انتخاب برگه

چهار تکنیک اساسی نقاشی ساختمان

دی ۱۸, ۱۳۹۹ | رپورتاژ آگهی

چهار تکنیک اساسی نقاشی ساختمان

زمانی که نوبت به نوسازی ساختمان می‌رسد، هیچ چیزی هزینه بردارتر از نقاشی ساختمان نیست! شما می‌توانید خودتان از پس این کار برآیید و زیبایی و جذابیت خاصی به محیط خانه ببخشید. بسیاری از مردم از این که خودشان نقاشی کنند بیزارند چرا که فکر می‌کنند کاری مشکل و سخت باشد ولیکن با استفاده از وسایل مناسب و تکنیک‌های مختلف می‌توان به راحتی از پس این کار برآمد.

هر نقاش ساختمان تهران یا شهرهای دیگر برای خودش روش هایی دارد. در این مقاله خبری از قیمت نقاشی ساختمان نیست بلکه اینجا با فوت و فنی آشنا می شویم که برای یک نقاشی ساختمان باکیفیت لازم است. برای اینکه از هزینه نقاشی ساختمان سر در بیاورید می توانید درخواست نقاشی ساختمان را در بازار خدمات سنجاق ثبت کنید.

 مهم‌ترین فاکتورها برای نقاشی ساختمان، استفاده از ابزار مناسب و راحتی است. قاعدتا رنگ کردن دیوارها کار چندان سختی نیست اما رنگ کردن قسمت‌هایی نظیر کابینت، نیاز به اسپری‌های رنگ مخصوص دارد که در دسترس بیشتر افراد نیست. در این مقاله برآنیم که شما را با چند تکنیک مختلف رنگ آمیزی ساختمان آشنا کنیم:

انتخاب بهترین ترکیب رنگ:

https://lh5.googleusercontent.com/xHyvMuYADxMHOwCPegsffGTATtQru_yDE4aDU6VNdiBQFisiXHCqgYswpy7YyeYxLL4oVdd-AjwddBCr6HmG3swsfXIzw-c8vDxIRloOc-8HTtsoU-lNPnLugahaMApdrSY-8Iz8

وقتی به محیط کلی خانه و انرژی‌ای که در آن جریان دارد نگاه می‌کنیم، برخی رنگ‌ها از سایرین بهتر هستند. مثلا برای نقاشی محیط‌های داخلی، بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده کرد تا محیط خانه بزرگ‌تر به نظر بیاید. رنگ‌هایی مانند خاکستری، سبز روشن، آبی و سفید انتخاب‌های مناسبی هستند. اگر قصد فروش خانه دارید، انتخاب رنگ مناسب در به فروش رفتن آن تاثیر بسزایی دارد. مثلا انتخاب رنگ‌هایی مانند زرد ملایم در آشپزخانه، می‌تواند در فروش خانه موثر واقع شود.

برای محیط‌های خارجی انتخاب رنگ‌های تیره، ممکن است جذب گرما را بیشتر کند و همین امر باعث شود که هزینه‌ی بیشتری صرف خنک کردن محیط داخلی منزل کنید. هم چنین رنگ‌های تیره سریع‌تر کمرنگ می‌شوند و بایستی برای نگهداری از رنگ و تثبیت آن در طولانی مدت، هزینه کنید. در نتیجه بهترین پیشنهاد برای رنگ آمیزی محیط‌های بیرونی، خاکستری و یا بژ است. این رنگ‌ها با سایر متریال مصرف شده مانند سنگ، چوب و یا آجر در هماهنگی کامل هستند.

استفاده از رنگ‌های براق:

رنگ‌های براق بادوام‌تر از سایر رنگ‌ها هستند زیرا می‌توان آن‌ها را به راحتی تمیز کرد. از این رنگ‌ها در محیط‌هایی که شلوغ هستند و افراد بیشتری دیوارها را لمس می‌کنند، استفاده کنید. رنگ سفید پوست تخم مرغی برای محیط‌هایی مانند سرویس‌های بهداشتی و پذیرایی مناسب است. بهتر است از رنگ‌های نیمه براق برای کابینت‌ها، چهارچوب‌ها و درها و از رنگ‌های مات برای سقف خانه استفاده کنید. 

آماده سازی کامل و استفاده از ابزار مناسب:

اولین قدم در پروسه‌ی رنگ آمیزی، تمیز کردن سطح از هرگونه گرد و خاک و کثیفی است. دیوارها را با یک دستمال نم‌دار به خوبی تمیز کنید. اگر آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی را رنگ می‌کنید، لکه‌های روغن را با مواد مناسب از بین ببرید. بررسی کنید که هیچ شکاف و ترکی روی دیوار نباشد. اگر نیاز بود شکاف‌ها را بپوشانید و سپس با سنباده سطح را صاف کنید. بهتر است روی زمین و اثاثیه‌ای که جا به جا نمی‌شوند را بپوشانید. قرنیزها و چهارچوب‌ها را با استفاده از چسب مخصوص بپوشانید تا رنگی نشوند. 

از ابزار مورد نیاز می‌توان به قلم مو و غلطک و سینی غلطک اشاره کرد. هم چنین اگر قصد رنگ‌آمیزی سقف را دارید، ممکن است به نردبان نیز احتیاج پیدا کنید. فقط دقت کنید که در حین کار با نردبان، فرد دیگری آن را محکم نگه داشته باشد. از کفش، دستکش و ماسک استفاده کنید تا مواد شیمیایی به شما آسیب نرساند. در زمان خشک شدن رنگ روی دیوار، تهویه‌ای مناسب با باز کردن پنجره‌ها فراهم کنید. 

یاد گرفتن تکنیک‌های رنگ‌آمیزی:

بهتر است ابتدا قسمت‌های بالایی اتاق را رنگ کنید و سپس قسمت‌های پایینی. مثلا به این ترتیب؛ سقف، دیوار، قرنیز و در آخر درب. از یک سر تا سر دیگر سقف را با استفاده از قلم‌موی مناسب با دقت رنگ و همین کار را برای سایر قسمت‌های خانه نیز تکرار کنید. حواستان باشد که هر خط رنگی که روی سطح کشیده می‌شود، کماکان خیس باقی بماند تا کشیدن خطوط بعدی. این امر باعث می‌شود که کار یکدست و تمیز از آب دربیاید. به طور کلی دو لایه رنگ برای رنگ آمیزی هر سطحی کافی لازم است. حتما با دقت دستورالعمل‌های روی رنگ را بخوانید تا مطمئن شوید که چه مدت زمان برای خشک شدن رنگ روی دیوار لازم است.

برای محیط‌های بیرونی، اول بدنه و کناره‌ها رنگ کنید سپس جزییاتی نظیر حاشیه‌ها. برای رنگ کردن طبقات بیشتر، از افراد شاغل در این زمینه کمک بگیرید زیرا این امر نیازمند استفاده از نردبان‌های بلندتر است.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه