انتخاب برگه

لزوم خرید قفل دیجیتال برای ساختمان هوشمند

خرداد ۲۲, ۱۴۰۰ | رپورتاژ آگهی

لزوم خرید قفل دیجیتال برای ساختمان هوشمند
لزوم خرید قفل دیجیتال برای ساختمان هوشمند

آیا تا به حال شده است که به مسافرت بروید و شک کنید که درب را قفل کرده‌اید؟ و یا ممکن است در رختخواب خود باشید، اما ناگهان از خواب بیدار شوید و تعجب کنید که آیا درب را قفل کرده‌اید؟ آیا تاکنون کلید خود را گم کرده‌اید و مجبور به تهیه کلید جایگزین بوده‌اید؟

ممکن است بارها این موارد را تجربه کرده باشید، همه اینها سناریوهایی هستند که نه تنها هزینه هنگفتی بر روی دوش‌تان می‌اندازند، بلکه باعث می‌شوند همیشه نگران کلید و یا اطمینان از قفل بودن درب خانه خود باشید.

امروزه فناوری جدید به ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم کنترل بیشتری بر دسترسی به محیط داخلی خود داشته باشیم. با خرید قفل دیجیتال ، دیگر نیازی به وجود کلید فیزیکی نیست.

حتما از خودتان میپرسید که قفل دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد ؟ این قفل به صورت دیجیتالی (الکترونیکی) کار می‌کند، اساساً این بدان معنا است که کلید فیزیکی آخرین روش دسترسی شما به شمار می رود و شما از طریق صفحه کلید لمسی یا دستگاه‌های بیومتریک همانند قفل اثرانگشتی و یا تشخیص از طریق عنبیه چشم یا کف دست می‌توانید به محیط داخل دسترسی داشته باشید. تکنولوژی ساخت این قفل‌ها به قدری افزایش یافته است که شما به راحتی می‌توانید از طریق گوشی همراه و اتصال به اینترنت (وای‌فای) اقدام به باز کردن و یا بستن قفل درب منزل یا محیط کار خود کنید.

برای محیط‌های اداری و تجاری، قفل دیجیتالی هوشمند این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید ورودها و خروج‌های کارمندان را ردیابی کنید، و برای فضاهای مختلف در شرکت، به افراد دسترسی مجزا دهید.

راهنمای خرید قفل هوشمند

در زمان خرید قفل هوشمند دیجیتالی ،ضروری است برخی از مهمترین موارد را در نظر بگیرید، این موارد به شما در داشتن محصول مناسب کمک خواهد کرد:

۱- نوع قفل مورد نیاز خود را انتخاب کنید

مهمترین عامل در زمان خرید قفل هوشمند، بررسی نوع قفل است. به این معنا که نحوه دسترسی به محیط داخل به چه صورت است! شما می‌توانید انواع قفل هوشمند را انتخاب کنید که بالاترین امنیت و راحتی را فراهم می‌کنند، ولی در عین حال قیمت بیشتری نیز دارند، یا می‌توانید به خرید «قفل کلید فشاری و یا صفحه لمسی رمزدار» فکر کنید، که با رمز عبور یا پین کد کار می‌کنند.

مورد دیگر «قفل کارتی» است، با اینکه این قفل بیشتر در هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی برای محیط‌های مسکونی و اداری نیز بسیار کاربردی هستند.

۲- کیفیت بدنه و ظاهر قفل را بررسی کنید

یقیناٌ مورد مهم دیگر، بررسی میزان کیفیت و دوام بدنه قفل است. قفل باید از بهترین متریال ساخته شده باشد تا در برابر ضربه، حرارت، آب، سرما و فشار مقاومت بالایی از خود نشان دهد. همچنین ظاهر قفل نیز به زیباتر کردن درب ورودی و ایجاد احساس خوشآیند جهت داشتن خانه‌ای لوکس کمک می‌کند. به ویژه برای افرادی که قصد فروش خانه خود را دارند، تغییر قفل قدیمی خانه به قفل هوشمند، می‌تواند تأثیر مثبتی بر ذهن خریدار بگذارد.

۳- قفل با بلوتوث کار می‌کند یا وای‌فای!

هر دو ویژگی واقعاً مهم هستند و عملیات را آسان‌تر می‌کنند. گزینه‌های بسیاری در بازار وجود دارند که هم بلوتوث و هم اتصال به WiFi را به طور همزمان ارائه می‌دهند. بلوتوث تنها محدودیت فاصله دارد، ولی با وای‌فای و داشتن یک گوشی همراه می‌توانید از دورترین منطقه در جهان، وضعیت درب خانه را بررسی کنید (در صورتی که اینترنت خانه تیز روشن باشد).

۴- در خرید قفل هوشمند داشتن اپلیکشن موبایل بسیار مهم است

از آنجا که این مورد یک قابلیت ویژه برای قفل هوشمند است، تمام عملیات از طریق یک برنامه موبایل انجام می‌شود. به عبارت دیگر، برنامه موبایل، کلید دسترسی شما به داخل فضا و کنترل درب ورودی است. به همین دلیل نخست ببینید آیا برند مورد نظر قفل، دارای اپلیکیشن موبایل است یا خیر، سپس به رابطه کاربری برنامه نگاهی بیندازید و میزان راحتی در استفاده از آن را بررسی کنید.

۵- نحوه ادغام با دستگاه‌های هوشمند را چک کنید

یکپارچگی آسان بین دستگاه‌های مختلف، جنبه‌ای بسیار مهم برای ساخت «خانه هوشمند» دارد. برای مثال می‌توانید در زمان ورود به خانه کاری کنید که چراغ‌ها به طور خودکار روشن شوند و یا موسیقی مورد علاقه شما پخش شود، یا اصلاً در زمان آتش‌سوزی، درب خانه به طور اتوماتیک باز شود تا نفرات به سرعت بیرون بروند. همچنین قفل هوشمند را می‌توان به سیستم‌های نظارت تصویری، دوربینی، آلارم و موارد دیگر متصل کرد

۶- قفل باید دارای سیستم هشدار دهنده باشد

این ویژگی در تضمین امنیت خانه شما نقش اساسی دارد. قفل‌های هوشمند که مجهز به سیستم هشدار هستند، از طریق برنامه تلفن همراه هشدارها و اعلان‌هایی را ارسال می‌کنند تا در مورد استفاده مشکوک از قفل به شما اطلاع رسانی شود. همچنین، یک سیستم هشدار خوب به شما امکان می‌دهد تا با سیستم امنیتی منزل و محیط کاری خود هماهنگ شوید. سیستم هشدار حتی می‌تواند به صورت آلارم (صدا) نیز باشد، به این معنا که اگر تلاس برای ورود ناخواسته وجود داشته باشد، صدای زنگ در محیط خانه شنیده می‌شود.

۷- نصب و راه‌اندازی آسان را در نظر بگیرید

شرایط نصب و راه‌اندازی را در زمان خرید قفل هوشمند بررسی کنید و ببینید آیا خودتان می‌توانید دست به کار شوید. به طور کلی، نصب قفل‌های هوشمند بسیار آسان و سریع است، به طوری که تقریباً حدود ۳۰ دقیقه راه‌اندازی آن طول می‌کشد. با این حال اگر به هر دلیلی نصب این قفل برای‌تان دشوار بود، از فروشگاه محل خرید خود بخواهید تا قفل را نصب کنند.

۸- شرایط گارانتی و اعتبار فروشگاه محل خرید را بررسی کنید

قفل‌های هوشمند باید دارای گارانتی معتبر و خدمات مشتری مناسب باشند، گارانتی باید شامل بدنه و فناوری‌های مختلف تعبیه شده در قفل باشد. رضایت مشتریان و سابقه فروشگاه را نیز بررسی کنید. ببینید آیا فروشگاه مورد نظر شما دارای خدمات بازگشت کالا است و از پشتیبانی و مشتری‌مداری خوبی برخوردار هستند یا خیر! همچنین ببینید چه نوع محصولاتی را تحت چه برندی به فروش می‌رسانند.

رایکاهوم به شما کمک میکند تا بهترین انتخاب خود در خرید قفل دیجیتال و هوشمند خود را داشته باشید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه