انتخاب برگه

بازگشت سبک های طراحی قدیمی با جذاب ترین تغییرات به دکوراسیون ۲۰۲۲

اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

هر ساله در نمایشگاه ها و صنعت مد و دکوراسیون خانه تغییرات جدیدی رخ می دهد که دانستن آنها برای طراحان ایرانی و کسانی که قصد دارند دکوراسیون منزل خود را تغییر دهند مهم و ضروری است. در ادامه شما را با ترندهای حوزه دکوراسیون سال ۲۰۲۲ آشنا خواهیم کرد.

جدیدترین تغییرات دکوراسیون 2022

سنگ مرمر و نماد لوکس شدن در یک کلام

سنگ مرمر هم از آن دسته وسایلی بود که چند سالی میشد که از مد افتاده بود و در بیشتر خانه ها از کابینت و روکابینتی های چوبی استفاده میشد. اما مجددا از سال ۲۰۲۲ استفاده از سنگ مرمر برای روی کابینت و سینک رایج شده است.

به خصوص هر چه میزان رگه های موجود در سنگ بیشتر باشد نشان از لوکس و آنتیک بودن بیشتر دکوراسیون آشپزخانه دارد.

بک اسپلش و بین کابینتی های طرح کاشی

استفاده از بین کابینتی و بک اسپلش هایی که نور را منعکس میکنند و بازتابی از محیط آشپزخانه را ایجاد می کنند یکی از جدیدترین تغییرات حوزه دکوراسیون است. استفاده از بک اسپلش و کاشی بین کابینتی برای زیبا و جذاب تر کردن آشپزخانه از چند سال پیش رایج بوده اما معمولا از نوع مات آنها استفاده میشد تا چربی و کثیفی آشپزخانه را کمتر نشان دهند.

اما در سال جدید از نوع براق این کاشی ها استفاده می شود که هم راحت تر پاک میشود و هم نور را بیشتر منعکس میکنند و جذابیت بیشتری به محیط می دهند. بسته به رنگ استفاده شده در محیط می توانید رنگ دلخواه خودتان را استفاده کنید اما رنگ ترند و جدید امسال برای بین کابینتی سبز لاجوردی می باشد.

گروه طراحی معماری ایوان با سالها تجربه موفق در زمینه دکوراسیون انواع ساختمان های مسکونی، اداری، ویلا و … فعالیت دارند و به همین منظور انواع لوازم و تجهیزات حوزه دکوراسیون از قبیل کاشی بین کابینتی، پارکت لمینت، کاغذ دیواری و … را نیز در کنار مجموعه خدمات خود به فروش می رسانند.

تلفیق طرح های سنتی ، طبیعی و وسایل عتیقه با سبک دکوراسیون مدرن

استفاده از وسایل قدیمی و عتیقه و تلفیق و ترکیب آن با سبک مدرن امروزی یکی از راه های جدید برای جذاب تر ساختن محیط آشپزخانه است. به عنوان مثال می توانید از کابینت های مدرن یا مینیمال در کنار میز ناهارخوری یا لوستر به سبک قدیمی استفاده کنید. البته برای اینکار ترکیب رنگ و مدل را نیز در نظر داشته باشید که محصول نهایی جذاب باشد!

همچنین استفاده از متریال طبیعی برای ساخت وسایل به جای استفاده از مواد شیمیایی و مصنوعی رواج بیشتری پیدا کرده است. در یکی از زیباترین طراحی های آشپزخانه، طراح معروف آمریکایی Ohara Davies-Geatano از کابینت های  ساخته شده از چوب بلوط به جای MDF و های گلاس استفاده کرد.

بازگشت مجدد دامن سینک

استفاده از دامن های چین دار زیر سینک که در قدیم رواج داشت و بعد از مدتی از رده خارج شد، دوباره ترند شده و استفاده از پارچه های کتان با راه راه های صورتی کمرنگ یکی از جدیدترین طرح های استفاده از دامن برای سینک ظرفشویی است!

طراحان دکوراسیون دلیل استفاده از این پارچه ها را القای حس نوستالژی قدیمی و بافت نرم آشپزخانه در مقایسه با کابینت های خشک می دانند که به راحتی می توان هر ساله این دامن ها را عوض کرد و از پارچه جدیدی برای دکوراسیون سینک استفاده کرد!

جداسازی آشپزخانه از پذیرایی با کمک پارتیشن شیشه ای

در خانه های قدیمی بین آشپزخانه و سایر محیط های خانه به صورت کامل دیوار کشیده میشد و هیچ دیدی از اطراف به آشپزخانه وجود نداشت. اما در سبک های کمی جدیدتر از آشپزخانه های اپن و بدون محدودیت (در برخی از نمونه ها مرز بین آشپزخانه و پذیرایی وجود ندارد.) استفاده میشد. یکی از ترندهای سبک طراحی در سال ۲۰۲۲ استفاده از پارتیشن های شیشه ای برای جداسازی و ایجاد مرز مشخص بین محیط های مختلف خانه پیشنهاد می شود.

استفاده از پارتیشن های شیشه ای طرح دار برای خانه هایی که تنها در آشپزخانه پنجره دارند بسیار مفید بوده؛ چرا که هم نور را به بقیه بخش ها میرساند هم از پخش سر و صدا و بوی غذا در کل خانه جلوگیری میکند.

نورپردازی کلیدی و محدود

شاید تا چند سال پیش استفاده از لوسترهای بزرگ که نور را به خوبی در تمام محیط آشپزخانه پخش کنند رایج بود و بیشتر معماران از این طرح استفاده میکردند. اما در سبک نورپردازی امروزی و در سال ۲۰۲۲ نورپردازی در آشپزخانه به مناطق کلیدی و محدودی اکتفا می کند.

به عنوان مثال فقط در قسمتی که میز ناهار خوری ، میز کار و سینک ظرفشویی وجود دارد از لوسترهای مخصوص استفاده میکنند و بقیه قسمت ها نور کمی دارد.

استفاده از کمد و قفسه به جای کابینت

این سبک دکوراسیون بیشتر برای کسانی که دنبال سبک های مینیمال و ساده گرایی هستند کاربرد دارد؛ چرا که به جای قرار گیری کابینت های بلند و عمیق، طبقه و شلف های ساده برای قرار دادن وسایل آشپزخانه نصب می شود.

البته این بدین معنی نیست که تمامی کابینت ها را باید با طبقه و شلف جایگزین کرد. در این سبک تعداد مشخصی از کابینت ها را با طبقه های معمولی جایگزین میکنیم که هم به تعداد کابینت های آشپزخانه و هم سلیقه شخصی فرد و طراح برمی گردد.

آشپزخانه رنگارنگ

جفت شدن ترکیب رنگی در آشپزخانه نیازی نیست!

برخی افراد و طراحان دائما به این نکته فکر میکنند که در طراحی آشپزخانه نهایتا باید از دو ترکیب رنگی که با هم ست هستند استفاده کرد . اما در دنیای دکوراسیون ۲۰۲۲ اینگونه نیست و طراحان بر این باورند که آشپزخانه‌ها مملو از فرصت‌های رنگی هستند، از لوازم خانگی و کف‌پوش گرفته تا پنجره‌ها، ایده‌های کاشی آشپزخانه و کابینت‌ها

یکی از ارزان ترین راه های تغییر دکوراسیون آشپزخانه تغییر رنگ دیوار، کابینت و بین کابینتی هاست. چرا که اگر از ترکیب رنگ نهایی خوشتان نیامد ظرف مدت کوتاهی می توانید آن را تغییر دهید و به نتیجه مطلوبتان برسید. البته مارک ویلکینسون موسس مبلمان مارک ویلکینسون اعتقاد دارد رنگ در آشپزخانه باید حداقل برای پنج سال ماندگاری داشته باشد. بر همین اساس با در نظر گرفتن اینکه رنگ یک سلیقه شخصی است طرحی را انتخاب کنید که در زمان طولانی حس خوبی به شما بدهد.

استفاده از قفسه های آویز برای اشیا تزئینی

به جای استفاده از بوفه های تجملاتی و گران قیمت برای قرار دادن ظروف می توانید از شلف های ساده و در ابعاد مختلف برای قرار دادن وسایل تزئینی و دکوری خود استفاده کنید. البته باید در استفاده از وسایل دکوری نیز حداقل ها را رعایت کنید و محیط را خیلی شلوغ نکنید.

سخن پایانی

قطعا حوزه دکوراسیون دائما در حال تغییر و تحول است و یکی از نکات جالب توجه این است که بسیاری از شیوه های قدیمی در طراحی به همراه تغییراتی نوین مجددا در حال بازگشت به این حوزه هستند.

موارد گفته شده تنها بخشی از موارد جدید و ترند در حوزه دکوراسیون خانه و آشپزخانه در سال ۲۰۲۲ بود. گروه طراحی معماری ایوان (eyvan.org) با سالها تجربه در زمینه طراحی و بازسازی دکوراسیون انواع ویلا، رستوران، باغ، آپارتمان مسکونی و اداری، محوطه سازی مجری جدیدترین طرح های موجود در حوزه دکوراسیون است.

علاوه بر طراحی ویلا و باغ و رستوران و … این گروه به فروش انواع تجهیزات دکوراسیون داخلی همچون پارکت لمینت، چمن مصنوعی، کاغذ دیواری، پوستر دیواری و …. نیز مشغول است .

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه