انتخاب برگه

چگونه یک دیوار را کاشی کاری کنیم

آذر ۲۵, ۱۳۹۹ | رپورتاژ آگهی

در این مقاله برآنیم تا به شما یاد بدهیم که چگونه در ده قدم می‌توان یک دیوار را کاشی‌کاری کرد. با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی  را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کاشی کار در تهران باشید می‌توانید سفارش نصب کاشی  ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

https://lh3.googleusercontent.com/Nrj5UMJ_wjko4WXDmNoa76kgPmp5kbOhbNnFD65nDR5gX2TB3WEGz6v4uWaVx-GizeK-pZICnYyIM8LQL26jrR-E1vT4nvrgGd3VmFvApQoJDQf2lnohgV4DR36TVisNciXJfrTl

مرحله اول، طراحی:

ابتدا بهتر است یک طرح کلی از کاشی کاری دیوار در ذهن خود داشته باشید. این امر بسیار مهم است زیرا به شما کمک می‌کند تا کاشی‌ها به طور کامل به دیوار بچسبانید بدون اینکه مجبور شوید آن‌ها برش بدهید. برش دادن کاشی برای جای گرفتن آن‌ها، منظره‌ی ناخوشایند و نامرتبی را ایجاد می‌کند. پس در کل در نظر داشتن یک طرح کلی، خروجی کار را تمیزتر می‌کند.

ابتدا باید مرکز دیوار را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از یک متر استفاده کنید. عرض دیوار را اندازه بگیرید و تقسیم بر دو کنید تا مرکز آن به دست آید. یک علامت بزنید و با استفاده از یک تراز، خطوط عمودی رسم کنید تا مرکز دیوار مشخص شود. کاشی‌کاری از مرکز دیوار شروع می‌شود. ابتدا یک کاشی را در مرکز قرار دهید و سپس یک کاشی دیگر را کنار آن بگذارید. بین کاشی‌ها یک فاصله‌ی اندک قرار دهید تا جای برای ملات باقی بماند. سپس کاشی اولیه را کنار کاشی دوم بگذارید و این کار را تکرار کنید. این امر به شما نشان می‌دهد که چه تعداد کاشی نیاز خواهید داشت. چون از مرکز دیوار شروع کرده‌اید، این کار به شما نشان می‌دهد که در طرف دیگر دیوار نیز آیا نیازی به برش کاشی‌ها خواهد بود یا نه. 

مرحله‌ی دوم، اتصال چوب میزان به دیوار:

شاید لازم باشد که یک قطعه چوب را به صورت افقی به دیوار متصل کنید. با استفاده از میخ این کار را انجام دهید و دقت کنید که چوب کج وصل نشده باشد. برای اطمینان یافتن می‌توانید از تراز استفاده کنید.

مرحله‌ی سوم، استفاده از چسب کاشی:

بعد از اتصال چوب و مشخص کردن نقطه‌ی شروع کار، زمان استفاده از چسب کاشی و چسباندن کاشی‌ها به دیوار است. در این مرحله حتما از دستکش ایمنی استفاده کنید زیرا چسب می‌تواند حساسیت‌زا باشد. هم چنین بهتر است عینک ایمنی نیز بزنید تا از ورود احتمالی قطرات چسب به چشمتان جلوگیری کرده باشید. نقطه‌ی شروع کار را روی چوب علامت بزنید زیرا قرار ایت که کل سطح از چسب پوشیده شود و خط شروع کار ناپدید می‌گردد. مقداری از چسب را روی ماله بریزید و روی دیوار قرار دهید. در اینجا میزان غلظت چسب مهم نیست فقط کافی است که دیوار به آن آغشته شود. این مرحله را دوبار تکرار کنید و دقت کنید که یک مکان را بیش از حد به چسب آغشته نکنید زیرا این امر باعث می‌شود که میزان زیادی از چسب بر روی دیوار قرار بگیرد و پیش از چسباندن کاشی‌ها، خشک شود. باید به میزانی از چسب استفاده شود که بتوان در طی بیست دقیقه‌ی آینده، کاشی را روی آن‌ قرار داد. چسب را در سرتاسر دیوار پخش کنید. لازم نیست که چسب صاف و تمیزبر روی دیوار قرار بگیرد.

https://lh6.googleusercontent.com/fjKlMYOrzgB9Es2vw8TjwF6RmObjO_w_wkk9xFDr0m0NVeEpJvdl-IIFMf9N_M5OYbzJUWaN1Cmg-Oxjg2rbBixcYiTmYRATY9Kstz1Q97JclnuMxo6Njx5Zv8Mp84c-x3ZMJ3xE

مرحله‌ی چهارم، آماده سازی بستر چسب:

حالا وقت این است که با استفاده از ماله‌ی مخصوص، چسب را روی دیوار صاف کنید. ماله با زاویه‌ی چهل و پنج درجه روی دیوار قرار دهید و آن را به آرامی روی دیوار بکشید و آن را برگردانید. این امر باعث می‌شود که فرورفتگی‌های روی چسب ایجاد شود. مهم نیست که فرورفتگی‌ها افقی و یا عمودی باشند ولیکن همه‌ی آن‌ها باید در یک جهت قرار بگیرند. ماله را به لبه‌ی سطح بکشید تا چسب اضافی آن خارج شود. 

مرحله‌ی پنج، چسباندن کاشی‌ها:

اولین کاشی را بردارید و آن را در محل مشخص شده قرار دهید. با کمی فشار، کاشی را به چسب متصل کنید و آن را کمی جا به جا کنید تا کامل به دیوار بچسبد. حالا کاشی دوم را برداشته و بدون هیچ فاصله‌ای، در کنار کاشی اول قرار دهید. سپس با استفاده از انگشت کاشی‌ها را از هم دور کرده و بین آن‌ها یک جداکننده قرار دهید. همین کار را برای سایر کاشی‌ها نیز انجام دهید.

مرحله‌ی ششم، کاشی‌کاری اطراف نقطه‌ی کانونی:

زمانی که می‌خواهید یک اتاق را کاشی‌کاری کنید، بهتر است به نقطه‌ی کانونی آن توجه کنید. مثلا این نقطه در مکانی مانند سرویس بهداشتی، یا پنجره است یا وان. به کاشی‌کاری اطراف پنجره دقت کنید و سعی کنید که برش‌های منظم و یکدست کاشی در اطراف آن قرار دهید. قسمت مرکزی پنجره را بر روی دیوار بالایی آن علامت بزنید. به قسمت چپ و راست پنجره توجه کنید و مشخص کنید که کاشی‌ها می‌خواهند کجا قرار بگیرند. 

مرحله‌ی هفتم، توجه به لبه‌های کاشی:

حالا زمان این است که لبه‌های بیرونی کاشی‌ها را بپوشانید تا به آن ظاهری حرفه‌ای ببخشید. برای اینکار از یک وسیله مخصوص استفاده می‌کنید تا لبه‌ها پوشانده شوند. 

مرحله‌ی هشتم، مخلوط کردن ملات:

نوع ملاتی که استفاده می‌کنید همانند نوع چسب مصرفی، به جنس کاشی و همینطور مکان کاشی‌کاری شده، بستگی دارد. معمولا افراد حرفه‌ای، ملات‌های پودری از جنس سیمان را توصیه می‌کنند که در بیشتر مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعد از پایان کاشی‌کاری، باید مدت زمان مناسبی بگذرد تا کاشی‌ها در بستر مناسبی از چسب، خشک شوند. بعد از این مرحله باید فواصل بین کاشی‌ها با ملات مناسب پر گردد. قبل از استفاده از ملات در بین شکاف‌ها، دقت کنید که درزها و هم‌چنین کاشی‌ها تمیز باشند. 

مرحله‌ی نهم، بندکشی:

با استفاده از ماله مناسب، درزها را از ملات پر کنید. ماله را با زاویه چهل و پنج درجه نگه دارید و ملات را به درون درزها بکشید. اگر مقداری از ماده به اطراف درز مالیده شد، نگران نباشید! در آخر کاشی‌ها را تمیز خواهید کرد. بعد از اتمام کار، کاشی‌ها را با اسفنج و آب سرد تمیز کنید.

مرحله‌ی دهم، تمیزکاری نهایی!

بین پنج تا پانزده دقیقه منتظر بمانید تا ملات خشک شود. سپس اسفنج خیس را با زاویه‌ی چهل و پنج درجه روی کاشی‌ها بکشید تا تمیز شوند. دقت کنید که اسفنج ملات را به اطراف پخش نکند. بعد از خشک شدن کامل ملات و اتمام بندکشی، با یک دستمال کل سطح را تمیز کنید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه