انتخاب برگه

نصب سقف تخته گچی

بهمن ۷, ۱۳۹۹ | رپورتاژ آگهی

تعویض سقف تخته گچی کار شلوغی است اما گاهی انجام آن نیاز است. تخته گچ، به ویژه روی زمین در طول زمان تحت فشار قرار گرفته و ترک می خورد. می توانید ترک های کوچک را با فیلرها پر کنید، اما اگر ترک ها ناشی از مشکلی اساسی باشند، این راه حل موقتی خواهد بود.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت اجرای کناف  را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک کناف کار در تهران باشید می‌توانید درخواست کناف  ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

جدا کردن تخته گچ موجود

همان طور که قبلا اشاره کردیم، جدا کردن تخته گچ کاری شلوغ و پر از کثیف کاری است، بنابراین پوشیدن ماسک و عینک محافظتی بسیار مهم است. اتاقی که در آن مشغول کار هستید را تمیز کرده و درب و پنجره های خارجی را باز کنید. در صورت امکان، درب های داخلی را ببندید تا گرد و خاک به دیگر قسمت های خانه راه نیابد. در اصل، این کار باید قبل از پهن کردن فرش ها انجام گیرد، اما اگر از قبل فرشتان را پهن کرده اید، آن ها را با پارچه یا پلاستیک بپوشانید. با استفاده از اسکنه و دیلم روی تخته گچ سوراخ هاییی ایجاد کنید، تا بخش آهنی آن پیدا شود. امکان دارد سطح قبلی تخته سنگ یا یک تخته گچ دیگر باشد، بنابراین تخته قبلی را بیرون کشیده و روی زمین بیندازید. حتما تمام میخ های بخش آهنی را جدا کرده و سپس به دنبال آسیب ها بگردید. اگر همه چیز مناسب و درست بود، می توانید تخته گچ جدید را نصب کنید.

آماده باشید تخته گچ جدید را نصب کنید

اگر تیر آهن ها به اندازه ۴۵۰ میلی متر از هم فاصله دارند، می توانید از تخته گچ ۹۰۵ میلیمتری استفاده کنید، اگر فاصله بیشتری دارند بهتر است از تخته گچ ۱۲٫۷ میلی متری استفاده نمایید. اگر تخته گچ اتاق طبقه بالایی را تعویض می کنید، سعی کنید تخته گچ نصب شده خریداری نمایید. نصب تخته گچ به تنهایی کار دشواری است، سعی کنید از کسی کمک بخواهید. اما، حتی داشتن کمک های بیشتر، چیزی از این کار سخت کم نمی کند. این یک تخته چوبی بلندتر از ارتفاع اتاق بوده که عضوی صلیب مانند و T شکل در قسمت بالایی خود دارد. پس از محکم کردن تخته گچ، می توانید برای نگهداشتن آن از این عضو استفاده کنید. متناوبا می توانید، یک پانل بلند کننده کرایه کنید. می توانید برای نگهداشتن صفحات تخته گچ در هنگام نصب آن بر روی دیوار نیز بلند پانل بلند کننده استفاده نمایید.

تخته اول

به همراه همراهان خود، از گوشه اتاق شروع کرده، اولین تخته را بلند کنید و محکم به گوشه سر دهید. برای نگهداشتن آن از پایه کمک بگیرید و با استفاده از میخ مخصوص تخته گچ، آن را به دیوار میخ کنید. بین این تخته و تمام صفحات بعدی، ۳ میلی متر فاصله قرار دهید.

میخ تخته گچ

میخ تخته گچ بدنه ای دندانه دار دارد که تخته را محکم نگه می دارد و برای جلوگیری از خوردگی با روی پوشیده شده است. اگر از تخته نازک استفاده می کنید، می توانید میخ ۳۰ میلی متری، و اگر از تخته های ضخیم تر استفاده می کنید، میخ ۴۰ میلیمتری تهیه نمایید. زمانی که تخته را در جای خود قرار دادید، از قسمت مرکزی میخ کاری را شروع نمایید. اگر از وسط به کناره ها حرکت کنید، از ایجاد فرورفتگی روی تخته جلوگیری می شود. میخ ها را به اندازه ۱۵۰ میلی متر از هم فاصله دهید. صفحات همیشه باید به وسط تخته آهنی برسند تا پشتیبانی نهایی از آن ها صورت گیرد. سعی کنید میخ ها را حداقل ۱۳ میلی متر از لبه فاصله دهید.

پر کردن اتصالات

وقتی تمام صفحات را میخ کردید، باید اتصالات را پر نمایید. برای این کار باید از فیلر دارای ۵۳ میلی متر چسب کاغذ استفاده نمایید. فیلر خود را مخلوط کرده و روی اتصالات اعمال کنید. حال کاغذ را روی سطح قرار داده و محکم روی فیلر فشار دهید. سعی کنید کار را به دقت انجام داده و اجازه ندهید حباب هوا در آن قرار گیرد. برای مدتی آن را رها کرده و اجازه دهید خشک شود، سپس یک لایه دیگر روی آن اعمال نمایید. وقتی این حالت ثابت ماند، لبه ها را با اسفنج مرطوب تمیز کرده و سپس اجازه دهید کاملا خشک شود. سپس باید با استفاده از ماله لایه ای نازک از روکش انتهایی روی اتصال اعمال کنید، تا به ظاهری عالی دست یابید.

انتهای کار

قبل از آن که روکش اتصال کاملا سفت شود، باید لبه ها را صاف کنید. یا می توانید از ابزار مخصوص صاف کردن لبه استفاده کنید، و یا از یک اسفنج پلاستیکی نرم. برای پخش کردن لایه انتهایی تقریبا خشک شده در قسمت ها، حرکتی دایره ای انجام دهید.  اجازه دهید باقی بماند و سپس لایه ای جدید روی آن اعمال کنید. زمانی که تا حدودی محکم شد، مراحل صاف کردن را دوباره انجام دهید. کار آخر این است که حفره های حاصل از میخ را پر کنید. فیلر را اعمال کرده و وقتی محکم شد، یک لایه نازک روکش روی آن بزنید. مانند قبل با یک اسفنج مرطوب سطح آن را صاف نمایید.

پوشش دادن فاصله بین دیوار و سقف

در حالی که باید تمام تلاشتان را کنید تا بین سقف و دیوار فاصله ای باقی نگذارید، اما اگر متوجه شدید تخته را کوتاه تر برش زدید یا آن را در جای اشتباهی میخ کردید، نیازی نیست همه چیز را باز کرده و همه چیز را از اول شروع کنید. ساده ترین کار این است که برای پوشاندن آن، از قاشقی های استفاده استفاده کنید. انواع مختلف این قاشقی ها موجود است (از جمله چوبی، گچی، پلی استایرن و پلاستیک) و نصب آن بسیار ساده است. این قاشقی ها مشکلات زیادی را پوشش داده و باعث می شوند خانه تان زیباتر شود.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه