انتخاب برگه

مزایای کولر گازی در سازه های مختلف

اسفند ۲۷, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

کولر گازی یکی از سیستم های بسیار رایج برای تهویه مطبوع هوا به شمار می رود و در این نوشتار نیز سعی داریم به مزایای کولر گازی در سازه های مختلف بپردازیم. این دستگاه از یونیت داخلی و خارجی تشکیل می شود که به آن ها هواساز و کندانسور نیز گفته می شود. اتصال این دو یونیت به وسیله ی لوله های مسی انجام می گیرد. کندانسور به دلیل صدا و حرارتی که حین عملکرد دارد، بیرون از محیط در حیاط، پشت بام یا بالکن نصب می شود. این سیستم مدل های مختلفی از جهت ظرفیت هوادهی دارد. این ظرفیت با واحد BTU (بی تی یو) بر ساعت اندازه گرفته می شود.

با توجه به حرارت تحمل ناپذیر هوا در فصول گرم بهار و تابستان، تهیه ی یک دستگاه با قدرت سرمایشی قوی ضروری به نظر می رسد. به وسیله ی این دستگاه می توان در فضاهای بسته از گرما دور بود و آسایش و رفاه را تجربه کرد. این سیستم به وسیله ی سیکل تبرید سرمایش را فراهم می کند و به سرعت محیط را به درجه دلخواه کاربران می رساند. یکی از مزایای کولر گازی در سازه های مختلف این است که برخی مدل ها قابلیت تامین گرمایش را هم دارند و اسپلیت های سرد و گرم را می توان در تمامی فصول سال به کار برد. با در اختیار داشتن این مدل ها نیازی به تهیه ی دستگاه گرمایشی نیست. این اسپلیت ها هوای گرم را با معکوس کردن عملکرد خود فراهم می سازد. برای این کار در پمپ های حرارتی از دستگاه کوچکی استفاده می شود که به آن سوپاپ گفته می شود و حرارت محیط ایجاد می شود.

از دیگر مزایای این اسپلیت ها این است که می توان آن را در مکان های مختلفی به کار برد. از جمله سازه های مسکونی، ساختمان های تجاری، اداره ها، دانشگاه ها، بانک ها، هتل ها، بیمارستان ها و غیره. این سیستم از لحاظ موقعیت نصب در سری های دیواری، ایستاده، پرتابل و پنجره ای طراحی می شوند تا برای مکان ها و شرایط مختلف قابل استفاده باشند. برای انتخاب بهترین مدل و مزایای کولر گازی در سازه های مختلف بایستی به شرایط محل مورد نظر، متراژ آن، میزان تراکم جمعیت و فضایی که در اختیار دارید، توجه داشته باشید. سری های ایستاده ظرفیت هوادهی بالاتری دارند و اغلب سنگین اند. آن ها درون محیط قرار می گیرند. مدل های دیواری نیز درون محیط بر روی دیوار نصب می شوند. سری های پنجره ای در قاب پنجره و سری های پرتابل نیز قابلیت جابجایی دارند.

علاوه بر موارد گفته شده، ناگفته نماند که از دیگر مزایای کولر گازی در سازه های مختلف این است که برخی از مدل های آن مجهز به کیت اینورتر می باشند. مدل های اینورتر دار نسبت به معمولی مصرف انرژی برق را تا ۶۰ درصد کمتر دارند و این امر کمک می کند تا هزینه های نگهداری آن کاهش یابد. همچنین قیمت بالاتر این مدل را نسبت به سری های معمولی توجیه می کند. شما می توانید لیست قیمت انواع کولر گازی را در صفحه ی مربوطه آن در دماپویا مشاهده کنید و پس از کسب اطلاعات کافی، تجربه خریدی موفق را داشته باشید که متناسب با بودجه شما باشد.

می توان مجهز بودن این اسپلیت ها به فیلتر را به عنوان مزایای کولر گازی در سازه های مختلف برشمارد. این فیلترها کمک می کنند تا محیط شما اعم از تجاری، اداری یا مسکونی پاکسازی شود و ذرات معلق، گرد و غبار و آلاینده ها و حشرات به دام فیلترهای می افتند و از پخش شدن آن ها در محیط جلوگیری می شود. این فیلترها قابلیت شستشو دارند و پیشنهاد تیم دماپویا نیز این است که آن ها را پیش از راه اندازی و مصرف کولر هر تابستان مورد نظافت قرار دهید. بنابراین عملکرد دستگاه افت نخواهد کرد و محیط نه تنها خنک، بلکه پاکسازی و تمیز هم خواهد شد.

اسپلیت های کولر گاز در مدل های مختلف صدای آزاردهنده ای ندارند و مزاحمتی برای ساکنان ایجاد نمی کنند. همچنین فضا به وسیله ی این سیستم ها به صورت یکنواخت خنک می شود که این مسئله نیز از مزایای کولر گازی در سازه های مختلف محسوب می شود.

برندهای زیادی اقدام به ساخت انواع اسپلیت در مدل های مختلف می کنند و در تلاش اند سالانه دستگاه های زیادی را روانه بازار کرده و تقاضا برای آن را پوشش دهند. هر یک از برترین متریال اولیه استفاده می کنند تا محصولی باکیفیت و مقرون به صرفه را به دست مشتریان برسانند و رضایت خاطر آنان را جلب کنند. برای این منظور محصولات خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش نیز ارائه می کنند.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه