انتخاب برگه

کدام چسب هیلتی را انتخاب کنیم؟

مرداد ۱۹, ۱۴۰۱ | رپورتاژ آگهی

چسب هیلتی یا انکر شیمیایی در واقع رزین های اپوکسی هستند که ویژگی های شیمیایی خاصی دارند و متناسب با خواص و ویژگی هایشان کاربردهای متنوعی در صنعت ساختمان دارند. این چسب ها برای کاشت میلگرد، کاشت راد تمام رزوه و کاشت بولت استفاده می شوند. چسب های هیلتی غالبا دو جزیی هستند و ترکیب میزان صحیح دو جز چسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

هیلتی به عنوان یک شرکت پیشرو با بکارگیری تکنولوژی های بروز دنیا انواع مختلف چسب کاشت را تولید می کند و توانسته است جایگاه ویژه ای در میان کارفرمایان، مشاوران و پیمانکاران کسب نماید.

چسب هیلتی

معرفی ۶ تا از چسب های هیلتی

چسب هیلتی HVU:

این چسب هیلتی به شکل کپسول بسته بندی شده است و همین خصوصیت محصولی منعطف برای شرایط سخت کارگاهی محسوب می شود. برای نصب هایی که زیر سقف انجام می شوند بسیار مناسب است. همچنین قابلیت نصب در فواصل کم از یکدیگر و از لبه آزاد بتن دارد و جهت نصب قطعات فلزی (سازه ای) ، ماشین آلات و تجهیزات کاربرد دارد.

چسب هیلتی HIT-HY 200 A/R:

چسب HY 200 هیلتی بالاترین میزان باربری را بر اساس جدیدترین استانداردهای بین المللی دارد. با توجه به قرارگیری ایران در منطقه لرزه خیز، مقاوم بودن این انکر شیمیایی در برابر بارهای زلزله این محصول را به یک محصول خارق العاده تبدیل می کند.

زمان گیرایش این چسب کاشت کوتاهتر بوده و سرعت اجرا را برای بتن ریزی (یا نصب پلیت) بالا می برد. در شرایطی که این چسب با راد HIT-Z هیلتی استفاده گردد نیاز به تمیزکاری سوراخ نخواهد بود که این موضوع سرعت و اطمینان نصب را افزایش خواهد داد.

چسب هیلتی HIT-RE 500 SD:

چسب RE 500 SD  هیلتی نسل جدید تر چسب RE 500 است و قدرت باربری بالایی جهت کاشت میلگردهای سازه ای دارد. زمان گیرایش این انکر شیمیایی بیشتر است و برای نصب هایی که دقیق تر است می تواند گزینه مناسب تری باشد. بسته بندی منحصربفرد این محصول که بصورت فویل آلمینیومی است تزریق روان چسب را در پی خواهد داشت. همچنین باید اشاره کرد اگر کاشت میلگرد با عمق زیاد مدنظرتان است این چسب هیلتی این ویژگی را دارد.

چسب هیلتی HIT-RE 500:

یکی دیگر از شناخته شده ترین چسب های هیلتی که باربری قوی دارد و اطلاعات فنی آن مطابق با استاندارد است.

چسب هیلتی RE 500 برای نصب میلگردهای با قطر بالا طراحی شده است و نیاز شما به عمق کاشت زیاد را تامین خواهد کرد.

چسب هیلتی HIT-HY 110:

انکر شیمیایی HY 110 برای نصب در بتن بدون ترک طراحی و تولید شده است. بواسطه زمان گیرایش کوتاهتری که دارد سرعت اجرا را برای بتن ریزی (یا نصب پلیت) بیشتر می کند. این چسب هیلتی راهکاری اقتصادی برای نصب میلگرد و راد تمام رزوه در سایزهای متداول محسوب می شود.

چسب هیلتی HIT-MM Plus:

با این چسب هیلتی می توانید نصب در همه نوع مصالح ساختمانی را اجرا نمایید. این محصول به شما این امکان را می دهد که با استفاده از قلاف های توری HIT-SC نصبتان را در مصالح توخالی هم انجام دهید. جالب است بدانید در ترکیب شیمیایی این چسب هیلتی از استایرن یا دیگر مواد شیمیایی ممنوعه استفاده نشده است.

انکر شیمیایی هیلتی

روش نصب و ابزار مخصوص تزریق چسب های هیلتی

چسب های دو جزیی هیلتی که در بالا به آن ها اشاره شد برای نصب نیاز به ابزار نصب (دستگاه تزریق) خاص این محصولات دارند، کالیبره بودن این ابزار نصب ها جهت ترکیب میزان صحیح دو جز چسب از اهمیت بالایی برخوردار است. از هر نوع ترکیب کردن دستی این دو جز یا کار با ابزار خراب باید اجتناب شود. ابزار تزریق انکرهای شیمیایی دو جزیی هیلتی به دو نوع دستی و شارژی تقسیم می شوند.

در هنگام اجرا به دستورالعمل نصب که همراه با محصول ارسال می شود مراجعه نمایید تا نصبی ایمن و مطمئن داشته باشید.

پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب چسب کاشت

انکرهای شیمیایی متفاوتی در بازار وجود دارد بنابراین بررسی شرایط اجرایی پروژه برای اطمینان از صحت انتخاب چسب الزامی خواهد بود. پارامترهایی همچون مصالح پایه، نوع سقف یا کف، شرایط بارگذاری، سایز راد یا میلگرد، قابلیت محاسبه با نرم افزار، شرایط سوراخکاری و نصب و همچنین تاییدیه های فنی در انتخاب چسب کاشت موثر هستند.

مصالح پایه می تواند انواع بتن ترکدار، بتن غیر ترکدار، بتن اسفنجی، آجر توپر و آجر توخالی یا سفالی را شامل شود.

 از انواع سقف یا کف می توان به دال بتنی، دال میان تهی و عرشه فولادی اشاره کرد.

 شرایط بارگزاری زلزله، ضربه، خستگی، استاتیک و حریق باید مد نظر قرار گیرد.

سایز راد و یا میلگردی که قرار است کاشته شود یکی دیگر از پارامترهای تاثیر گذار در انتخاب انکر شیمیایی است.

 امکان استفاده از نرم افزار برای طراحی انکر شما را از محاسبات پیچیده بصورت دستی بی نیاز می کند پس در انتخاب انکر به آن دقت کنید.

منظور از شرایط سوراخکاری و نصب موارد زیر هستند:

  • آیا سوراخکاری با کرگیر انجام می شود؟
  • آیا سوراخکاری با مته توخالی انجام می شود؟
  • آیا سوراخکاری با مته انجام می شود؟
  • آیا امکان نصب بعد از جایگذاری پلیت وجود دارد؟
  • آیا نصب قبل از جایگذاری پلیت وجود دارد؟
  • تجهیزات ویژه SafeSet برای نصب ایمن بکار گرفته می شود؟

همچنین توجه به این نکته ضروری است که تمام چسب های تولید شده تاییدیه های بین المللی اروپا و امریکا را کسب نکرده اند. برخی از آن ها بر اساس تست کارگاهی و برخی دیگر بر اساس تاییدیه فنی مجوز استفاده خواهند داشت.

توصیه می شود قبل از نهایی کردن نوع، سایز، چیدمان و روش سوراخکاری، تمیزکاری و نصب انکرها، مدارک فنی

 (Technical Document) به همراه تاییدیه های بین المللی محصول انتخابی را بررسی و از تطبیق راه حل انتخاب شده با شرایط موجود در کارگاه اطمینان حاصل فرمایید.

طراحی مهندسی انکر و صرفه جویی در هزینه

انجام تغییرات در سازه اصلی ساختمان نیازمند راه حل مهندسی قابل دفاع می باشد. تیم مهندسی شرکت مادوی ( هیلتی ایران ) آماده بازدید از کارگاه، انجام طراحی کاشت میلگردهای جدید (سازه ای و غیر سازه ای) و انجام طراحی پلیت های الحاقی به سازه می باشد. ما برگزاری سمینار فنی را به عنوان خدماتی در خصوص پوشش مباحث فنی محصولات مهندسی هیلتی به شما پیشنهاد می کنیم. سمینار حاوی قواعد حاکم بر کاربرد محصولات انکر، دلایل نهفته در طراحی و همچنین آشنایی با استانداردها و قوانین بین المللی انکرهای شیمیایی و مکانیکی می باشد.

آموزش ویژه به همراه ارائه گواهینامه برای عوامل اجرایی و مهندسان طراح

هیلتی به عنوان یک شرکت پیشرو، به دنبال انتقال تکنولوژی های جدید و دانش بروز به مخاطبان و علاقه مندان می باشد. در همین راستا برگزاری کارگاه های آموزشی هیلتی در زمینه شناخت و اجرای صحیح انکرها می تواند بستر مناسبی برای انتقال این تجارب و پویایی بیشتر جامعه مهندسان صنعت ساختمان باشد.

جهت شرکت در وبینارهای مهندسی با بروزترین موضوعات صنعت ساختمان در www.madavi.ir ثبت نام کنید. در این وبینارها که بصورت آنلاین برگزار می شود به چالشی ترین پرسش های شما پاسخ خواهیم داد.

آموزش نرم افزار طراحی انکر هیلتی (PROFIS)

آموزش طراحی کاشت میلگرد برای مهندسان طراح سازه با نرم افزار Hilti PROFIS Rebar
آموزش طراحی نوع، سایز و چیدمان انکربولت برای پلیت Hilti PROFIS Anchor

جهت شرکت در آموزش های فوق در www.madavi.ir ثبت نام کنید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه