انتخاب برگه

قیمت شیرآلات به چه عواملی بستگی دارد؟

تیر ۵, ۱۴۰۲ | رپورتاژ آگهی

در هنگام انتخاب شیرآلات، یکی از نکاتی که توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند، گسترده بودن بازه قیمتی این لوازم است که البته با توجه به تنوع روز افزون شیرآلات، تا حدودی طبیعی به نظر می‌رسد اما حتی محصولات به ظاهر مشابه نیز تفاوت قیمتی قابل توجهی با یکدیگر دارند؛ به همین علت برای بسیاری از افراد این پرسش پیش می‌آید که قیمت شیرآلات به چه عواملی بستگی دارد؟

در پاسخ به سوال مطرح شده باید گفت که شاخصه‌های زیادی بر قیمت شیرآلات تاثیر می‌گذارند که بخشی از آنها به کیفیت کالا مربوط می‌شوند؛ اما علاوه بر اینها یک سری فاکتورهای تجاری و اقتصادی نیز بر قیمت شیرهای بهداشتی تاثیر خواهند گذاشت. در این مقاله، مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در قیمت شیرآلات را لیست کرده و توضیحاتی درباره آنها ارائه خواهیم داد.

مهمترین عوامل تعیین کننده در قیمت شیرآلات

جنس بدنه شیرآلات

بدنه خارجی شیرآلات، کلیه اجزای داخلی آن را در بر گرفته و کیفیت جنس آن بسیار مهم است؛ به همین دلیل جنس بدنه شیر از اصلی‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت آن به شمار می‌رود؛ طبیعتاً هر چه ماده به کار رفته برای ساخت بدنه شیر بالاتر باشد، قیمت نهایی محصول بالاتر خواهد رفت؛ همچنین میزان مواد استفاده شده، بر وزن و قیمت شیرآلات تاثیر می‌گذارد.

لازم به ذکر است که جنس بدنه اکثر شیرآلات از آلیاژ برنج است؛ اما در مواردی شاهد عرضه شیرآلات استیل (ضد زنگ) و مسی نیز می‌باشیم که هر یک قیمت متفاوتی دارند.

طراحی شیرآلات

طراحی، تاثیر زیادی بر قیمت شیرآلات دارد؛ به خصوص که امروزه برخی از این لوازم، یک اثر هنری نیز به شمار می‌روند.

طبیعتاً هر چه شیرآلات، زیباتر و طرح و مدل آنها پیچیده‌تر باشد، قیمت آنها بالاتر است؛ اما سوای از مقوله زیبایی، ارقام مختلف شیرآلات از نظر نحوه عملکرد با هم فرق دارند؛ به عنوان مثال از شیرآلات معمولی، اهرمی، هوشمند یا چشمی و شیرهای دیجیتالی نام می‌بریم. بدیهی است که قیمت یک شیر مخلوط ساده با شیر دیجیتالی متفاوت است.

به طور کلی هر چه شیرآلات، امکانات بیشتر و قابلیت‌های خاص‌تری داشته باشند، قیمت آنها نیز بالاتر است؛ مثلاً قیمت شیر دو منظوره آشپزخانه با شیر اهرمی معمولی فرق دارد.

آبکاری شیرآلات

سوای از جنس بدنه اصلی شیرآلات، نحوه آبکاری نیز از عوامل تعیین کننده قیمت آنها به شمار می‌رود. آبکاری، پوششی است که به منظور پیشگیری از تاثیر رطوبت و هوا بر متریال سازنده بدنه شیر ایجاد می‌شود؛ در واقع آبکاری مناسب، از زنگ زدگی و خوردگی شیرآلات جلوگیری نموده و تاثیر زیادی بر افزایش طول عمر آنها دارد.

به طور کلی آبکاری شیرآلات، ممکن است از جنس نیکل و کروم، مس، برنج و حتی برنز باشد اما آبکاری نیکل-کروم، بسیار رایج است و اکثر شیرآلات از این نوع آبکاری بهره می‌برند. در چند سال اخیر، روش‌های آبکاری مدرن‌تری نیز به این صنعت اضافه شده است که آبکاری پی وی دی (PVD) را باید در صدر آن‌ها قرار داد. شیرآلاتی که با این شیوه پوشش داده می‌شوند، با توجه به کیفیت و نوع آبکاری، گران قیمت‌تر هستند؛ اما در عوض دوام فوق‌العاده‌ای دارند.

ناگفته نماند که علاوه بر جنس مواد به کار رفته برای آبکاری شیرآلات و روش آبکاری، ضخامت پوشش به کار رفته نیز تا حدودی بر قیمت محصول تاثیر می‌گذارد.

کیفیت متریال به کار رفته در شیرآلات

بدون شک کیفیت قطعات داخلی شیر، تاثیر بسزایی بر کارآیی و همچنین طول عمر آن دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که کیفیت متریال به کار رفته در ساخت شیرآلات، فاکتور مهمی به شمار می‌رود. به عنوان مثال باید به کیفیت جنس مغزی در شیرآلات معمولی و درجه مرغوبیت کارتریج شیرآلات اهرمی اشاره کرد. همچنین سطح کیفی پرلاتور (قطعه مشبک متصل به بخش آبریز) از موارد مهم تعیین کننده قیمت شیر بهداشتی است.

بدیهی است که بسته به نوع شیر و ویژگی‌های آن، کیفیت حسگرها، دکمه‌ها، صفحه دیجیتال یا سطح مرغوبیت اهرم، همچنین محل ساخت این قطعات، تاثیر زیادی بر قیمت‌ کالا خواهند گذاشت.

روش نصب شیرآلات

روش نصب، عامل دیگری است که بر قیمت شیرآلات تاثیر می‌گذارد. به عنوان توضیح بیشتر باید اضافه کرد که امروزه با توجه به پایین بودن متراژ برخی منازل و فقدان فضای کافی برای نصب شیرآلات در آشپزخانه، حمام یا سایر قسمت‌ها، بسیاری از شرکت‌ها، تولید و عرضه شیرآلات توکار را در دستور کار خود قرار داده‌‌اند؛ تفاوت عمده این محصولات با شیرهای روکار این است که بخش‌های اصلی آنان در داخل دیوار قرار گرفته و فقط قسمت خروج آب و دسته یا دکمه تنظیم‌کننده فشار و دما در ظاهر مشاهده می‌‌‌شود.

در ادامه مطالب بیان شده در پاراگراف بالا باید بیان کرد که معمولاً قیمت شیرآلات توکار بالاتر از قیمت محصولات مشابه روکار است؛ علاوه بر این نصب شیر روکار به مراتب مشکل‌تر بوده و طبیعتاً هزینه بیشتری دارد اما به علت داشتن مزایایی مثل اشغال فضای کم و بخشیدن جلوه‌ای شیک و مرتب به محیط، برخی افراد استفاده از آنها را ترجیح می‌دهند.

برند تولید کننده شیرآلات

تاثیر مارک یا برند تولید کننده شیرآلات بر قیمت آنها، بر کسی پوشیده نیست. بدیهی است که قیمت شیرهای تولید شده در داخل کشور، ارزان‌تر از شیرآلات مشابه خارجی است اما علاوه بر این میزان اعتبار و شهرت برند نیز تا حدودی بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. همچنین در مورد محصولات داخلی، نحوه تامین قطعات، میزان خلاقیت به کار رفته در طراحی و شیوه عرضه کالا نیز می‌توانند، قیمت نهایی شیرآلات را تغییر دهند.

گارانتی شیرآلات

گارانتی و همچنین خدمات پس از فروش، فاکتورهای دیگری هستند که تاثیر قابل توجهی بر قیمت شیرآلات می‌گذارند و کمتر به آنها توجه می‌شود. لازم به ذکر است که در حالت کلی شیرآلات بدون ضمانت، قیمت نسبتاً ارزانی دارند اما باید این نکته را در نظر گرفت که در صورت بروز خرابی یا اشکال در کالای تازه خریداری شده، ممکن است، مجبور شویم، هزینه مضاعفی برای تعمیر شیر یا تعویض قطعات آن پرداخته و حتی چاره‌ای جز خرید یک شیر دیگر نداشته باشیم؛ بنابراین خرید شیرآلات دارای گارانتی مطمئن و خدمات پس از فروش مناسب، مقرون به صرفه‌تر است.

مهم‌ترین معیارهای خرید شیرآلات

در این مقاله تلاش کردیم، خوانندگان را با عوامل اصلی موثر بر قیمت شیرآلات آشنا کنیم؛ در پایان لازم است، خاطر نشان کنیم که در هنگام خرید شیرآلات، بیش از توجه به قیمت، باید درباره مرغوبیت قطعات داخلی و همچنین کیفیت بخش‌های خارجی محصول تحقیق کرد اما بیان این نکته لازم است که ارزان بودن شیرآلات، همیشه به معنای پایین بودن قیمت آنها نیست.

علاوه بر کیفیت محصول، اعتبار برند و گارانتی معتبر و نوع نصب شیرآلات، مهم‌ترین معیاری است که در زمان خرید این لوازم باید مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین سلیقه، بودجه و میزان استفاده از شیر بهداشتی نیز اهمیت زیادی دارد.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه