انتخاب برگه

خانه هوشمند چیست و چه مزایایی دارد؟

بهمن ۶, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

خانه هوشمند به این معنی است که خانه شما دارای یک سیستم خانه هوشمند است که برای انجام اتوماتیک برخی کارهای خاص به وسایل منزل شما متصل می شود و معمولاً از راه دور کنترل می شود. شما می توانید از یک سیستم خانه هوشمند برای برنامه ریزی در خانه خود استفاده کنید

داشتن خانه ای با سیستم هوشمند آیا تنها  برای زیباترکردن دکوراسیون داخلی ساختمان است یا  مزایای کاربردی دیگری نیز دارد؟

خانه هوشمند به این معنی است که خانه شما دارای یک سیستم خانه هوشمند است که برای هوشمند کردن برخی تجهیزات منزلتان  به آنها متصل می شود و معمولاً از راه دور کنترل می شود. می‌توانید از سیستم خانه هوشمند برای برنامه‌ریزی و کنترل میزان مصرف انرژی، تنظیم و نظارت بر سیستم امنیتی خانه و دوربین‌ها یا کنترل وسایلی مانند یخچال یا تهویه مطبوع و گرمایش استفاده کنید. از این رو شما خانه شما به تجهیزات هوشمند سازی ساختمان مجهز می شود.

در بهامد ما اثبات میکنیم خانه‌های هوشمند  در صرفه‌جویی  مصرف انرژی چقدر کارآمد هستند، زیرا آنها در وقت و پول شما صرفه‌جویی می‌کنند و در عین حال در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کنند!

خانه هوشمند چه مزایایی دارد؟

بسیاری از مردم جهت پیاده سازی خانه های هوشمند، نحوه عملکرد خانه های هوشمند یا مدیریت هوشمند ساختمان انتظار مزایای زیر را دارند :

     خانه‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که کنترل بیشتری بر مصرف انرژی وسایل منزل خود داشته باشید، در عین حال مواردی مانند تنظیم دما، روشن و خاموش کردن چراغ‌ها، باز و بسته کردن پنجره‌ها و تنظیم آبیاری بر اساس آب و هوا را نیز ممکن می‌کنند.

      استفاده از خانه‌های هوشمند راهکارهایی در مورد مصرف انرژی ارائه می‌دهد که می‌تواند به ما کمک کند از انرژی استفاده بهینه تری داشته باشیم و همچنین  به عوامل زیست‌محیطی نیز توجه داشته باشیم.

     خانه‌های هوشمند می‌توانند نقاطی را در منزل مشخص کنند که در آن‌ها انرژی بیشتری نسبت به نیازتان مصرف می‌کنید و همچنین به شما این امکان را می‌دهند که مصرف انرژی در آن نقاط را کاهش داده و در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

     در حالی که ممکن است به تصور برخی افراداستفاده از خانه هوشمند مثل  یک مد گذرا به نظر برسد، اما قطعاً خانه های هوشمند  مانند تلفن های هوشمند ماندگار خواهند بود و استفاده از آنها به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد . آمارها نشان می دهد در سال ۲۰۲۲ تعداد مشترکین خانه های هوشمند در بخش کنترل مصرف انرژی ۱۱۶ میلیون مشترک خانه هوشمند در سراسر جهان بوده و این آمار در سال ۲۰۲۳ به ۱۵۲ میلیون مشترک خواهد رسید که یک رشد تقریبا ۳۱ درصدی را نشان می دهد و بررسی این آمار در سال ۲۰۲۱ نیز همین رشد را نشان می دهد و تخمین می شود در سال ۲۰۲۷ تعداد خانه های هوشمند در سراسر جهان به حدود ۴۶۰ میلیون خانه هوشمند افزایش یابد.

آیا دستگاه های خانه هوشمند به صرفه هستند؟

دستگاه‌های خانه هوشمند همیشه در مصرف انرژی کارآمد نیستند، اما می‌توان از آنها به روش‌هایی استفاده کرد که به شما در صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کند. وقتی لوازم خانگی هوشمند، چراغ‌ها یا ترموستات هوشمند دارید، زمان و نحوه روشن شدن و عملکرد آن‌ها را کنترل می‌کنید. بنابراین، کنترل بیشتری بر مصرف انرژی خود دارید و به احتمال زیاد عادات مصرف انرژی خود را تغییر خواهید داد.

، سیستم و دوربین های امنیتی خانه خود را تنظیم و نظارت کنید یا وسایلی مانند یخچال یا تهویه مطبوع و گرمایش را کنترل کنید.

          نکته ای که در آخر باید در خصوص خانه های هوشمند  به آن توجه کرد این استکه برخی دستگاهها در این سامانه بیش از آنکه استفاده های عملیاتی و کاربردی داشته باشند بیشتر جنبه های نمایش و زیبایی و یا تبلیغاتی دارند و عملاً بعد از طی هیجان های اولیه ناشی از خرید معمولاً مردم از آنها استفاده نمی کنند . یا الینکه بعضی از دستگاهها برای برخی مشتریان استفاده کلیدی دارند و به کرات از آن استفاده می کنند و برخی دیگر دستگاهها به ندرت استفاده می شوند در صورتیکه ممکن است برای برخی مشتریان دیگر این کار دقیقاً برعکس هست لذا به همین خاطر توصیه یک تولید کننده این است که اگر از سیستم های خانه های هوشمند توزیع شده استفاده کنید نیاز به خرید یک پکیج کامل نخواهید داشت که برخی از دستگاههای آن عملاً هیچ استفاده ای برایتان نداشته باشد.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه