انتخاب برگه

خرید تجهیزات ایمنی برق باکیفیت و قیمت مناسب از ایران سیفتی

اسفند ۲۸, ۱۴۰۲ | رپورتاژ آگهی

برق‌گرفتگی یکی از نگرانی‌های اصلی کسانی است که در محیط‌های صنعتی و برق کار می‌کنند. استفاده از تجهیزات عایق برق در محیط‌هایی که کارکنان با برق و نیروی الکتریسیته سروکار دارند امری حیاتی است. رعایت نکردن توصیه‌های ایمنی و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی برق باعث آسیب دیدن و حتی برخی مواقع باعث مرگ می‌شود. دستکش، کفش و کلاه عایق برق تعدادی از این تجهیزات ضروری هستند که کارکنان از آسیب و حادثه مصون می‌کنند.

لباس کار عایق برق

لباس کار عایق برق نقش موثری در حفاظت از کارکنان دارد. استفاده از این لباس برای کارگران و مهندسان برق، جلوگیری از برق‌گرفتی و سوختگی ضروری است. جنس لباس‌های ایمنی اکثر برقکاران از کتان و کجراه صددرصد طبیعی است. پارچه‌هایی که ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی دارند هم در تولید این لباس‌ها استفاده می‌شوند‌. از مزایای پارچه نخی که در لباس‌های عایق برق استفاده می‌شوند می‌توان به احتمال سوختگی و حرارت کم‌تر و عدم رسیدن سوختگی به بدن فرد اشاره کرد‌. پس این لباس‌ها باید از پارچه‌های مرغوب تولید شوند تا درصورت تماس لباس کار با برق، جریان آن به بدن فرد منتقل نشود.

کفش عایق برق

کفش عایق برق در محیط‌های متنوعی کاربرد دارد. کفش‌های عایق برق را جهت خاصیت محافظت کنندگی در برابر برق گرفتگی تست می‌کنند که به کفش‌های رتبه EH هم معروف هستند. کف این کفش‌ها ضخامت زیادی داشته و جریان الکتریسیته را مهار می‌کند. میزان حفاظت‌کنندگی آن‌ها به قدری است که می‌توانند فرد را در برابر شوک ۶۰۰ ولتی محافظت کنند. پوشیدن این کفش‌ها برای افرادی که به‌دلیل شغل خود در محیط‌هایی با سیم‌های باز برق هستند، ضروری است. این کفش‌ها برای افرادی که در محیط‌های دارای جریان الکتریسیته زیاد حضور دارند و کار می‌کنند بسیار کاربردی است.

عملکرد کفش عایق برق

کفش‌های عایق برق از انباشته شدن الکتریسته ساکن در بدن جلوگیری می‌کنند. در واقع این کفش‌ها جریان برق را از بدن دور کرده و در برابر خطرات ناشی از سیم‌‌های برق محافظت خوبی ارائه می‌دهند. استفاده از این کفش‌ها در محیط‌های صنعتی امری رایج است. کفش‌های عایق به انواع مختلفی مانند کلاس ۰۰، ۰، ۱،۲،۳ و ۴ تقسیم می‌شود که هر کدام از نظر حداکثر ولتاژ کاری و مقاومت‌شان متفاوت هستند. به این کفش‌ها EH هم می‌گویند ولی کفش‌های آنتی استاتیک با نام ESD یا SD شناخته می‌شوند. کفش‌های عایق برق با جنس چرم نیز وجود دارند.

دستکش عایق برق

حفاظت از دست‌ها در تمام محیط‌های کاری مهم است، شما با پوشیدن دستکش عایق برق در صنایعی که با برق سروکار دارید می‌توانید از دست‌های خود محافظت کنید. دستکش عایق برق یکی از انواع مختلف دستکش‌های کار است که به کاهش لرزش و ارتشاعات برخی دستگاه‌ها کمک می‌کند. جنس این دستکش‌ها از لاتکس بوده و ضریب جذب مناسبی در برابر کوبش دارند. این دستکش‌ها برحسب مقاومتشان در برابر ولتاژ‌های مختلف دسته بندی می‌شوند.

بطور مثال دستکش برقکاری کلاس ۰۰ و ۰ برای کار با ولتاژ‌های پایین مناسب هستند، درحالیکه دستکش کلاس ۱ برای ولتاز بالا و کلاس ۲ برای ولتاژ‌های خیلی بالا طراحی شده‌اند. دستکش‌های عایق برق کلاس ۳ و ۴ نیز برای کار با ولتاژ‌های بسیار قوی مناسب هستند. این دستکش‌ها معمولا از لاتکس و لاستیک که خاصیت نارسانا دارند ساخته می‌شوند. لازم است بعد از پوشیدن دستکش‌ها بلافاصله شروع به کار نکرده و ابتدا از سالم بودن و عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. همچنین باید دستکشی که می‌پوشید مقاومتی متناسب با ولتاژی که با آن سروکار دارید، داشته باشد.

کلاه ایمنی عایق برق

از دیگر تجهیزات ایمنی برق، کلاه عایق برق است که از آسیب دیدن سر و یا برق‌گرفتگی جلوگیری می‌کند. این کلاه در برابر نور خورشید و سقوط اجسام سنگین هم از سر محافظت می‌کند. جنس این نوع کلاه‌ها از مواد پلاستیکی بوده و مقاومتشان در برابر ولتاژ‌های مختلف برحسب وضعیت آب‌وهوا، الکترود تماسی و… تغییر می‌کنند. کلاه ایمنی کارکنان صنعت برق خاصیت ضدآب دارد و به رنگ زرد است.

این کلاه‌ها در مقابل سوختن استحکام بالایی دارند و می‌توانند ۲۰۰۰۰۰ ولت متناوب و فرکانس ۶۰ هزار هرتز را در یک دقیقه تحمل کنند. این کلاه‌ها برای افرادی که در محیط‌های هادی برق حضور دارند بسیار کاربردی است و از شوک الکتریکی جلوگیری می‌کند. ممکن است استفاده از این کلاه‌های ایمنی در طولانی مدت آزاردهنده شود‌. در این مواقع لازم است یادآوری شود که طبق تحقیقات سالانه ۱۰۰۰ نفر در محیط کار دچار آسیب سر می‌شوند.

سخن پایانی

دستکش عایق برق، لباس کار، کلاه و کفش عایق برق تعدادی از ضروری‌ترین تجهیزات ایمنی برق هستند که باید توسط کارکنان صنعت برق استفاده شوند‌. دستکش‌ها و کفش‌های عایق برق کلاس‌های مختلفی دارند و در برابر ولتاژهای خاصی مقاومت نشان می دهند. کلاه عایق نیز از شوک و آسیب دیدن سر جلوگیری می‌کند. استفاده از تمام این تجهیزات ممکن است پس از مدتی خسته‌کننده به نظر برسد، ولی فراموش نکنید که تنها توسط این پوشش‌ها می‌توانید از بروز حوادث و آسیب‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

ایران سیفتی ارائه دهنده انواع تجهیزات ایمنی برق باکیفیت و معتبرترین برندهای بازار، جهت حفاظت از جان و سلامتی کارگران می‌باشد. شما میتوانید برای خرید انواع تجهیزات ایمنی برق به وبسایت ایران سیفتی https://iransafetyeqp.ir/ مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۹۱۲۶۴۳۲۶۷۷ تماس بگیرید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه