انتخاب برگه

راهنمای خرید تجهیزات قالب بندی بتن

شهریور ۲۱, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

بتن‌ریزی و پی سازه از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش ساخت هر بنا نظیر منازل ویلایی، مجتمع‌های آپارتمانی، پل، سد و غیره به شمار می‌رود؛ ازاین‌رو برای اجرای بتن در تمامی ساخت‌وسازها به یک‌سری وسایل و تجهیزات نیاز است تا با استفاده از آن‌ها بتوان کلیه مراحل را به بهترین نحو ممکن انجام داد. در این‌خصوص قالب بتن قسمت اصلی و کلی برای بتن‌ریزی می‌باشد و تجهیزات آن توسط شرکت‌ها، سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلف در اختیار مؤسسات عمرانی و ساختمان‌سازی قرار می‌گیرد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با قالب بتن، انواع اتصالات قالب‌ بندی بتن و راهنمای خرید تجهیزات آن، با ما همراه باشید.

به‌طورکلی انجام پروژه‌های ساختمان‌سازی و ساخت‌وسازهای مختلف بدون استفاده از قالب فلزی بتن و سایر تجهیزات و اتصالات آن امکان‌‎پذیر نخواهد بود. بر همین اساس تهیه این دسته از اتصالات قالب‌ بندی بتن باکیفیت و قیمت مناسب جهت تسریع فرآیند اجرای سازه و صرفه‌جویی در هزینه‌ها اهمیت فراوانی دارند. در این راستا از بین پرکاربردترین تجهیزات بتن‌ریزی می‌توان به قالب بتن، داربست، قالب‌های مدولار، قالب فلزی، سولجر، اسکافلد و جک سقفی اشاره کرد.

همواره به یاد داشته باشید که در تمامی فعالیت‌های بتنی، ساختمان‌سازی و سایر سازه‌ها به این تجهیزات نیاز دارید؛ بنابراین هنگام خرید می‌بایست تمامی این لوازم تهیه شوند؛ در غیر این‌صورت هنگام انجام بتن‌ریزی با مشکل مواجه خواهید شد. جهت استعلام قیمت قالب بتن به صورت روزانه می توانید با کارشناسان فروش سیویل سان تماس حاصل فرمایید. قیمت هر کیلو قالب فلزی بتن هم روزانه در سایت قرار داده می شود که قابل مشاهده است.

قالب بتن چیست؟

به کلیه قالب‌ها اعم از ثابت و متحرک که در کلیه صنایع ساخت‌وساز مورداستفاده قرار می‌گیرد، قالب بتن می‌گویند که به قالب‌بندی یا آرماتورگذاری اختصاص یافته است. طبق تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده نیز مشخص شده که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد از هزینه‌های اجرای بتن به مراحل قالب‌گذاری و آرماتوربندی مربوط می‌شود؛ ازاین‌رو، شرکت‌ها و مؤسسات مختلفی اقدام به تولید و عرضه لوازم بتن‌ریزی نظیر قالب فلزی بتن نموده‌اند.

قالب بتن

انواع قالب بتن

با توجه به نوع سازه، ابعاد، اندازه و کاربری آن، روش‌های مختلفی برای بتن‌ریزی وجود دارد. بر همین اساس شرکت‌ها و کارخانحات اقدام به تولید انواع قالب فلزی و چوبی نموده‌اند. در این‌خصوص بعضی از مهم‌ترین و پرکاربردترین قالب‌های بتن به شرح زیر عبارت است از:

۱- قالب چوبی سنتی

این نوع از قالب‌ها معمولاً از جنس چوب و تخته سه‌لایه می‌باشند و در کارگاه‌های ساختمانی تولید می‌گردند. طراحی و ساخت این نوع از قالب‌های بتن بسیار آسان است و معمولاً جهت سازه‌های معمولی و کوچک مورداستفاده قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه برای ساخت قالب‌های چوبی بزرگ زمان زیادی لازم است و با افزایش ابعاد قالب‌های بتنی چوبی، به نسبت طول عمر و کیفیت کار آن‌ها کاهش می‌یابد. از طرف دیگر پس از اتمام فرآیند قالب‌بندی و بتن‌ریزی، قالب‌های چوبی دیگر کاربردی ندارد و به نوعی یک‌بار مصرف هستند؛ به همین سبب استفاده از آن‌ها برای اجرای بتن‌ریزی در سازه‌های بزرگ مقرون‌به‌صرفه نیست و این موضوع باعث شده تا شاهد کاهش استفاده از این قالب‌های بتن در کشور باشیم.

۲- قالب بتنی فلزی

قالب‌های مهندسی نیز معمولاً از جنس آلومینیوم و فولاد هستند و به همین سبب کارایی و طول عمر مناسب‌تری نسبت به قالب‌های چوبی دارند. علاوه بر این، سرعت ساخت این نوع از قالب‌ها بالاتر بوده و به دلیل پیش ساخته بودن، موجب صرفه‌جویی اقتصادی در هزینه‌ها می‌شود. درواقع قالب بتن مهندسی یکی از مهم‌ترین اتصالات قالب‌ بندی است و در ساخت و اجرای بسیاری از سازه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. درصورتی‌که قصد خرید قالب فلزی بتن با قیمت مناسب و طول عمر بالا دارید، توصیه می‌کنیم با مراجعه به سایت civilsun.com محصول موردنظرتان را برحسب نیاز، نوع سازه و توان مالی انتخاب نموده و خریداری کنید.

البته قالب فلزی صرفاً به این دو مدل محدود نمی‌شود و انواع مختلفی از آن نظیر قالب روپوش دار عایق موقت، قالب بتنی کوفور (صندوقی) و قالب‌های ساختار ماندگار در محل نیز وجود دارد و بر اساس نیاز مهندسان و معماران در سازه‌های مختلف به‌کار برده می‌شود.

قالب بتن فلزی

متعلقات و اجزای قالب فلزی بتن

قالب بتن از اجزاء و متعلقات ثابت و مشخصی تشکیل شده است و هر کدام از آن‌ها وظیفه خاصی را هنگام اتصال قالب به بدنه سازه و بتن‌ریزی برعهده دارند. در این‌خصوص متعلقات و اجزای اصلی اتصالات قالب‌ بندی بتن به قرار زیر است:

۱- جک سقفی

همان‌طور که از نام این قطعه پیداست، جک‌های سقفی معمولاً جهت قرارگیری در زیر سقف به‌منظور افزایش استحکام سازه، قالب‌بندی و بتن‌ریزی سقف مورد‌استفاده قرار می‌گیرند. درصورتی‌که قصد خرید جک سقفی دارید، می‌بایست با توجه به اندازه سازه و حجم سقف، مناسب‌ترین جک را انتخاب نموده و به تعداد موردنیاز خریداری کنید.

۲- نبشی پانچ شده قالب

به‌منظور اتصال دو قالب عمود بر هم از این نبشی استفاده می‌شود. بدین ترتیب هنگام خرید نبشی پانچ شده به تعداد قالب‌های عمود توجه کنید و بر اساس آن اقدام به خریداری نبشی نمایید.

۳- رزوه و مهره جک

رزوه و مهره روی جک جوش داده می‌شوند و به‌منظور تنظیم ارتفاع جک سقفی و اتصال آن به زیر سقف سازه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۴- بولت تسمه‌ای

درصورتی‌که هنگام نصب قالب بتن و بتن‌ریزی، قالب‌های بدون سوراخ به‌کار می‌برید، برای اتصال آن‌ها به یکدیگر می‌بایست از بولت تسمه‌ای استفاده کنید؛ بنابراین هنگام خرید اتصالات قالب‌ بندی و خرید قالب‌های بدون سوراخ، توجه داشته باشید که فروشنده حتماً بولت تسمه‌ای یا تسمه قالب به تعداد موردنیاز در اختیار شما قرار دهد. خاطرنشان می‌شود که استفاده از تسمه قالب موجب اتصال یکپارچه قالب بتنی می‌گردد و طول عمر آن را تا حد قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

۵- سولجر

به لحاظ اینکه قالب‌بندی بتن با هدف کنترل کیفیت بتن و زیباسازی ساخت سازه به‌کار برده می‌شود، در راستای حفظ طول عمر بنا و مهار فشارهای هیدرواستاتیکی از سولجر استفاده می‌کنند.جهت مشاهده جدول وزن سولجر قالب بندی میتوانید به سایت سیویل سان مراجعه نمایید.

سولجر قالب بندی (پشت بند قالب فلزی)

۶- پیچ تنظیم با قابلیت رگلاژ

معمولاً پیچ تنظیم در قسمت بالایی داربست نصب می‌گردد و به‌منظور تنظیم ارتفاع قالب متناسب با سازه به‌کار برده می‌شود.

سیویل سان تولید کننده تجهیزات قالب بندی بتن

اکنون که با مفهوم قالب بتن، انواع و اجزای اصلی آن آشنا شدید، می‌توانید متناسب با نوع سازه، تعداد طبقات، نیاز و توان مالی، بهترین نوع قالب فلزی بتن و سایر متعلقات آن نظیر اسکافلد، جک سقفی و غیره را تهیه نموده و مورد‌استفاده قرار دهید. در این‌خصوص وب‌سایت «سیویل سان» با تهیه و عرضه کلیه تجهیزات قالب‌بندی بتن زمینه مناسبی برای ساخت‌و‌ساز انواع ساختمان فراهم نموده است. شما نیز می‌توانید جهت تهیه اقلام موردنیاز خود به این سایت مراجعه کنید و باکیفیت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین اتصالات قالب‌ بندی بتن را خریداری نمایید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه