انتخاب برگه

معرفی برترین کارخانه‌های میلگرد در ایران

آبان ۱۲, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

از میلگرد بیشتر برای افزایش استحکام سازه، جلوگیری از ریزش ساختمان و بناهای دیگر مانند پل‌ها استفاده می‌شود. به دلیل استفاده زیاد از این قطعه فولادی در ساختمان‌سازی و صنعت، کارخانه‌های زیادی در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل شناخت بهترین کارخانه‌های سازنده این قطعه برای فعالان حوزه‌های مختلف صنعت و همچنین ساخت‌وساز اهمیت ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید با خواندن این مطلب با بهترین کارخانه‌های میلگرد در ایران آشنا ‌شوید.

کدام تولیدکنندگان جزء برترین کارخانه‌های میلگرد در ایران هستند؟

لیست تولیدکنندگان آرماتور در ایران، لیستی طولانی است؛ اما بعضی از کارخانه‌ها به‌خاطر رعایت استانداردها و کیفیت بالا به‌عنوان برترین‌های صنعت فولاد ایران شناخته می‌شوند. شما در ادامه می‌توانید فهرست بهترین تولیدکنندگان این محصول را ببینید:

۱- کارخانه ذوب آهن اصفهان

نام و آوازه ذوب آهن اصفهان به‌خاطر کیفیت بالای محصولات فولادی و هم‌سطح بودن تولیداتش با محصولات خارجی همه‌جا پیچیده است. این مجتمع قدیمی صنعت آهن و فولاد کشور،  گواهینامه کیفیت استاندارد را برای میلگردهای گرید B500B و ISO 9001 در زمینه تولید شمش از طرف شرکت UK CARES انگلستان دارد.

به دلیل کیفیت بالای آرماتورهای ذوب‌ آهن اصفهان و سایر محصولات، این کارخانه در لیست بهترین کارخانه‌های ایران قرار گرفته‌است. این غول دنیای صنعت آهن و فولاد، محصولات خود را به‌صورت ساده و آجدار در دو نوع یکنواخت و دوکی تولید می‌کند.

قیمت میلگرد ذوب آهن با توجه به تغییر روزانه قیمت ارز، عرضه‌و‌تقاضا، وزن و سایز آن تعیین می‌شود. توجه کنید علامت ESCO حک‌شده روی محصولات فولادی نشان از تولید آن‌ها در این واحد صنعتی است.

۲- کارخانه میلگرد سیادن ابهر

میلگرد ابهر، از جمله محصولات سنگین در بازار فولاد شناخته می‌شود و وزنی بالاتر از جدول اشتال دارد؛ به دلیل سنگین بودن تولیداتش برای ساختمان‌سازی و همچنین خاموت‌زنی استفاده می‌شود. کارخانه سیادن ابهر قطعات آجدار از نوع جناغی و موازی تولید می‌کند.

محصولات این کارخانه با علامت اختصاری kfa و مطابق با شرایط استاندارد ۳۱۳۲ ایران تولید می‌شوند. استفاده از نیروهای متخصص، فناوری‌های پیشرفته و ماشین‌آلات جدید، قطعات تولیدی این واحد صنعتی را در لیست بهترین آرماتورهای ایران و کارخانه‌های تولیدی قرار داده‌است. عواملی مانند شرایط اقتصادی و سیاسی، وزن و ابعاد، تعیین‌کننده قیمت میلگرد ابهر است.

۳- کارخانه ظفر بناب

این کارخانه با تولید انواع مقاطع فولادی، میلگرد، نبشی و تیرآهن مطابق با استاندارهای ایران و جهان توانسته صاحب جایگاه بالایی در صنعت فولاد کشور شود. آرماتورهای تولیدی ظفر بناب از نوع آجدار با سایز ۸ تا ۱۴ میلی‌متر است. محصولات این واحد صنعتی با علامت حکاکی شده ZN.CT روی آن‌ها قابل‌تشخیص از مقطعات دیگر هستند.

۴- کارخانه نورد کوثر اهواز

این کارخانه از واحدهای صنعتی قدیمی در زمینه تولید بهترین آرماتور برای ساختمان‌سازی است. قیمت میلگرد اهواز به‌خاطر کیفیت بالای آن برای بیشتر فعالان حوزه آهن و فولاد اهمیت دارد. نورد کوثر اهواز انواع قطعات ساده را از سایز ۱۰ تا ۴۰ و انواع آجدار را در سایزهای ۱۰ تا ۵۰ برحسب استاندارد DIN اروپا و ۳۱۳۲ ایران تولید می‌کند.

استفاده از استانداردهای جهانی و ایرانی، تولید بالا و رضایت مشتریان، میلگرد اهواز را در لیست بهترین کارخانه‌های ایران قرار داده‌است. علامت اختصاری این واحد صنعتی، GCT است که در موقع تحویل گرفتن سفارشتان می‌توانید با دیدن آن، صحت اصالت محصول را تشخیص دهید.

۵- مجتمع فولاد بافق

فولاد بافق، میلگردهای سایز ۸ تا ۱۴ به‌صورت چند شاخه و ۱۶ تا ۳۲ تک شاخه را با فناوری‌های روز اروپا و استاندارهای جهانی تولید می‌کند. مجتمع مذکور با تکیه بر تولید باکیفیت و استاندارهای تعیین‌شده، موفق به دریافت گواهینامه‌های ISO 14001، ISO 9001 وISO18001 شده‌است. برای همین آرماتورها و دیگر قطعات این مجتمع فولادی با محصولات مشابه مرغوب خارجی هم‌تراز هستند.

این تولیدکننده توانایی تولید انواع میلگرد با طول سفارشی و به‌‌مقدار مدنظر مشتری را دارد. کلمه فولاد بافق و BMISCO عامل شناسایی محصولات این مجتمع از دیگر کارخانه‌ها است.

۶- کارخانه میلگرد آناهیتا گیلان

این مجتمع صنعتی، میلگردهای خود را طبق استاندارد ۳۱۳۲ ایران و GOST578 کشور روسیه تولید می‌کند. قطعات ساده، آجدار مارپیچی، جناغی و مرکب با سایز ۸ تا ۳۲ در این کارخانه تولید می‌شوند. به‌خاطر قرارگیری مجتمع صنعتی مذکور در استان گیلان، میلگرد آناهیتا بیشتر برای ساخت‌وساز در استان‌های شمالی و مجاور آن استفاده می‌شود. علامت AG روی قطعات فولادی نشان از تعلق آنها به کارخانه آناهیتا گیلان است.

۷- مجتمع جهان فولاد سیرجان

این مجتمع فولادی انواع میلگرد، شمش، بریکت و آهن اسفنجی را در لیست قطعات تولیدی خود دارد. کارخانه فولاد سیرجان، آرماتور ساده، آجدار جناغی و مارپیچی سایز ۸ تا ۳۲ با علامت اختصاری  SJSCOرا تحت استاندارد ۳۱۳۲ ایران تولید می‌کند.

۸- مجتمع فولاد خراسان

این مجتمع، تولیدکننده انواع آرماتور، شمش فولادی و محصولات دیگر مطابق با استاندارهای ایران است. انواع آرماتورهای فولاد خراسان با نام میلگرد نیشابور و علامت اختصاری KSC در صنعت آهن‌آلات شناخته می‌شوند. در ساختمان‌سازی و صنعت می‌توانید از محصولات ساده و آجدار باکیفیت این مجتمع، استفاده کنید.

۹- مجتمع فولاد روهینا جنوب

این مجتمع از جدیدترین کارخانه‌های میلگرد در زمینه تولید آرماتورهای ساده و آجدار در سایزهای متفاوت به‌صورت کلاف و شاخه است. مجتمع فولاد روهینا جنوب، محصولات خود را طبق استانداردهای ایران، انگلستان و آمریکا تولید می‌کند. نکته جالب در مورد قطعات این کارخانه، سبک بودن، استحکام و کیفیت بالا همراه با قیمت مناسب است.

۱۰- کارخانه فولاد شاهرود

کارخانه فولاد شاهرود با دارا بودن ماشین‌آلات ایتالیایی، انواع میلگرد ساده و آجدار از سایز ۸ تا ۳۲ را تولید می‌کند. در بین انواع مختلف قطعات مذکور، آرماتورهای ۱۶،۱۴ و ۱۸ این کارخانه پرمصرف‌تر از سایزهای دیگر آن در بین مصرف‌کنندگان است. مجتمع فولاد شاهرود برای تشخیص محصولات خود از تولیدات دیگر کارخانه‌ها، علامت اختصاری SHS TC را روی محصولات خود حک می‌کند.

۱۱- کارخانه فولاد کویر کاشان

فولاد کویر کاشان جزء برترین‌ و بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید میلگرد شاخه‌ای و کلاف در ایران است. این کارخانه محصولات ساده و نرم (A1)، آجدار و ترد (A2) و نوع خشک و ترد (A3) را با استاندار ۳۱۳۲ ایران تولید می‌کند. علامت اختصاری KAVIR مشخصه اصلی تولیدات این کارخانه فولادی در کاشان است.

علاوه‌بر تولیدکنندگان فوق، کارخانه‌های دیگری نیز در ایران وجود دارند که میلگردهای باکیفیت تولید می‌کنند. شما می‌توانید با تهیه آرماتورهای استاندارد و سالم از کارخانه‌های معتبر و برتر، علاوه‌بر افزایش استحکام ساختمان و جلوگیری از ریزش آن، در هزینه ساخت‌وساز خود نیز صرفه‌جویی کنید.

بهترین میلگردهای ایران را از کجا بخریم؟

استفاده از آرماتورهای باکیفیت اهمیت بالایی در عمر ساختمان دارد؛ برای همین خرید این قطعات از برترین کارخانه‌های میلگرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شما می‌توانید برای خرید بهترین آرماتور از بهترین تولیدکنندگان در ایران به ۳ روش زیر عمل کنید.

خرید مستقیم از کارخانه

شرکت‌های بازرگانی و انبوه‌سازانی که قصد خرید میلگرد با تناژ بالا، دارند بهتر است مستقیم از کارخانه خرید کنند. با ‌این‌که خرید آرماتور از کارخانه از لحاظ قیمتی ایده‌آل ‌است، اما دلایلی مانند: عدم فروش کمتر از ۲۴ تن، مشکلات حمل‌ونقل و حتی پیگیری سفارش مانع خرید افراد دیگر به‌طور مستقیم از کارخانه‌ها می‌شود.

خرید از شرکت‌های بازرگانی

شرکت‌های بازرگانی بهترین واسطه بین خریدار و کارخانه هستند. شما از شرکت‌های بازرگانی مانند اصفهان آهن می‌توانید میلگرد و محصولات آهنی را با مقدار دلخواه خود به‌صورت حضوری و غیرحضوری بخرید. این شرکت‌ها، قیمت آرماتور را به‌صورت روزانه در سایت خود اعلام می‌کنند.

خرید از فروشگاه‌های آهن‌آلات

شما می‌توانید میلگرد و محصولات فولادی و آهنی در مقدار کم، حتی یک شاخه، را به‌صورت حضوری از بنگاه‌های آهن‌آلات بخرید. توجه کنید بیشتر بنگاه‌ها، با توجه به وسعت انبار و فروش خود، محصولات را از شرکت‌های بازرگانی می‌خرند. برای همین قیمت آن‌ها از شرکت‌های بازرگانی و کارخانه‌ها کمی بیشتر است.

خرید میلگرد باکیفیت و مرغوب از معتبرترین کارخانه‌ها، با توجه به نقش گسترده این قطعات در ایمنی بناها و صنایع مختلف، اهمیت ویژه‌ای دارد؛ برای همین در زمان خرید این محصول، در کنار توجه به نوع پروژه و کاربرد هر نوع آرماتور، به برند آن نیز دقت کنید. شما می‌توانید بهترین میلگرد ایران را از برندهای معروف نام‌برده در این مطلب، مانند ذوب آهن و ابهر، بخرید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه