انتخاب برگه

معرفی انواع مواد سازنده کاشی ها

دی ۱۳, ۱۳۹۹ | رپورتاژ آگهی

کاشی یکی از ابزار ضروری در بازسازی حمام و آشپزخانه است که از زمان رومی ها استفاده شده و یکی از ابزار دست سازی است که در چند سال اخیر هم محبوب شده است. چون هم زیباست و هم قیمت مناسبی دارد. تمام کاشی ها در چهار گروه طبقه بندی می شوند: سرامیک/پرسلان، شیشه، شیشه الماسی و سنگ. 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی  را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال بنا در تهران باشید یا می‌توانید سفارش نصب سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

کاشی پرسلان و سرامیک

زمانی که از کاشی ارزان صحبت می کنیم منظورمان سرامیک است چون هم زیباست و هم قیمت مناسبی دارد. گرچه تمام کاشی های سرامیک ارزان نیستند، اما می توان کاشی های سرامیکی ارزان و مناسب برای خانه یافت. کاشی های سرامیک از گل – سنگ رست، گچ و ماسه ساخته شده و به موادی مانند بیسک تبدیل می شوند. بیسک به صورت کاشی قالب بندی شده و در دمای ۲۵۰۰ درجه فارنهایت حرارت می بیند. هر چقدر دما بیشتر باشد، کاشی مقاوم تر خواهد شد. از آنجایی که کاشی سرامیک در اصل کدر است، براق شده و مجددا حرارت میبیند که سطح براق آن ثابت شود. گاهی اوقات پیش از حرارت اولیه بیسک سطح آن را براق می کنند. 

یکی از مهم ترین مزیت های کاشی سرامیک، غیر از قیمت مناسبش طرح و رنگ های مختلف آن است. پرسلان نوعی از کاشی سرامیک است که باید مجوز پرسلان بودن را دریافت کند. برای دریافت این مجوز پرسلان باید استاندارد ASTM C373 را داشته باشد، میزان جذب آب توسط پرسلان از سرامیک بیشتر است. بنابراین پرسلان برای سطوح مرطوب مانند اطراف وان و دوش مناسب تر است. 

کاشی شیشه ای: روشن، درخشان، زیبا

این نوع کاشی از اوایل سال های ۲۰۰۰ مد شد و سطح براق و درخشان ایجاد می کند. این نوع کاشی معمولا برای دیوار پشت سینک حمام و آشپزخانه به کار می رود. از آنجایی که این کاشی تحت فشار ترک برمی دارد، موزاییک شیشه ای برای کف مناسب نیست. این موزاییک ها در کنار موزاییک های ساده استفاده می شوند. از آنجایی که در طرح و رنگ های مختلف موجودند، نمی توانند در کنار موزاییک های دیگر به کار بروند. 

انواع مواد سازنده کاشی ها

کاشی شیشه الماسی: سخت و سنتی

کاشی شیشه الماسی برای کف بیرون و داخل مانند راهرو  و تالار مناسب است و امروز نوع صنعتی آن هم ساخته می شود. انواع صنعتی امروزی مانند انواع طبیعی مقاوم هستند. 

از آنجایی که کاشی سنگ شیشه ای سطح سخت دارد برای کفپوش مناسب است. اما به دلیل منفذ دار بودن برای پیشخوان مناسب نیست. گرچه می توان آن را با روکش پوشاند. همچنین برای پیشخوان مناسب نیست. 

انواع مواد سازنده کاشی ها

سنگ: طبیعی و زیبا

این سنگ برای حمام و آشپزخانه بهترین انتخاب است. در سال های اخیر گرانیت بهترین انتخاب برای آشپزخانه بود. گرانیت در عین زیبایی مشکلاتی هم دارد. چون به آسانی ترک برمی دارد و دارای منفذ است، بنابراین باید به طور مرتب صیقل بخورد. علاوه بر این، گرانیت و مرمر به آسانی خش خورده و در برابر دمای بالای آشپزخانه مقاوم نیستند. 

علاوه بر این، سنگ زیبایی و طرح حقیقی و طبیعی دارد. چون بسیار جذاب بوده و خانه تان را زیبا می کند. بنابراین با وجود مشکلات هنوز قابل توجه است. استفاده از سنگ طبیعی در حمام و با پای برهنه کمی آزاردهنده است. به همین دلیل در صورت نصب آن در حمام باید از سیستم گرمایشی کف استفاده شود.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه