انتخاب برگه

دیوار سبز مصنوعی یا گرین وال چیست و چه کاربردی دارد؟

خرداد ۱۸, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

امروزه بحث دکورسازی و طراحی داخلی، به یکی از داغ‌ترین و پرطرفدارترین‌ها در عرصه دیزاین تبدیل شده و همه روزه شاهد رشد بیشتر و بیشتر ایده‌ها در این عرصه هستیم. یکی از این‌ موارد شامل دیوار سبز چمنی است. دیوار سبز مصنوعی که با نام‌های گرین وال و یا فنس چمنی هم شناخته می‌شود، جهت دکورسازی و ایجاد فضا، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سبک از دیوارها، با استفاده از چمن‌های مصنوعی طراحی می‌شوند. از آنجایی که از پلی اتیلن در ساخت دیوار سبز چمنی به کار گرفته می‌شود، رنگ‌‌پردازی و حالت‌دهی در گرین وال به راحتی قابل اجرا است.

قیمت دیوار سبز مصنوعی

این دیوارها به عنوان یکی از تازه واردهای دکوراسیون سازی، توانسته‌اند به خوبی توجه افراد را به خود جلب کنند و کاربرد‌های گسترده‌ای در این زمینه پیدا کنند. استفاده از دیوار سبز چمنی، می‌تواند زیبایی را برای سازه‌ها با کاربردهای خاص به ارمغان آورد و تبدیل به شناسه‌ای برای یک محیط شیک شود. استفاده از دیوار سبز مصنوعی یا فنس چمنی، تنها به لحاظ زیبایی و طراحی داخلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، بلکه به خاطر مزایایی که دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این گرین وال‌ها می‌توانند عایق خوبی برای صوت و حرارت باشند‌. این ویژگی‌ به سبب ساختار آن‌ها است که نفوذ پذیری را سخت می‌کند.

از آنجایی که توجه به اصول زیبایی شناختی اهمیت بالایی پیدا کرده، دیوار سبز چمنی، توانسته ترکیب‌های خوبی را در محیط داخلی به وجود آورد. این منظور که بسیاری از ساختارها توانسته‌اند با این سبک سازگاری پیدا کنند. شاید در وهله اول چنین به نظر بیاید که گرین وال یا همان فنس چمنی، تنها قابلیت اجرا برای ساختارهای کلاسیک را دارد و در یک محیط مدرن نمی‌تواند چندان خودنمایی کند! اما این طرز فکر به طور کامل قابلیت نقض دارد. بسیاری از فضاهای مدرن، با همه اجزای خود، توانسته‌اند بهترین ترکیب را در کنار دیوار سبز چمنی حاصل کنند. یعنی نیازی نیست که حتما از این سبک دیوارها در یک محیط چوبی استفاده شود تا بتوان چنین گفت که طراحی داخلی بی‌نقصی اجرا شده است. به همین سبب شاهد رشد به کارگیری این دیوارها در میان افراد هستیم.

کاربرد دیوار چمن سبز چیست؟

همانطور که گفته شد، دیوار سبز چمنی دارای ساختار پلاستیکی است که در بسیاری از اماکن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینچا به کاربردهایی که این دیوارها پیدا کرده‌اند، اشاره خواهیم کرد.

اولین و آشناترین مکانی که می‌توان برای گرین‌ وال‌ها نام‌ برد، کافه‌ها هستند. کافه‌هایی که فضای چوبی دارند و گل و گیاه زیادی را در دکور خود جای داده‌اند. این کافه‌ها در کنار داشتن فنس چمنی، می‌توانند به اماکن دنجی برای گذراندن وقت تبدیل شوند. البته لازم به ذکر است که حتما نیازی به دکور چوبی برای اجرای دیوار سبز چمنی نیست؛ بلکه کافه‌هایی که رنگ‌های وینتیج و خاصی دارند هم می‌توانند به خوبی با این گرین وال‌ها دیزاین شوند و ترکیب فوق‌العاده عالی را به وجود آورند. به طور کلی، از آنجایی که رنگ سبز آرامش اعصاب را به همراه می‌آورد و کافه محلی برای دوری از افکار متشنج و دریافت حس خوب است، فنس چمنی گزینه فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

از دیگر کاربردهایی که گرین وال دارد، می‌توان به شرکت‌ها اشاره کرد. یک محیط کاری، با طراحی داخلی بی‌نقص است که می‌تواند توجه‌ کارکنان را به کار جلب کند و فضا را برای آن‌ها، به مکانی امن تبدیل کند. استفاده از دیوار سبز چمنی در راهرو‌ها و یا در بخشی ورودی، می‌تواند ایده بسیار جالبی باشد.

دکوراسیون هتل‌ها‌، تالارها و اماکن تجاری، از مواد دیگری هستند که می‌توانند با استفاده از دیوار سبز چمنی، به خوبی خودنمایی کنند و جلوه زیبایی به خود بگیرند.

آتلیه‌ها و باغ‌ها از جمله اماکنی هستند که با استفاده از دیوار سبز چمنی می‌توانند جذابیت خاصی به خود بگیرند. به طوری که این سبک اجرا، به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای باغ‌ها تبدیل شده. حتی بسیاری از افراد برای دیوار داخلی حیاط و باغچه خانه خود، از دیوار سبز چمنی استفاده می‌کنند تا بتوانند زیبایی را به خوبی نمایش دهند و فضای مناسبی را در حیاط پشتی خانه خود بسازند.

خرید گرین وال مصنوعی

دیوارهای جانبی بالکن‌‌ها و یا ایوان‌ها هم گزینه‌های دیگری هستند که با استفاده از دیوار سبز چمنی، می‌توانند توجه افراد را به خوبی جلب کنند. شاید بپرسید که این پلاستیک‌های چمنی، چطور می‌توانند در یک محیط آزاد به کار بروند و آسیبی نبینند؟ در واقع این به خاطر ساختار خاص و پلی اتیلن است که می‌تواند در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت کند و در نتیجه به بهترین شکل در فضای بیرونی مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع همین مزیت باعث شده تا افراد زیادی به فکر اجرای این ایده‌های جذاب بیفتند.

مزایای دیوار سبز چمنی

اولین و مطرح‌ترین مزیتی که می‌توان برای گرین وال تعریف کرد، مسئله دکوری و زیبایی است که در عین سادگی به وجود می‌آورد. در واقع حساسیت‌هایی که برای طراحی‌های داخلی وجود دارد، عاملی برای انتخاب دیوار سبز چمنی شده است.

مزیت دیگری که به آن اشاره شد، ویژگی مقاومتی است که فنس چمنی از خود در برابر نور و آب و هوا نشان می‌دهد. این مسئله سبب شده تا افراد بتوانند از این فنس چمنی در نماهای بیرونی استفاده کنند.

از آنجایی که چمن‌ها در گرین وال مصنوعی و پلاستیکی هستند، نیازی به آبیاری و رسیدگی چندان زیادی ندارند. همچنین احتیاجی به هرس کردن و فرم دهی ندارند.

در رابطه با عایق بودن این دیوارهای زیبا هم که گفتیم؛ دیوار سبز مصنوعی می‌تواند مانع نفوذ صوت و حرارت شود. به همین علت به گزینه مناسبی برای اماکن شلوغ مختلف تبدیل شده.

تمامی این مزایا در کنار هم، به موضوع ماندگاری و مقاومت دیوار سبز چمنی اشاره می‌کنند. به طوری که با یکبار خرید دیوار سبز مصنوعی، دیگر احتیاجی به رسیدگی و تعویض آن نخواهید داشت. به همین دلیل افراد زیادی نسبت به این دکور زیبا علاقه پیدا کرده‌اند.

انواع فنس چمنی

فنس‌های چمنی در انواع ۴ چشمه و ۵ چشمه وجود دارند که این چشمه‌ها مربوط به ساختار فلزی آن‌ها است. منظور از ۴ یا ۵ چشمه بودن فنس چمنی، این است که هر پنل، دارای ابعاد ۴×۴ و یا ۵×۵ است. در این بین انواع ۴×۴ طرفداران بیشتری پیدا کرده است. انواع فنس‌ چمنی می‌توانند برای محیط‌های جداسازی مورد استفاده قرار بگیرند و به خاطر ساختار پلیمری که دارند، این محیط می‌تواند حتی در هوای باز و در مجاورت نور و باد هم باشد. انواع فنس چمنی در عرض‌های مختلف، با طول ۱۰ متر ارائه می‌شوند. به عبارتی ارتفاع سازه یا دیوار، یکی از عوامل انتخاب فنس چمنی است. این فنس‌ها به سبب ویژگی‌های مقاومت عالی که دارند، کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده‌اند. برای مشاهده فنس های چمنی به https://gamantj.com/artificial-grass-fence/ مراجعه کنید.

انواع فنس چمنی چیست

انواع گرین وال

انواع گرین وال، می‌تواند با طرح‌های آن ارتباط پیدا کند. این طرح‌ها به سبب قالب گیری‌های مختلف به وجود می‌آیند که هر کدام می‌توانند برای شکل خاصی از طراحی دکور، مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل تنوع بسیاری در طراحی‌ها حاصل می‌شود. در حقیقت طراحان گرین‌ وال‌ها توانسته‌اند قالب‌هایی با شباهت طبیعی بالا بسازند و به وسیله آن‌ها بهترین شکل‌ها را فراهم آورند.

شاید با شنیدن واژه چمن در ساختار این دیوارها، چنین برداشت کنید که تنها قالب چمن است که برای گرین وال وجود دارد و هیچ طراحی خاصی پشت آن نیست! اما وقتی می‌گوییم گرین وال، لزوما به این معنا نیست که ساختار چمنی تنها ویژگی ظاهری این دیوارهاست، بلکه برگ‌هایی با اشکال مختلف هم می‌توانند در این دیوارها به کار بروند که توجه همه را به خود جلب می‌کنند. این قالب‌ها معمولا برای محیط رستوران‌ها، چایخانه‌ها و کافه‌ها و یا حتی دکورهای خاصی که در هتل‌ها و موارد این چنینی وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اینکار باعث می‌شود تا جلوه بهتری به محیط ببخشند و سازه را متفاوت سازند. به همین دلیل در بسیاری از این اماکن، می‌توان چنین ترکیبات فوق‌العاده‌ای را مشاهده کرد. دیوار سبز چمنی برای اینکه ساختار طبیعی دارد، نگرانی‌ها را از بابت تصنعی بودن خود از بین می‌برد. به همین دلیل هم طرفداران بسیاری را برای ایجاد دکورهای زیبا، به خود جذب کرده‌ است.

از آنجایی که انواع فنس‌های چمن به خوبی و در قالب‌های طبیعی ارائه می‌شوند، می‌توانند بهتر خود را نمایان کنند. به علاوه این دیوارها را می‌توان به صورت تلفیقی اجرا کرد تا زیبایی دو چندانی حاصل شود. از این رو بسیاری از سازه‌ها هستند که در خود تلفیق دو نمونه دیوار سبز چمنی و گرین‌ وال دیگر را دارند. در چنین حالتی رنگ‌های سبز دو پنل، به سبب سازگاری بالا، می‌توانند به خوبی در کنار هم قرار بگیرند، بدون آنکه نگرانی از بابت ناهمخوانی موارد به وجود آید. به همین دلیل این گرین وال‌ها در ترکیبات مختلف قابل تشخیص و تفکیک نیستند. افراد هم می‌توانند به راحتی آن‌ها را در دکوراسیون داخلی و بیرونی اماکن مختلف به کار بگیرند.

انجام اتصالات در گرین وال، به وسیله میخ صورت می‌گیرد و به سبب همین اتصال راحت است که افراد به دنبال خرید دیوار سبز مصنوعی و انواع فنس چمنی می‌افتند.

قیمت فنس چمنی

در رابطه با قیمت فنس چمنی، لازم به ذکر است که با توجه به نوع مفتول و الیاف پلیمری، تفاوت‌هایی وجود دارد. به طوری که مفتول‌های ضخیم‌تر، به سبب استحکامی که دارند، قیمت بیشتری به نسبت انواع نازک دارند. حتی اندازه چشمه‌ هم روی قیمت فنس چمنی تاثیر می‌گذارد. اما در حالت کلی قیمت فنس چمنی به عوامل پلیمر و فلز مربوط است که در انواع مختلف متفاوت است.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه