انتخاب برگه

نشانه هایی نشتی آب پشت دیوار

بهمن ۱۵, ۱۳۹۹ | رپورتاژ آگهی

دلایل محتما زیادی برای صدمه آب در خانه وجود دارد. منبع برخی آسیب ها مانند سیل، ترکیدن لوله ها، و پشتیبانی فاضلاب واضح هستند و صاحب خانه سریعا متوجه آن ها می شود. اما، پیدا کردن برخی آسیب های حاصل از آب مانند نشتی آب کار دشواری می باشد. معمولا مردم تا زمانی که خسارات زیادی متحمل شوند، متوجه وجود نشتی های پنهان نمی شوند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت لوله کشی ساختمان را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک لوله کش در تهران باشید می‌توانید درخواست لوله کشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

چرا نشتی های پنهان خطرناک هستند؟

نشتی های پنهان به این دلیل خطرناک هستند؛ چون می توانند موجب آسیب های ساختاری و رشد کپک ها شوند. آب و رطوبت اضافی توسط چوب، دیوار کاذب، عایق و کاغذدیواری جذب شده و منجر به پوسته شدن، ایجاد لکه، باد کردن و از بین رفتن دیوار می شود. نشتی های پنهان می توانند باعث رشد و گسترش کپک ها در بخش های پشتی دیوار و سقف شوند. اگر کپک موجود در بخش های پنهان؛ شناسایی نشود می تواند مشکلات سلامتی مانند ایجاد آلرژی و عفونت را موجب شود.

شناسایی نشتی آب

جدای از منبع، واکنش سریع برای آسیب حاصل از آب، ضروری است. آسیب ناشی از رطوبت آب تا زمانی ادامه بدتر می شود، که منبع آن پیدا شده و وسیله های آسیب دیده خشک و بازسازی شوند. نشتی پنهان آب به این دلیل خطرناک است چون به کف، دیوار کاذب، سقف و همچنین تیره های پشتیبانی جذب می شود. اگر یک نشتی زمان کافی داشته باشد، می تواند به آسیب های ساختاری جدی منجر شود که فرآیند بازسازی را گران تر و طولانی تر می کنند.

نشانه های نشتی پشت دیوار کدامند؟

در حالی که نشتی آب در پشت دیوار به صورت ناگهانی رخ می دهد، نشانه های متعددی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا آنها را شناسایی کنید. در ادامه نشانه های معمول نشتی پنهان را معرفی می کنیم:

بوی پوسیدگی

رشد مشهود کپک ها روی دیوار و تخته پایه

وجود لکه

پوسته شدن یا باد کردن رنگ روی دیوار

تغییر فرم دیوار

تغییر شکل سقف و کف

بوی پوسیدگی

آب یا رطوبت اضافی پس از این که جذب دیوار، چوب یا دیوار کاذب شود بوی پوسیدگی به خود می گیرد. حفره های دیواری که در معرض آب قرار گرفته در برابر رشد کپک هایی که بوی تندی دارند آسیب پذیر هستند. اگر  از ناحیه ای مشخص بوی پوسیدگی قوی احساس کردید، احتمال دارد نشتی آب یا کپک پشت آن وجود داشته باشد.

کپک روی دیوار ها و تخته پایه

معمولا رشد کپک در مکان هایی با رطوبت بالا مانند؛ سرویس بهداشتی، آشپزخانه و زیر زمین اتفاق می افتد. اگر روی دیوارها، سقف، یا تخته پایه خصوصا در مکان هایی که به لوله های آب نزدیک نیستند، کپک مشاهده کردید، احتمالا در پشت آن نشتی آب وجود دارد.

لکه های مشخص

آب حاصل از نشتی توسط دیوار کاذب و الوار جذب می شود و لکه های مشخصی بر جای می گذارد. اگر لکه های موجود روی سقف تان بزرگ و بزرگ تر می شوند، معمولا خبر از وجود نشتی پنهان لوله کشی می دهند.

پوسته شدن رنگ یا دیوار

رطوبت زیاد پشت دیوار می تواند باعث شود رنگ یا دیوار پوسته پوسته شده و یا باد کند. این امر زمانی اتفاق می افتد که ورقه چوبی پشت دیوار، بیش از اندازه آب را به خود جذب می کند. برای شناسایی نشتی پنهان به دنبال بخش های جدا شده کاغذدیواری بگردید.

تغییر فرم دیوار

وقتی ورقه چوبی پشت دیوار آب زیادی جذب کند، خم شده و باعث تغییر فرم دیوار می شود. این امر می تواند آسیب های ساختاری را منجر شود که تعمیر آن هزینه زیادی خواهد داشت. اگر روی دیوار خود تغییر فرم مشاهده کردید، نشانه ای واضح از نشتی آب می باشد.

تغییر شکل سقف و کف

اگر ورقه چوبی آب یا رطوبت زیادی جذب کرده باشد، می تواند به کف و سقف متصل به آن تاثیر بگذارد. کف و سقف های خود را بررسی کنید و اگر با مشکلی روبرو شدید، در دیوارهای نزدیک به دنبال آسیب حاصل از آب باشید.

تست برای نشتی پنهان آب

علائم ذکر شده به طور معمول نشان دهنده نشتی آب هستند، اما پی بردن به وجود نشتی با این علائم، کار دشواری است. اگر نشانه های نشتی پنهان را در منزل خود پیدا کردید، نکات زیر را دنبال کنید تا با استفاده از کنتور آب، نشتی آب را پیدا کنید.

تمام شیرهای منزل و دستگاه هایی که از آب استفاده می کنند را خاموش کنید.

کنتور آب را بررسی کرده و میزان استفاده را یادداشت کنید.

تا ۳ ساعت خانه را ترک کنید.

دوباره کنتور آب را بررسی کرده و شماره آن را یادداشت کنید.

اگر مصرف آب بالا رفته است، یعنی در جایی نشتی وجود دارد.

پس از پیدا کردن نشتی چه باید کرد؟

وجود نشتی آب پشت دیوار مشکلی است که به توجه فوری نیاز دارد و معمولا بهتر است برای رفع آن از افراد متخصص کمک بگیرید. تعمیر نشتی آب نیازمند جدا کردن یا تعویض دیوار کاذب، ورقه چوبی و دیگر مواد تحت تاثیر می باشد. همچنین باید منبع آب را پیدا کرده و آن را تعمیر نمایید که البته کار آسانی نیست. با استخدام یک فرد حرفه ای، می توانید اطمینان حاصل کنید این کار به طور موثر انجام خواهد شد و فرد متخصص در صورت لزوم تمام تعمیرات لازم را انجام خواهد داد. دقت کنید به طور مرتب نشانه های پنهان نشتی را بررسی کنید تا بتوانید قبل از ایجاد آسیب های عادی، واکنش نشان دهید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه