انتخاب برگه

مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته‌ها ۶-۸-۱۳۹۶

آبان ۱۱, ۱۳۹۶ | كميسيون هم ارزی | ۳۹ دیدگاه ها

کنترل مصوبات و چک کردن مجاز بودن/نبودن شرکت در آزمون با توجه به عنوان رشته و مقطع تحصیلی به عهده خود متقاضیان بوده و سازه پلاس هیچ مسئولتی بابت پاسخگویی در این زمینه ندارد. لطفا خودتان مصوبات را چک کرده و در قسمت نظرات یا تماس با پشتیبانی مطرح نفرمایید.

مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته‌ها 6-8-1396

مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته‌ها ۶-۸-۱۳۹۶

مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته‌ها 6-8-1396

مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته‌ها ۶-۸-۱۳۹۶

مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته‌ها 6-8-1396

مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته‌ها ۶-۸-۱۳۹۶


۱- دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته، علمی کاربردی یا تکنولوژی در رشته های اصلی هفتگانه ساختمان، موضوع ماده ۶ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، که مدرک کاردانی آن ها غیر مرتبط با رشته های ساختمان است و پس از مدرک کارشناسی ناپیوسته، موفق به اخذ مدارک دانشگاهی در دو مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های اصلی همسان و منطبق با همان رشته کارشناسی ناپیوسته شده اند، می توانند با دارا بودن سایر شرایط لازم، صلاحیت طراحی (محاسبات) دریافت نمایند.

۲- دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی پیوسته علمی کاربردی، کاربردی یا تکنولوژی در رشته های هفتگانه ساختمان، می توانند با داشتن سایر شرایط لازم، صلاحیت طراحی (محاسبات) فقط در پایه ۳ بدون امکان ارتقاء، با شماره مرتبط دریافت نمایند.

۳- اشخاصی که در مقطع کارشناسی دانشگاهی در یکی از رشته های اصلی ساختمان پذیرفته شده اند، ولی پس از طی بخشی از دوره کارشناسی، به دلایلی موفق به اخذ مدرک کارشناسی نگردیده و به آنان مدرک کاردانی عمومی داده شده است، چنانچه بعداً موفق به اخذ کارشناسی ناپیوسته در همان رشته شده باشند، می توانند با رعایت سایر شرایط لازم، پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی با صلاحیت نظارت دریافت نمایند.
توضیح اینکه مدرک کاردانی عمومی جزء مدارک فارغ التحصیلی رشته های مصرع در ماده ۶ قانون یاد شده محسوب نمی شود و لذا برای دارندگان مدرک کاردانی عمومی مذکور، پروانه اشتغال به کار کاردانی اعطاء نمی گردد.

۴- دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی مرتبط با مهندسی که در سنوات قبل با ضوابط مربوط، موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار با حدود صلاحیت طراحی و نظارت بدون محدودیت شده اند، در صورت اخذ مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته های اصلی همسان و منطبق با رشته کارشناسی طبق جدول (پیوست شماره ۲) پس از سپری شدن سنوات لازم قانونی از تاریخ اخذ مدرک کارشناسی ارشد، می توانند با رعایت سایر شرایط لازم، پروانه اشتغال به کار، همانند دارندگان مدرک تحصیلی در رشته اصلی، دریافت نمایند.

۵- دارندگان مدارک تحصیلی در رشته های دبیری فنی پیوسته در رشته های اصلی در صورت اخذ مدرک کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته اصلی همسان و منطبق با مدرک کارشناسی رشته مربوط طبق جدول (پیوست شماره ۲) پس از سپری شدن سنوات قانونی لازم از تاریخ اخذ مدرک کارشناسی ارشد، می توانند با رعایت سایر شرایط الزامی، پروانه اشتغال به کار همانند دارندگان مدرک تحصیلی در رشته اصلی، دریافت نمایند.


کنترل مصوبات و چک کردن مجاز بودن/نبودن شرکت در آزمون با توجه به عنوان رشته و مقطع تحصیلی به عهده خود متقاضیان بوده و سازه پلاس هیچ مسئولتی بابت پاسخگویی در این زمینه ندارد. لطفا خودتان مصوبات را چک کرده و در قسمت نظرات یا تماس با پشتیبانی مطرح نفرمایید.

۳۹ دیدگاه ها

  1. حمید رضا تقی زاده

    با سلام
    من کاردانی اجرای ساختمانهای بتنی دارم و کارشناسی ناپیسته مهندسی تکنولوژی عمران عمران دارم ! با توجه به این بخشنامه میتوانم در ازمون محاسبات شرکت کنم؟؟ اگر میتوانم تا چه پایه ای ؟
    متشکرم

    • پشتیبانی سازه پلاس

      خودتون دقیق بندها رو بخونید و پیگیر مصوبات کمسیون باشید، ظاهرا شما میتونید پایه ۳ محاسبات بگیرید

      • حمید رضا تقی زاده

        ممنونم از پاسختون !! من تماس با وزارت راه و شهر سازی گرفتم گفتن کاردانی و کارشناسی مرتبط است و میتوانم پایه۳ شرکت کنم اما برای ارتقا پایه داشتن کارشناسی ارشد مشکل را حل میکند یا خیر؟؟؟ در این مورد بندی در بخشنامه نیامده و ادراه راه و شهرسازی نظری در این مورد نداشت!! اگر میشه لطف کنید اگر اطلاعاتی در این مورد به بنده بفرمایید

      • پشتیبانی سازه پلاس

        بخش نامه مستقیما و بصورت واضح اشاره نکرده ولی ا بخشنامه های قبلی کسانی که حتی کاردانی غیر مرتبط داشتند، با داشتن، ناپیوسته و ارشد رشته اصلی همه محدودیت هاشون برداشته می شد.

  2. حمید رضا تقی زاده

    ممنونم از پاسختون!!
    با کارشناسی ناپیوسته تنها میتونیم تا پایه۳ طراحی شرکت کنیم ولی در این بخشنامه حرفی از ارتقا پایه با کارشناسی ارشد زده نشده! شما اطلاعی در این خصوص دارید که میتوانیم با ارشد سازه ارتقا پایه گرفت یا خیر؟؟؟؟
    متشکرم

  3. حمید رضا تقی زاده

    ممنونم از جوابتون!! البته در بند ۱ همین بخش نامه گفته شده است کسانی ک کاردانی غیر مرتبط دارند با داشتن کارشناسی ارشد مرتبط با کارشناسی میتوانند محاسبات شرکت کنند اما حرفی از محدودیت پایه نزده در بخشنامه! استدلال بنده این است که چون محدودیت پایه در بند ۱ ذکر نکرده پس میتوانند ارتقا پایه هم داشنه باشند!! ودر نهایت وقتی برای غیر مرتبط این امتیاز وجود دارد پس برای مرتبط هم بر قرار است!!!

    • حمید رضا تقی زاده

      این استدلال بنده به نظر شما درست است؟؟؟

    • پشتیبانی سازه پلاس

      بله، جای نگرانی نیست، رفته رفته هم محدودیت ها رو کمتر میکنن، نهایتش یک دوره آموزشی اضافه داخل نظام میزارن و ارتقاء پایه میدن.
      از الان خودتون رو درگیر قوانین ارتقاء پایه نکنید چون شما حداقل زمان ارتقاء پایه تون در صورت قبولی محاسبات میفته، ۵ سال بعد شاید خیلی از قوانین عوض بشه

  4. حمید رضا تقی زاده

    درست میفرمایید اما من با حساب و کتابهای ک کردم میخام بدون اتلاف وقت و سر موعد به ارتقا پایه برسم حالا اگر ارشد برای ارتقا پایه نیاز باشه باید ۲ الی ۳ سال ارشد خواند و ۲ سالم از مدرک بگذره میشه ۵ سال !!!ولی طبق گفته های شما تو این مدت ممگن است قوانین عوض شوند !!! و در نهایت میخواستم بدانم اینک در بند ۱ با داشتن کارشناسی ارشد محدودیتی برای محاسبات کاردان های غیر مرتبط بیان نشده این بیان نکردن همان نامحدود بودن پایه میباشد؟؟؟؟

    • پشتیبانی سازه پلاس

      ما هم مثل شما فقط دسترسی به این مصوبات داریم و اطلاع بیشتری نداریم، ارتقاء پایه و داشتن پروانه محاسبات اونقدر ارزش نداره که روش برای آینده برنامه ریزی کرد.
      آزمون محاسبات در پایه ۳ اونقدر سخت هست خیلی ها به شوخی میگن بجای وقت گذاشتن برای آزمون محاسبات کنکور تجربی میدیم و پزشکی قبول میشیم.

  5. عبدالله

    سلام من کارشناسی پیوسته جغرافیا و برنامه ریزی شهری و کارشناسی ارشد شهرسازی گرایش برنامه ریزی شهری دارم و واحد های جبرانی را گذروندم با توجه به رای دیوان عدالت اداری مصوب سال ۹۴ میتونم عضو نظام مهندسی بشم ….ممنون میشم در صورت امکان به ایمیلم پاسخ بدید.

    • پشتیبانی سازه پلاس

      سازمان نظام مهندسی “ساختمان” هست، شما رشته کارشناسی تون جزء رشته های هفتگانه ساختمان (عمران/معماری/یرق/مکانیک/نقشه برداری/شهرسازی/ترافیک) نیست. و مهم هم کارشناسی هست، ارشد به تنهایی به کار نمی یاد.

      ارشد مرتبط با ساختمان با کارشناسی ناپیوسته رشته اصلی ساختمان (حتی با کاردانی غیرساختمان) میتونه عضو بشه.
      شما با شرایطی که عنوان کردید، نمی تونید، در آینده هم بعید میدونم چون اصلا رشته لیسانس تون ارتیاطی به مهندسی و ساختمان ندارد.

  6. فخرنسا

    با سلام
    من یک ساله پایه سه طراحی معماری دارم ولی شامل بند دو هستم. به نظر شما تا سه سال دیگه که میتونم برای پایه دو اقدام کنم ارشد بخونم یا نه؟ از یک طرف هزینه ارشد بالاست و از طرف دیگه ارتقا پایه ارزششو داره. و یک مورد دیگه تاکید” بدون امکان ارتقا ” هست که این تضمین رو نمیده که با ارشد هم مشکل حل بشه. اگر ممکنه راهنمایی کنید ممنون

    • پشتیبانی سازه پلاس

      در هر مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها معمولا محدودیت ها رو کمتر میکنن، مصوبات بعدی رو پیگیر باشید.
      ولی در هر صورت کارشناسی ارشد شما رشته اصلی باشد، و منطبق بر کارشناسی تا، همانند رشته اصلی و بدون محدودیت با شما برخورد می شود.

      شما ارشدتان را بگیرید. (البته شاید نه ارشد و نه ارتقاء پایه هیچکدام توجیح اقتصادی نداشته باشد.)

  7. فخرنسا

    ممنون

  8. arash

    با سلام
    من دارای مدارک کاردانی عمران کارهای عمومی ساختمان و کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران عمران و کارشناسی ارشد مهندسی سازه هستم. با مصوبه سال ۹۴ بدون محدودیت میتونستم محاسبات بگیرم اما الان در مصوبه جدید فقط تا کارشناسی رو و تا پایه ۳ رو گفتن حالا به نظر شما بنده تا چه پایه ای میتونم محاسبات بگیرم؟
    ممنون

    • پشتیبانی سازه پلاس

      بنظرم ما مصوبه فعلی شما بدون محدودیت میتونید ارتقاء بگیرید چون ارشدتون سازه هست، ولی باز منتظر کمیسیون بعدی باشید، گفتن در مورد رشته های با عنوان تکنولوژی بخشنامه جدیدی خواهند داشت.

  9. سامان

    با عرض سلام خسته نباشید،من کاردانی برق تاسیسات و کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی قدرت دارم و امسال ارشد سیستمهای قدرت رو میگیرم .آیا با همین مدرک کارشناسی طراحی میتونم شرکت کنم و محدودیتی بابت ارتقا پایه ندارم.

  10. معلم

    من کاردانی پیوسته برق صنعتی و کارشناسی مهندسی برق قدرت دارم در آزمون مهر د. هر دو آزمون قبول شده ام.الان برای صلاحیت طراحی ایرادی ازم نمیگیرن .ممنون از مدیریت سایت

  11. معلم

    کارشناسی ناپیوسته مهندسی برق قدرت

  12. اسماعیل

    سلام
    من کارشناسی مهندسی عمران دارم.آیا با همین لیسانس صلاحیت محاسبات را میتوانم بدون محدودیت تا پایه ارشد بگیرم؟؟ نظارت و احرا تا چ پایه ای؟؟

    • پشتیبانی سازه پلاس

      کارشناسی پیوسته مهندسی عمران رشته اصلی بوده و هیچ محدودیتی در هیچ آزمون مهندسی ندارد.

  13. میلاد

    سلام.
    یک سوال داشتم اگر پاسخ دهید ممنون میشم.
    من کاردانی نقشه کشی معماری بودم و مدرک کارشناسی تکنولوژی ساختمان بوده،
    نظارت میتونم بگیرم یا خیر؟

    • پشتیبانی سازه پلاس

      در حال حاظر می توانید با محدودیت بگیرید ولی خودتون مصوبات کمیسون هم ارزی رشته ها رو دنبال کنید.

  14. فاطمه

    سلام
    کارشناسى مهندسى برق مخابرات هستم،میتونم ازمون نظارت و طراحى تأسیسات برقى را بدهم؟
    ممنون میشم زود جواب بدین

  15. عباس

    سلام من مدرک کاردانی کارهای عمومی ساختمان و کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی عمران – عمران دارم ،سال ۹۱ خواستم آزمون ( محاسبات ) شرکت کنم گفتند نمیشه ، یه لیست گذاشتند جلوم و گفتند ۲ تا رو پاس نکردی فقط میتونی نظارت شرکت کنی ، منم کلی اون زمان پیگیری کردم ولی فایده نداشت . حالا سوالم اینه که هنوز همون محدودیت ها هست ؟

    • پشتیبانی سازه پلاس

      کنترل مصوبات و چک کردن مجاز بودن/نبودن شرکت در آزمون با توجه به عنوان رشته و مقطع تحصیلی به عهده خود متقاضیان بوده و سازه پلاس هیچ مسئولتی بابت پاسخگویی در این زمینه ندارد.

  16. احمد

    با سلام
    من کاردانیم نقشه کشی معماری هست کارشناسایم دبیر فنی معماری ناپیوسته هست الان پایه دو نظارت هستم آیا میتونم طراحی هم امتحان بدم ممنون میشم راهنمایی کنید

  17. عليرضا

    با سلام کاردنی ساختمان کارشناسی ناپیوسته آب و فاضلاب ارشد سازه دارم میتونم برا نظارت شرکت کنم

  18. رادين

    با سلام ؛
    من کاردانی کارهای عمومی ساختمان و کارشناسی تکنولوژی عمران – عمران و ارشد سازه دارم ، آیا می توانم در امتحان محاسبات شرکت کنم ؟ کد اصلی میگیرم یا مرتبط ؟

  19. علم و صنعت

    با سلام من مدرک کارشناسیم مهندسی علمی کاربردی عمران- ساختمان های آبی هست و مقطع کارشناسی ارشدم رشته مهندسی عمران- مهندسی زلزله با توجه به مصوبات اخیر آیا میتونم بدون محدودیت پروانه بگیرم ؟

    • پشتیبانی سازه پلاس

      کنترل مصوبات و چک کردن مجاز بودن/نبودن شرکت در آزمون با توجه به عنوان رشته و مقطع تحصیلی به عهده خود متقاضیان بوده و سازه پلاس هیچ مسئولتی بابت پاسخگویی در این زمینه ندارد.

      پاسخ سوالات در مورد رشته ها باتوجه به تنوع بالای رشته ها داده نمی شود، خودتان از مصوبات کنترل کنید.

  20. Jalal

    با سلام
    من دانشجوی ترم ۷ کارشناسی پیوسته رشته مکانیک هستم و میخواهم در اینده برای نظام مهندسی ازمون بدم .۶ واحد از دروس ستاره دار ارائه نشده و برای ترم هشت نمیتوانم ان ها را پاس کنم . ایا راهی هست برای پاس کردن دروس ؟؟

    وهمچنین ب نظر شما مکانیک تبدیل انرژی بهتره یا جامدات دستم برا گرفتن هر کدام باز است ؟؟

    • پشتیبانی سازه پلاس

      نگران عنوان درس های پاس شده نباشید، اگر بعدا مشکلی باشد، داخل خود نظام یک کلاس آموزشی کوتاه مدت برگذار می کنند.
      در مرود گرایش از نظر نظام مهندسی تبدیل انرژی و جامدات هر دو غیر اصلی هستند.

  21. مهرداد

    سلام
    کسی که لیسانس مهندسی آبیاری – زهکشی داره اگر ارشد عمران گرایش سازه بخونه آیا میتونه پروانه اشتغال رشته عمران (نظارت-محاسبات-اجرا )بگیره ؟ با تشکر

  22. حسام

    سلام با مدرک کاردانی ساختمانهای بتنی وکارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی ساختمان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  23. حسین

    سلام،من کاردانی نقشه کشی معماری بودم،کارشناسی علمی کاربردی معماری میخونم،ارشد معماری بخونم میتونم بدون محدودیت طراحی کنم؟یعنی قابلیت ارتقا پایه دارم؟

  24. یاورامیرزاده

    باسلام واحترام بنده کاردانی آبیاری دارم وکارشناسی نابیوسته مهندسی تکنولوزی عمران-عمران دارم وکارشناسی ارشد نابیوسته مهندسی عمران-سازه دارم برای اینجاتب صلاحیت نضارت واجرا ومحاسبه میدن یانه با تشکر یاور امیرزاده از استان اردبیل

  25. پشتیبانی سازه پلاس

    ارسال نظرات و دیدگاه بسته شد.

    مسئولیت کنترل مجاز بودن/نبودن وجود یا عدم وجود محدودیت برای هر رشته به عهده داوطلبین می باشد، با توجه به تنوع بالای رشته های دانشگاهی، سایت مسئولیتی بابت پاسخگویی در این زمینه ندارد.