انتخاب برگه

مهم‌ترین نکات خرید کفشور | چگونه یک کفشور مناسب برای حمام و استخر انتخاب کنیم؟

مهر ۵, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

خرید بهترین و استانداردترین کفشور برای حمام و استخر

کفشورها یکی از مهم‌ترین اجزای حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و استخرها هستند. چرا که از طریق این تجهیزات آب اضافی کف زمین به داخل چاه فاضلاب هدایت می‌شود. در زمان‌های قدیم کفشورها صرفا تجهیزاتی بودند که از آن‌ها برای تخلیه آب استفاده می‌شد اما امروز کفشورها نقش بسیار پررنگی در دکوراسیون داخلی محیط‌های مختلف مانند حمام و استخر دارند. برای مثال در حال حاضر کفشور در مدل‌های خطی، نقطه‌ای و دیواری تولید می‌شوند که از نظر ظاهر و عملکرد تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. برای خرید یک کفشور استاندارد و مناسب برای سرویس حمام و استخر شما باید به نکات بسیار زیادی توجه کنید. در این مطلب با این نکات آشنا می‌شویم.

در خرید کفشور برای حمام و استخر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

تقریبا در هر فضایی که کف زمین آن خیس می‌شود، شما باید از کفشور استفاده کنید. بااین‌حال استفاده از کفشورها در فضاهایی مانند حمام و استخر بسیار رایج‌تر است. همچنین باید گفت که نوع کفشور مورد استفاده در حمام و سرویس‌های بهداشتی بسیار با کفشورهای محیط‌های دیگر متفاوت است. چرا که در حمام‌ها و استخرها، کفشور در جلوی چشم افراد است اما در فضاهای دیگر مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه می‌توان آن را در کنار دیوار و به‌دوراز چشم قرار داد.

به همین خاطر شما باید دقت بسیار بیشتری به انتخاب کفشور برای حمام و استخر داشته باشید. برای انتخاب اصولی شما باید به برخی نکات مانند قیمت، نوع کفشور و شرایط نصب آن در ساختمان خود دقت داشته باشید. با این نکات آشنا می‌شویم.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کفشور حمام و استخر

قیمت یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که شما در خرید کفشور برای حمام و استخر باید به آن توجه داشته باشید. چرا که لزوما هر کفشور گران‌قیمتی، کارایی و ارزش خرید مناسبی ندارد و از طرف دیگر بسیاری از کفشورهای ارزان‌قیمت حمام و استخر دوام لازم را نخواهند داشت. مولفه‌های زیادی بر قیمت کفشور تاثیرگذار هستند که در انتخاب و خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید.

دو مورد از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت کفشور حمام و استخر عبارت‌اند از:

  • جنس کفشور: کفشورها با متریال‌های مختلفی مانند استیل ضد زنگ، پلاستیک فشرده، شیشه و حتی چوب تولید می‌شوند. البته کفشورهای پلاستیکی و استیل رایج‌تر هستند و بیشتر از آن‌ها در حمام و استخر استفاده می‌شود. با توجه به این که استیل ضد زنگ قیمت بسیار بالاتری نسبت به پلاستیک دارد؛ کفشورهای استیل نیز از کفشورهای پلاستیکی گران‌تر هستند
  • مدل کفشور حمام و استخر: کفشورها در مدل‌هایی مانند خطی، دیواری و نقطه‌ای تولید می‌شوند که روش نصب، ظاهر و عملکرد آن‌ها با یکدیگر کاملا متفاوت است. هر یک از مدل‌های کفشورها قیمت‌های متفاوتی دارند. برای مثال کفشورهای نقطه‌ای که از رایج‌ترین انواع کفشورها هستند، قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به کفشورهای دیواری دارند. چرا که در ساخت کفشورهای دیواری از لوازم مختلفی استفاده می‌شود اما کفشورهای نقطه‌ای بسیار ساده هستند

نوع کفشور خود را درست انتخاب کنید!

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در هنگام خرید کفشورها باید به آن توجه داشته باشید، نوع کفشور است. همان‌طور که اشاره شد تنوع مدل‌های کفشورها بسیار زیاد است اما برای مثال شما نمی‌توانید از کفشور دیواری برای تخلیه آب استخر استفاده کنید. از طرف دیگر کفشورهای دیواری گزینه‌ای بسیار عالی برای تخلیه آب حمام‌ها هستند. به همین خاطر شما در هنگام خرید کفشور برای حمام و استخر باید به مدل آن توجه لازم را داشته باشید.

با انواع کفشورهای مناسب برای حمام و استخر آشنا می‌شویم:

  • کفشور خطی: کفشور خطی نوع جدید از کفشورها هستند که ظاهر بسیار زیبایی دارند. برخلاف کفشورهای نقطه‌ای، این کفشورها به‌صورت خطی در داخل زمین قرار می‌گیرند و اطراف آن‌ها با سرامیک پوشانده می‌شود. درواقع کفشورهای خطی، نوعی از کفشورهای مخفی هستند. البته برخی از مدل‌های کفشورهای خطی نیز کاملا روی زمین قرار می‌گیرند و می‌توان اجزای آن‌ها را کاملا مشاهده کرد. از کفشورهای خطی بیشتر برای تخلیه آب حمام‌ها استفاده می‌شود. هرچند می‌توان از آن‌ها در کناره‌های استخرها نیز استفاده کرد
  • کفشورهای دیواری: مدرن‌ترین و لوکس‌ترین مدل کفشور، کفشور خطی دیواری است. این نوع کفشورها در قسمت زیرین دیوارها قرار می‌گیرند و آب از کناره دیوار به داخل آن‌ها سرریز می‌شود. این نوع کفشورها کاملا مخفی هستند و به‌سختی می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. از کفشورهای دیواری می‌توان برای حمام‌ها استفاده کرد اما گزینه‌ای مناسب برای تخلیه آب استخرها به‌شمار نمی‌آیند. هرچند اگر یک دوش کنار استخر خود دارید، می‌توانید از این کفشور برای تخلیه آب آن استفاده کنید
  • کفشور نقطه‌ای: رایج‌ترین نوع کفشورها که عموما به شکل مربعی تولید می‌شوند. شما می‌توانید از کفشورهای نقطه‌ای در هر فضایی از جمله استخر و حمام برای تخلیه آب استفاده کنید. از نظر قیمتی نیز کفشورهای نقطه‌ای در بازه بسیار مناسبی قرار دارند

ظاهر کفشور حمام و استخر باید با دکوراسیون شما هماهنگ باشد

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در هنگام خرید کفشور برای حمام و استخر، هماهنگی ظاهر آن با دکوراسیون داخلی شما است. برای مثال بسیاری از افراد علاقه دارند تا از کفشورهای خطی برای حمام یا استخر خود استفاده کنند. چرا که این نوع کفشورها ظاهری بسیار مدرن دارند.

هرچند که دکوراسیون داخلی آن‌ها کاملا کلاسیک است و به همین خاطر به این افراد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ کفشورهای نقطه‌ای بروند. از طرف دیگر کفشورهای دیواری برای انواع دکوراسیون‌ها مناسب هستند. چرا که تاثیری در ظاهر حمام یا استخر شما ندارند. پس در هنگام خرید کفشور برای حمام و استخر، حتما به دکوراسیون ساختمان خود و تناسب آن با طراحی کفشور توجه داشته باشید.

نصب کفشور در حمام و استخر باید آسان باشد

به‌طور کلی روش نصب کفشورهای نقطه‌ای و خطی بسیار ساده‌تر از اجرای کفشورهای دیواری است. به همین خاطر شما در هنگام خرید کفشورها باید به روش اجرای آن‌ها نیز توجه داشته باشید. اگر در حال بازسازی خانه خود هستید، کفشورهای نقطه‌ای و خطی بهترین گزینه برای شما به‌شمار می‌آیند. اما اگر قصد ساخت یک ساختمان جدید را دارید، استفاده از کفشورهای دیواری می‌تواند گزینه‌ای بسیار ساده برای شما باشد.

بهترین کفشور برای حمام و استخر را از کارنو بخرید

کفشورهای خطی و دیواری از کمیاب‌ترین و خاص‌ترین کفشورهای بازار هستند و دسترسی به آن‌ها بسیار دشوار است. یکی از بهترین مراجع برای خرید این نوع کفشورها، فروشگاه کالای لوکس ساختمانی کارنو می‌باشد. شما می‌توانید انواع تجهیزات وارداتی حمام، سرویس‌ بهداشتی و استخر را از این فروشگاه با بهترین قیمت خریداری کنید و جلوی درب ساختمان خود تحویل بگیرید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه