انتخاب برگه

جامع ترین راهنمای خرید پیچ و مهره

آبان ۴, ۱۴۰۰ | رپورتاژ آگهی

پیچ و مهره‌ها از جمله مهم‌ترین ابزارهای کاربردی در صنایع و حوزه‌های مختلف هستند. این دو وسیله مهم به منظور اتصال دو قطعه به یکدیگر مورد استفاده قرار گرفته و در انواع و جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند. پیچ وسیله‌ای است که به شکل یک میله مدور با رزوه‌های مارپیچی قرار گرفته بر روی آن در جنس‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شود. منظور از مهره‌، قطعه حلقه‌ای شکل است که در جنس‌های مختلفی با شیارهای مدوری که درون آن قرار گرفته است ساخته می‌شود. برای چفت کردن دو قطعه متفاوت انتخاب پیچ و مهره هم جنس و هم‌اندازه بسیار حائز اهمیت است. چرا که هر یک از این ابزارها بدون وجود دیگری غیرقابل استفاده است. کاربران برای خرید پیچ و مهره می‌بایست ابتدا نیاز خود را سنجیده سپس نسبت به انتخاب و خرید بهترین نوع آن‌ها اقدام کنند.

خرید انواع پیچ و مهره
خرید انواع پیچ و مهره

انواع پیچ و مهره

پیچ‌ها و مهره‌ها دارای تنوع بالایی از نظر جنس و شکل ظاهری هستند. یکی از پرمصرف‌ترین انواع آن‌ها پیچ و مهره بلند است که در اکثر زمینه‌ها کاربرد دارد. این نوع دارای ارتفاع بیشتری بوده و در مواردی که احتیاج به یک پیچ با طول زیاد است مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پیچ در جنس‌های مختلفی نظیر آهنی، فولادی، استنلس استیل و… ساخته و به بازار عرضه می‌شوند. کاربران می‌توانند با توجه به نیاز خود یکی از این انواع را انتخاب و خریداری کنند. یکی دیگر از انواع پرمصرف نوع صنعتی آن‌ها است. پیچ و مهره صنعتی جهت اتصال قطعات و ابزارهای مورد استفاده در صنعت کاربرد دارد. درنتیجه از جنس‌های مقاوم‌تر و محکم‌تری در برابر شرایط سخت ساخته می‌شوند. فروش پیچ و مهره به صورت عمده و خرده در فروشگاه پیچ استور انجام می‌شود.

مشخصات پیچ و مهره

این محصولات به دلیل کاربردی فروانی که دارند در حوزه‌های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به منظور استفاده بهتر، انتخاب بهترین پیچ و مهره از نظر شکل و جنس آن اهمیت فراوانی دارد. نوع استنلس استیل یکی از پرکاربردترین انواع آن‌ها است. این ابزار به خاطر وجود آلیاژهای استیل، مقاومت بالایی در محیط‌های مرطوب و خورنده دارند. در نتیجه کاربران می‌توانند بدون داشتن نگرانی بابت از بین رفتن آن‌ها به مرور زمان در محیط‌های حساس به خرید این ابزار روی آورند. از جمله مهم‌ترین پارامترهایی که انواع مختلف پیچ‌ها و مهره‌های استیل را از هم متمایز می‌کند گریدهای آن است. به‌طور کلی مهره استنلس استیل دو دسته زیر تولید و مصرف می‌شوند:

  • پیچ و مهره استیل گرید A2 یا ۳۰۴
  • پیچ و مهره استیل گرید A4 یا ۳۱۶

این نوع از ابزار تحت استانداردهای (استاندارد DIN، استاندارد ASTM، استاندارد ASME و استاندارد ISO) در بازار موجود است.

کاربرد پیچ و مهره

این ابزار در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند و هدف اصلی آن‌ها نگه‌داشتن اجزاء یک سازه است. پیچ و مهره به عنوان پایه‌ای‌ترین عناصر در پروژه‌های ساخت و ساز اهمیت دارد. اتصالات ایجاد شده توسط آن‌ها، تحت فشار بسیار هم نمی‌شکنند. طراحی پیچ برای اجسام نرم و سخت متفاوت است به طور مثال پیچ رول بولت برای اتصالات ساختمانی ، آسانسورها و سازه های فلزی و بتنی کاربرد دارد. هدف استفاده از آن اتصال قطعات به یکدیگر است. سر پیچ دارای شیاری معمولاً به شکل علامت مثبت یا منفی است. این بخش برای محکم کردن پیچ با پیچ گوشتی طراحی شده است.  انواع پیچ بر اساس نوع کاربرد عبارت‌اند از:

کاربرد پیچ و مهره
کاربرد پیچ و مهره
  • پیچ سرمته ای
  • پیچ سرشش گوش (سرشش گوش استیل، پیچ hv، پیچ استیل، پیچ آهنی)
  • پیچ ام دی اف MDF
  • انواع پیچ خودکار
  • پیچ اتاقی
  • پیچ استاد بولت
  • پیچ متری
  • پیچ چوب و پیچ چوب دوسو
  • پیچ سرپیچ گوشتی خور یا استوانه دوسو و چهارسو
  • پیچ آلن (پیچ آلن مغزی استیل، پیچ آلن مغزی، پیچ آلن سرخزینه استیل، پیچ آلن استیل، پیچ آلن کله قندی)

انواع مهره از نظر کاربرد عبارت‌اند از مهره سربسته، مهره خشکه، مهره آهنی گالوانیزه، مهره استاد بولتی، مهره اچ وی، مهره چاکدار و… که هر کدام بر اساس نوع کاربرد برای هدف خاصی استفاده می‌شوند.

نکات قابل توجه در خرید پیچ و مهره

مهم‌ترین نکات قابل توجه در خرید پیچ و مهره عبارت‌اند از:

  • توجه به فرم سر پیچ یا گل پیچ
  • در نظر گرفتن این موضوع که پیچ و مهره‌ای که مد نظر شماست، برای مصارف ساختمانی است یا صنعتی
  • گرید یا کلاس پیچ
  • گرید یا کلاس مهره
  • استاندارد بودن قطعات مورد نظر
  • سایز و ابعاد متناسب
  • نوع آبکاری یا پوشش

فرم گل پیچ (سرپیچ):

فرم گل پیچ یا سر پیچ که به شما کمک می‌کند در زمان خرید به‌راحتی بتوانید، پیچ مورد نظر را انتخاب کنید. بر این اساس، پیچ‌ها در انواع متنوعی مانند پیچ سرشش گوش، گل مربعی یا سرچهارگوش، خزینه آلنی، اتاقی، بکسی، بدون سر، سرحلقه ای، چشمی و… قابل خریداری هستند.

نوع مصارف مورد نظر:

توجه به این موضوع که ابزار مورد نیاز برای اتصالات ساختمانی است یا صنعتی، حائز اهمیت است؛ زیرا اغلب این قطعات دارای ظاهری شبیه به هم بوده اما عملکرد آن‌ها و نوع مصارف مربوطه، کاملاً متفاوت است.

بررسی گرید قطعات:

میزان مقاومت پیچ و مهره بر اساس استاندارد تعیین شده یا گرید، مشخص می‌شود. مثلاً برخی از گریدهای پیچ‌های مهم و پرکاربرد شامل: ۴٫۸، ۵٫۶، ۶٫۸، ۸٫۸، ۱۰٫۹ و … است. این نوع پیچ‌ها متناسب با نوع کلاس خود قابلیت استفاده در صنایع و ساخت‌وسازهای مختلف را دارا می‌باشند.

نکات مهم در خرید پیچ و مهره
نکات مهم در خرید پیچ و مهره

توجه به استاندارد محصول:

وجود استاندارد برای قطعات با اهمیتی مانند پیچ و مهره، الزامی است. از مهم‌ترین این استانداردها می‌توان به DIN آلمان، ASTM ایالات متحده و ISO اشاره کرد.

سایز و ابعاد متناسب:

عدم تناسب این نوع قطعات با یکدیگر، موجب ایجاد اتصالی بی‌کیفیت می‌شود که در طولانی مدت و باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.

آبکاری:

نوع پوشش قطعات و گالوانیزه بودن، یکی از نکات قابل توجه مدیران و مهندسان با تجربه است. به این منظور، توجه کنید که قطعات انتخابی از سه نوع گالوانیزه گرم، سرد و داکرومات برخوردار باشند.

به صورت آنلاین خرید کنید

با حضور در فروشگاه‌ها و خرید حضوری با انواع مختلف و تنوع بالای محصولات شک خواهید شد. عملاً زمان کمی که فروشنده برای انتخاب شما در نظر دارد و توضیحات ناقص و گاه اغراق‌آمیز آن انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. این در حالی است که با خرید انواع  پیچ و مهره  از فروشگاه آنلاین pichstore.com و boltdepot.com می‌توانید محصولات را مقایسه کنید و با دید باز و خاطری آسوده بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه