انتخاب برگه

راهنمای جامع سیمان کاری

دی ۳۰, ۱۳۹۹ | رپورتاژ آگهی

راهنمای جامع سیمان کاری

https://lh3.googleusercontent.com/kfwRvsxRi_GUeMzC8TrVoQXvTWhGjJ1VaNpBBIemy_Edj-XFNEnz0URbkpHCv-o_VQbxF9QmZxaeUnQ82UQtzmH0PcY1xdd0ZtDwHjb9B-0N3FQehdDL7UjvjACLr2-oe09bnLKs

سیمان کاری در مقایسه با سایر کارهای خانه سازی، در صورت داشتن ابزار و مواد لازم کاری آسان است. در صورتی که سطح سیمان کاری شده کمی ایراد داشته باشد می توانید خودتان دوباره آن را سیمان کاری کنید. در این صورت می توانید ترک های کوچک و ناچیز را ترمیم کنید، هرچند که نمی توان ترک ها و شکستگی های بزرگ را با سیمان کاری عادی از بین برد. مثلا سطح سیمان کاری شده که به خاطر لرزش ترک برداشته با یک لایه سیمان رفع می شود.

برای این کار باید سطح را به خوبی آماده کرده و سپس ابزار و مواد لازم را آماده کنید تا بتوانید کارتان را شروع کنید. اگر کار خوب پیش برود مثل روز اول به نظر می رسد.

 اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت بازسازی خانه را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت بازسازی در تهران باشید می‌توانید یا درخواست سیمان کاری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

مواد تشکیل دهنده

سیمانی که برای سیمان کاری استفاده می شود در اصل بتن است که به عنوان سیمان شناخته می شود و ذرات ماسه، پلیمر و افزودنی های دیگر در تولید آن نقش دارند. سیمان در لایه باریک روی سطح پخش می شود. گرچه خرید سیمان هزینه بر است اما می تواند سطح را تازه کند. 

سیمان مایع چسبنده و پوشاننده است که تنها ترک ها و نقص های ناچیز را می پوشاند. در صورت وجود آسیب های بزرگ باید ابتدا آن را رفع کرده و ترمیم کنید و سپس سطح را سیمان کاری کنید. 

ابزار و مواد لازم 

  • شلنگ
  • واشر شلنگ
  • سطل ۵ گالنی
  • دریل ۱٫۵ سانتی متری و همزن
  • تی دسته بلند
  • ماله
  • جارو
  • ۲۰ بسته سیمان

شیوه انجام کار

۱٫ تعمیر سطح

سطح سیمان کاری شده باید به عنوان یک سطح تزیینی در نظر گرفته شود نه یک سطح تعمیر شده. با ایجاد آسیب زیاد، سیمان کاری فقط موقتا ایراد را پنهان می کند. اگر ترک جزئی است، سیمان کاری می تواند موثر است، البته در صورتی که اول سطح را بتونه کاری کرده باشید. با پودر بتونه اول سطح را خوب ترمیم کنید و بگذارید خشک شود. 

۲٫ تمیز کردن و آماده سازی سطح

ابتدا باید سطح از هرگونه آلودگی خوب تمیز شود. می توانید با شلنگ سطح را شسته و خوب تمیز کنید. اگر فشار شلنگ زیاد باشد بهتر سطح را تمیز کنید. لکه رنگ، چربی یا پوسته درخت نباید روی سطح باشد. در این صورت سیمان خوب روی سطح نمیشیند. بهتر است سطح را عایق کنید در غیر این صورت لکه های زیرین خود را نشان می دهد. 

می توانید ترک ها را با چسب بپوشانید تا ظاهر نشوند. در حین سیمان کاری سطح باید نمدار باشد تا سیمان به آن جذب شود. درحین سیمان کاری می توانید آب را به آرامی روی سطح بپاشید تا تر بماند.

۳٫ ترکیب مواد

برای کسب بهترین نتیجه هربار یک کیسه سیمان را خالی کنید. یک کیسه ۲۰ کیلویی سیمان معمولا باید با شش پیمانه آب مخلوط شود. در دمای سرد از آب گرم و در دمای گرم از آب سرد استفاده کنید. در دمای ۷۳ درجه فارنهایت در عرض ۲۰ دقیقه سطح خشک می شود. 

آب را در سطل پلاستیکی ۵ گالنی بریزید و بسته سیمان را توی آن خالی کنید، بعد سیمان را چند دقیقه مخلوط کنید تا مایع یکدست پدید بیاید. بعد دوباره آن را مخلوط کنید. در صورت نیاز می توانید دوباره آب اضافه کنید تا غلظت مواد مانند شربت باشد.

نکته: در صورت تمایل می توانید افزودنی رنگی هم اضافه کنید. افزودنی رنگی باید با سطح سازگار باشد. بهتر است مواد از یک سازنده باشند. 

۴٫ زدن سیمان

آسان ترین روش سیمان کاری این است که آن را به مقدار کم روی سطح گذاشته و بعد با ماله پخش کنید. می توانید با لیسه هم سیمان را پخش کنید. 

هربار حداکثر ۱۴ متر مربع را سیمان کاری کنید. در این صورت کل سطح یکدست می شود و گوشه های آن خوب سیمان کاری شده و با بخش جدید یکدست می شود. 

با ماله بتی می توانید لبه کار را یکدست و تمیز کنید. اما باید در ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ابتدایی کار لبه کار را تمیز کنید. در صورت نیاز برای لایه دوم سیمان کاری دو سه ساعت بمانید تا لایه اول خشک شود و بعد لایه دوم را بزنید. بیشتر سازنده ها پیشنهاد می دهند که دو لایه سیمان کاری کنید اما این موضوع به خودتان بستگی دارید تا بتوانید چه مقدار از نقص ها را بپوشانید. 

۵٫ جلوگیری از زبر شدن سطح

اگر بگذارید سطح سیمان شده خشک شود یکدست می شود. ما ممکن است سطح سیمان شده در صورت خیس بودن لیز باشد که برای ورودی و پیاده رو مناسب نیست. برای جلوگیری از لغزنده شدن سطح می توانید آن را جارو کنید. پنج دقیقه بعد از سیمان کاری که هنوز سطح خیس است روی آن جارو بکشید. باید در یک جهت سطح را جارو بکشید. 

۶٫ آماده شدن سطح سیمانکاری شده

سطح سیمان کاری شده با گذشت زمان خشک و محکم می شود. هشت ساعت صبر کنید تا بتوانید روی آن راه بروید و دو روز بعد می توانید روی آن رانندگی کنید. 

حین سیمان کاری و ترمیم آن سطح باید نمدار باشد. در صورت بارش باران می توانید روی آن پلاستیک بکشید، اما در دو روز اول باید یکی دو بار در روز آن را نمدار کنید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه