انتخاب برگه

راهنمای کامل کاشی کاری کف

بهمن ۱, ۱۳۹۹ | رپورتاژ آگهی

شما می‌توانید خودتان به راحتی کف اتاقتان را کاشی کنید. کاشی از دوام بالایی برخوردار است، به راحتی تمیز می‌شود و پروژه‌ای است که می‌توانید با اعتماد به نفس آن را انجام دهید. با ما در این مقاله همراه باشید تا نحوۀ کاشی‌کاری و بندکشی را بیاموزید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی  را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سرامیک کار در تهران باشید یا می‌توانید سفارش نصب سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

راهنمای کامل کاشی کاری کف

ابزار و وسایل لازم:

  • تراز 
  • عینک ایمنی
  • گونیا
  • اسفنج
  • مالۀ پلاستیکی
  • دوغاب
  • کاشی
  • ملات
  • درزگیر سیلیکونی 

آماده سازی زمین قبل از انجام کار:

اولین قدم برای کاشی کاری، آماده سازی سطح زیرین آن است. کاشی‌های متنوع را از جعبه‌های مختلف خارج کنید و بدون ترتیب خاصی آن‌ها را روی زمین قرار دهید و جا به جا کنید تا بالاخره ترکیب رنگ و الگوی موردنظرتان حاصل شود. دقت کنید که اول کاشی مرکزی را وسط سطح قرار دهید و سپس اطراف آن را شروع به پر کردن کنید. دقت کنید که از نوع و اندازۀ مناسب ماله  و ملات استفاده کرده باشید.

قدم اول، آماده کردن ملات:

ملات را در یک سطل درست و مخلوط کنید تا به غلظت مدنظر برسد.

قدم دوم، پخش کردن ملات: 

با توجه به خطوط کشیده در طراحی نقشۀ اولیه، ملات را در ابعاد سه در سه روی سطح اعمال کنید و حواستان باشد که خطوط راهنما زیر ملات قرار نگیرند.

قدم سوم، ایجاد پستی و بلندی:

با استفاده از مالۀ دندانه‌دار روی سطح ملات خطوطی را ایجاد کنید. دقت کنید که خطوط صاف باشند.

قدم چهارم، مقدار اضافی ملات را بزدایید:

با استفاده از ماله مقدار اضافی ملات را از روی زمین بردارید و به سطل بریزید.

https://lh4.googleusercontent.com/4LBsQTlDOHaomnm5mhEJA59rviZtEal6D2IJN9N5FE0I8o-w3YKAx-9opvHdBCv1glOxyGv1UOYZaskzn8d80aF1xtKq_xLOZTdZg-A9yLbH9D2OWt8mF5N9ueGr5ZX0qpIncTNL
راهنمای کامل کاشی کاری کف

نصب کاشی:

بعد از اینکه ملات را به خوبی روی سطح پخش کردید، حالا وقت نصب کاشی است.

قدم اول، قرار دادن اولین کاشی:

اولین کاشی را با توجه به خطوط راهنما و کمی حرکت چرخشی و با فشاری اندک روی ماله قرار دهید. این فشار اندک باعث می‌شود که کاشی کاملا روی ملات بنشیند.

قدم دوم، استفاده از فاصله دهنده:

فاصله دهنده‌ها را لبۀ کاشی‌ها قرار دهید. به خطوط راهنما توجه و با دقت از فاصله دهنده‌ها استفاده کنید.

قدم سوم، تراز کردن کاشی‌ها:

بعد از اینکه همۀ کاشی‌های قسمت محدودی را سرجای خود قرار دادید، با استفاده از یک پتک پلاستیکی و گونیا، کاشی‌ها را به طور صاف روی سطح قرار دهید.ملات اضافی را با استفاده از یک اسفنج نم دار از روی سطح بزدایید.

قدم چهارم، نوبت نصب کاشی‌های باقی مانده است:

مراحل قبل را برای محدوده‌های دیگر نیز انجام دهید. دقت کنید که کاشی‌ها صاف در سرجای خود قرار گرفته باشند. اگر لازم است باز هم از فاصله دهنده‌ها استفاده کنید.

قدم پنجم، اجازه دهید تا ملات خودش را بگیرد:

اجازه دهید تا ملات اقلا به مدت ۲۴ ساعت به حال خودش باشد تا خشک شود. برای اینکه جا برای انبساط نیز باشد، حدود یک چهارم اینچ فاصله بین دیوار و کاشی باقی بذارید.

برای برش کاشی‌ها می‌توانید از اره‌های متنوعی استفاده کنید. 

بندکشی:

بعد از اینکه کاشی‌ها را سرجای خود قرار دادید، حالا نوبت بندکشی است.

قدم اول، آماده کردن دوغاب:

فاصله دهنده‌ها را از بین کاشی‌ها خارج کنید. با توجه به دستورالعمل کارخانه، دوغاب را تهیه کنید. حواستان باشد که ترکیب از غلظت مناسبی برخوردار باشد و به یک حالت چسب مانند برسد. بهتر است از آب مقطر استفاده کنید.

قدم دوم، دوغاب را روی کاشی‌ها بریزید:

دوغاب را جوری روی کاشی‌ها بریزید تا درزها را بگیرد. با استفاده از ماله پلاستیکی دوغاب را کاملاً پخش و مقدار اضافی آن را خارج کنید. اجازه دهید تا به مدت بیست دقیقه خشک شود. با استفاده از حرکات دایره‌ای، دوغاب را با اسفنج خیس در همۀ قسمت‌ها پخش کنید. این امر باعث می‌شود تا همۀ درزها از دوغاب پر شود.

قدم سوم، اجازه دهید تا دوغاب خودش را بگیرد:

تا ۷۲ ساعت از قدم گذاشتن بر محل کاشی کاری شده خودداری کنید تا دوغاب خودش را بگیرد.

قدم چهارم، درزگیری:

به طور تقریبی تا سه هفته منتظر بمانید دوغاب به خوبی خشک شود. بعد از آن نوبت استفاده از درزگیر است. 

قدم پنجم، پرداخت نهایی:

بعد از کاشی کاری می‌توانید قرنیزها و حاشیه‌های موردنظر خود را نیز نصب کنید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه