انتخاب برگه

صفحه کابینت سنگ مصنوعی مارمونایت و SPL |مقایسه

بهمن ۱۹, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

صفحه کابینت سنگ مصنوعی همانطور که از نامش پیداست، محصولی است که با سنگ طبیعی و چوب طبیعی که امروزه به عنوان صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه استفاده میشوند، تفاوت زیادی دارد. سنگ مصنوعی دارای چند زیرگروه است. مارمونایت، اس پی ال، کورین و کوارتز که همگی جزو سنگ های مصنوعی محسوب میشوند و امروزه بسیار پرطرفدار واقع شده اند، مخصوصاً متریال اس پی ال و مارمونایت.

در ادامه با انواع سنگ های مصنوعی و مقایسه صفحه کابینت سنگ مصنوعی مارمونایت و SPL آشنا خواهید شد:

سنگ مصنوعی اس پی ال  یا صفحه SPL چیست؟

صفحه کابینت SPL نسل جدیدی از ورق های HPL و کامپکت میباشد که در سطح دنیا به عنوان صفحات فوق فشرده مشهور است. امروزه این متریال جزو پرفروش ترین کالاهای روز اروپاست. اس پی ال در دو ضخامت ۱۲ و ۳ میل درحال تولید و توزیع است.

در حال حاضر کد رنگ های متریال اس پی ال، بیشتر رگه دار هستند وابعاد آن ۱.۴۰*۴.۲۰ می باشد. هر شیت از متریال SPL حدود ۸ متر کار منظم به شما تحویل می دهد.

از لحاظ مقاومت، اس پی ال ۱۶۰ درجه حرارتی را تحمل کرده و در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد.

تفاوت متریال اس پی ال با دیگر متریال ها این است که از لحاظ وزن، سبک تر از دیگر متریال هاست. و از لحاظ مقاومت، بیشترین مقاومت را بین دیگر متریال ها دارد.

صفحه کابینت SPL به عنوان متریالی نوین، با القای حسی متفاوت در دکوراسیون شما، یکی از بهترین گزینه ها برای صفحه کابینت آشپزخانه شما میباشد.

کامپکت SPL علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، بسیار کاربردی میباشد.

مزایای صفحه کابینت SPL :

  • ضد خط و خش
  • آنتی باکتریال بودن
  • عدم جذب رطوبت
  • مقاومت در مقابل ۲۲ اسید
  • مقاوم در برابر حرارت بالا
  • جذب لکه صفر
  • نظافت و نگهداری آسان
  • داشتن اسلب های بزرگ به منظور اجرای یکپارچه

معایب صفحه کابینت SPL:

شاید به نظر اغراق بیاید ولی عدم پوشش درزها در اجرا و نداشتن امکان ترمیم تنها عیب این متریال میباشند.

ورق فشرده SPL، به عنوان متریالی نوین و خاص در صنعت دکوراسیون داخلی کاربرد های بی شماری دارد و امروزه به عنوان یکی از پرطرفدارترین متریال ها در بین طراحان و معماران سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرد.

سنگ مصنوعی مارمونایت، مارمونایت چیست؟

مارمونایت جزو سنگ های مصنوعی و مهندسی شده است که از ترکیب سه سنگ دیگر یعنی سنگ طبیعی و بیس کار، جنس کورین و روکش آن کوارتز است. طرح و رنگ های موجود در صفحه کابینت مارمونایت دقیقاً مشابه با طرح و رنگ سنگ طبیعی است و این ویژگی متریال مارمونایت را بین عموم مردم محبوب ساخته است.

مزایای مارمونایت:

استفاده از سنگ طبیعی برای دکوراسیون منزل، برای بسیاری از افراد خوشایند است، اما به دلیل در دسترس نبودن سنگ های طبیعی با کیفیت مرغوب، ممکن است بسیاری ازطرفداران قید به کار بردن و استفاده از آن را برای همیشه بزنند.

همین مسئله باعث شد تا سنگ های مصنوعی با کیفیت و طرح های متفاوت و همگون با انواع سلیقه ها  در بازار عرضه گردند.

مارمونایت از لحاظ مقاومت در برابر لک و خط و خش بسیار مقاوم است اما دربرابر حرارت مقاومت کمتری نسبت به اس پی ال دارد زیرا بیس کار از کورین است و کورین مقاومت کمتری در برابر حرارت دارد.

مارمونایت در دو ضخامت ۱۲ و ۲ میل درحال تولید است. همه ی کد رنگ های مارمونایت دارای دیوارپوش ۲ میل هستند که این ویژگی را دیگر متریال ها ندارند.

در بحث اجرای محصول، مارمونایت ساب و پولیش نمیخورد زیرا مغز کار و بیس کار یکسان نیست و در صورت پولیش خوردن لایه ی رویی آن از بین میرود.

معایب مارمونایت:

مارمونایت معایب زیادی ندارد. میتوان گفت تنها عیب آن این است که خط درز را نشان میدهد و وزن آن همانند کورین سنگین است.

کورین چیست؟

کورین یا همان سالید سرفیس نسلی دیگر از سنگ های مصنوعی است که قدمت قدیمی تری نسبت به دیگر متریال ها دارد. کورین ترکیبی از پلیمرهای اکرولیک با یکسری از مواد معدنی دیگر است که خود به دو نوع خارجی و داخلی تولید و وارد میشود. نمونه های خارجی (وارداتی) کورین مقاومت بیشتری نسبت به کورین های ایرانی دارد.

ویژگی های کورین(مزایا و معایب):

کورین ها هیچ رگه ای ندارند(مانند اس پی ال) و در یک ضخامت تولید میشوند. کورین فقط برای اجرا به عنوان صفحه کابینتی مناسب است و برای اجرا به عنوان دیوارپوش مناسب نیست و ضخامت کمتر یا بیشتر از ۱۲ میل ندارد.

کورین قابلیت ساب و پولیش خوری دارد ولی این یک مزیت به حساب نمی آید. زیرا گرده هایی که هنگام ساب از کورین بلند میشوند به شدت مضر هستند.

از مزایای کورین این است که قابلیت خمش دارد و میتوان اشکال مختلف را با آن اجرا کرد.

در کل امروزه متریال کورین کمتر از دیگر متریال ها به چشم می آید، زیرا متریال های جدید و جذاب تری از کورین وارد بازار شده اند و در صدر قرار گرفته اند. همانند SPL و مارمونایت.

کورین در مقایسه با متریال مارمونایت و اس پی ال در رده ی بسیار پایین تری قرار دارد زیرا مقاومت SPL  و مارمونایت دربرابر حرارت و خط و خش و ضربه و رطوبت، خیلی بیشتر از کورین است.

سنگ مصنوعی کوارتز:

صفحات کوارتز از ۹۰% الی ۹۵% کوارتز طبیعی که از معادن برداشت میشود ساخته شده، کریستال های طبیعی کوارتز نیز از ترکیب سیلیکون و اکسیژن ساخته شده اند و از نظر فراوانی دومین عنصر بر روی کره زمین می باشد. درصد باقی مانده سهم رزین رنگ دانه و چیپ های از جنس شیشه یا فلز می شود.

این مواد در قالب ریخته میشوند و تحت فشار زیاد پرس میشوند و رزین خلل و فرج باقی مانده بین کریستال های کوارتز را پر میکند سپس از طریق فرایند خلأ این مواد بیشتر و بیشتر فشرده میشوند از این رو محصول نهایی صفحات کوارتز بدون خلل و فرج تولید می شود.

این فرآیند باعث می شود متریال کوارتز آنتی باکتریال باشد و جذب لکه و رطوبت نداشته باشد.

شایان ذکر است که کریستال های کوارتز دارای یکی از کاملترین و مقاومترین ساختارهای مولکولی موجود می باشند و به همین دلیل صفحات کوارتز در مقابل ضربات، خط و خش بسیار مقاوم هستند.پاش

حق انحصاری تولید صفحات کوارتز در دنیا با شرکت ایتالیایی Breton میباشد و سایر تولید کنندگان این محصول با پرداخت حق امتیاز به این شرکت، صفحات کوارتز را تولید می کنند.

مقایسه ی سنگ های مصنوعی با یکدیگر:

  • حمل و نصب صفحات کوارتز نسبت به صفحات کورین سخت تر است.
  • حمل و نصب اس پی ال از همه متریال ها آسان تر است.
  • صفحات کورین و اس پی ال در محل اتصالات درز را نشان نمی دهند که در مقایسه با کوارتز و مارمونایت نقطه قوت محسوب می شود.
  • در بحث مقاومت اس پی ال و مارمونایت در مقایسه با صفحات کورین و کوارتز مقاومت خیلی بیشتری در برابر مواد شیمیایی دارند و همچنین به راحتی خط و خش بر نمی دارند.
  • کوارتز به نسبت کورین استحکام بالاتری دارد. تحمل بالایی که سنگ کوارتز، در مقابل وزن های بسیار بالا دارد در خیلی از پروژه ها حائز اهمیت است.
  • صفحات کوارتز ماهیتاً از ۹۰ الی ۹۵ درصد کوارتز طبیعی که از معادن استخراج می شود ساخته میشود. این فرآیند باعث می شود متریال کوارتز آنتی باکتریال باشد و جذب لکه و رطوبت نداشته باشد.
  • همچنین متریال اس پی ال و مارمونایت آنتی باکتریال در برابر هرنوع قارچ و باکتری هستند و بهداشت محیط شما را فراهم میکنند.
  • سایز اسلب های کوارتز، تقریبآ دو برابر اسلب های کورین است و از این مزیت می‌توان در ساخت صفحات عریض(جزیره) در آشپزخانه ها و در مکان های مختلف استفاده کرد.
  • اسلب های مارمونایت و اس پی ال به قدری بزرگ هستند که میتوان برای کار کردن به طول حتی ۸ متر کابینت یا کانتر، بدون ذره ای پرتی؛ از اس پی ال استفاده کرد.

سخن پایانی:

همانطور که مشاهده کردید در بالا چند مورد از سنگ های مصنوعی که امروزه در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار هستند، نام بردیم و مزایا و معایب هرکدام را با ذکر ویژگی ها بیان کردیم. در حالت کلی اگر بخواهید از این مقاله به نتیجه گیری کلی برسید و برای خرید صفحه کابینت اقدام کنید، پیشنهاد ما به شما متریال های مارمونایت و SPL هستند که با بهترین مزایا و ویژگی ها، از هنگام ورود به بازار تا به کنون در صدر انتخاب های مردم اروپا و سایر کشورهای جهان بوده اند.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه