همچنین قیمت انواع خارجی ترموود که از کیفیت بالاتری برخوردارند به دلیل وابستگی به ارزهای خارجی و نوسانات ارزی، متغیر است.

مجموعه کارخانجات آلوسوئیس باند، با سابقه ای بالغ بر ۲۰ سال در زمینه تولید و عرضه ورق های کامپوزیت نما، ترموود یا نرم چوب و همچنین جامع ترین مرجع اطلاعات ، تولید و فروش انواع ورق کامپوزیت و ترمو چوب (ترموود) در کشور.

(AluSwissBond،  AluPrima ، AluTop ، HonorBond)

برای خرید ترمو چوب ترموود ایران و فنلاند و یا انواع ورق کامپوزیت – فرم اچ ، ال ، موشکی و … هم اکنون با ما تماس بگیرید.

تلفن (۱۰خط ویژه):     982144442244+

🌐 https://www.AluSwissBond.ir

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه