انتخاب برگه

معرفی نرم‌افزارهای سازه شرکت دلوبال Dlubal

آذر ۱۷, ۱۴۰۱ | نرم افزار مهندسی | ۰ دیدگاه

شرکت Dlubal ارائه دهنده نرم افزار تحلیل و طراحی سازه است.

معرفی نرم‌افزارهای سازه شرکت دلوبال Dlubal
معرفی نرم‌افزارهای سازه شرکت دلوبال Dlubal

نرم افزار Dlubal RSTAB نرم افزار تحلیل و طراحی سازه

نرم افزار Dlubal RSTAB نرم افزار تحلیل و طراحی سازه
نرم افزار Dlubal RSTAB

 Dlubal RSTAB نرم افزار قدرتمند تحلیل و طراحی برای محاسبات ساختار پرتو سه بعدی، قاب یا خرپا است که نشان دهنده موقعیت فعلی هنر است و به مهندسان سازه کمک می کند تا نیازهای مهندسی عمران مدرن را برآورده کنند. نرم افزار Dlubal RSTAB اساس یک سیستم نرم افزاری مدولار است و به دلیل تکنیک ورودی هوشمندانه، مدل سازی بصری ساختارهای ساده و پیچیده را فراهم می کند. حل کننده کارآمد RSTAB امکان محاسبه خطی و غیرخطی نیروهای داخلی، تغییر شکل ها و واکنش های پشتیبانی را فراهم می کند. برای طراحی های بیشتر، با توجه به داده های ساختاری مواد و استانداردهای خاص، ماژول های الحاقی وجود دارند. با توجه به سیستم نرم افزاری مدولار، می توانید محصولات مختلف نرم افزار Dlubal را در یک بسته برنامه ای که نیازهای شخصی شما را برآورده می کند، ترکیب کنید.

برنامه تحلیل قاب سازه سه بعدی، Dlubal RSTAB ابزاری ایده آل برای طراحی سازه   های تیر، قاب یا خرپا متشکل از فولاد، بتن آرمه، چوب، آلومینیوم یا سایر مواد است. با RSTAB می توانید به راحتی و به سرعت، مدل ساختاری را تعریف کنید و سپس نیروهای داخلی، تغییر شکل ها و واکنش های پشتیبانی را محاسبه کنید. برای طراحی بیشتر، با توجه به داده های ساختاری مواد و استانداردهای خاص، ماژول های مختلف دیگری در دسترس است.

نرم افزار Dlubal PLATE-BUCKLING آنالیز و تحلیل کمانش ورق

نرم افزار Dlubal PLATE-BUCKLING آنالیز و تحلیل کمانش ورق

Dlubal PLATE-BUCKLING نرم افزاری قدرتمند برای طراحی اجزای سازه ای بشقاب مانند و آنالیز و تحلیل کمانش ورق است. استاندارد اروپایی یوروکد ۳ طراحی و ساخت اجزای فولادی سازه ای مانند ورق مورد استفاده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را توصیف می کند. مقررات مربوط به کشور توسط پیوست های ملی (NA) در نظر گرفته می شود. علاوه بر پارامترهای موجود در برنامه Dlubal PLATE-BUCKLING ، می توانید مقادیر محدودیت خود را تعریف کرده یا پیوست های ملی جدیدی ایجاد کنید. Dlubal PLATE-BUCKLING را می توان به عنوان یک برنامه مستقل یا به عنوان یک ماژول افزودنی در RSTAB یا RFEM استفاده کرد.در ماژول افزونه ، می توانید داده های ورودی مربوط به طراحی و نیروهای داخلی را از مدل فعلی RSTAB یا RFEM وارد کنید. در نهایت ، فرآیند طراحی را می توان در گزارش چاپی، از داده های ورودی تا طراحی، مستند کرد. Dlubal PLATE-BUCKLING تمام تجزیه و تحلیلهای پایداری، تنش و تغییر شکل معمولی و همچنین ایمنی ایمنی کمانش پیچشی را برای سفت کننده ها انجام می دهد. تجزیه و تحلیل پایداری با توجه به روش تنش های کاهش یافته توسط معیار تعامل انجام می شود. علاوه بر این، معادلات تحلیلی برای محاسبه تنش های بحرانی کمانش از پیوست A اجرا شده است ، بنابراین امکان محاسبه با استفاده از solutio ارزش ویژه ای دارد.

نرم افزار DLUBAL RFEM نرم افزار طراحی و آنالیز سازه

نرم افزار DLUBAL RFEM نرم افزار طراحی و آنالیز سازه
نرم افزار DLUBAL RFEM

DLUBAL RFEM نرم افزار قدرتمند سه بعدی FEA است که به مهندسین سازه کمک می کند تا الزامات مهندسی عمران مدرن را برآورده کنند. برنامه DLUBAL RFEM ورودی داده کارآمد و دستکاری بصری ، مدل سازی ساختارهای ساده و بزرگ را تسهیل می کند. تجزیه و تحلیل ساختاری RFEM اساس یک سیستم نرم افزاری مدولار است. برنامه اصلی RFEM برای تعریف سازه ها ، مصالح و بارها برای سیستم های سازه ای مسطح و فضایی متشکل از صفحات، دیوارها، پوسته ها و اعضا استفاده می شود. نرم افزار DLUBAL RFEM همچنین به شما امکان می دهد تا ساختارهای ترکیبی و همچنین المان های جامد و تماسی را ایجاد کنید. RFEM تغییر شکل، نیروهای داخل ، تنش ها، نیروهای پشتیبانی و تنش های تماس با خاک را فراهم می کند. ماژول های اضافی مربوطه ورود داده ها را با ایجاد خودکار ساختارها و اتصالات تسهیل می کند یا می تواند برای انجام تجزیه و تحلیل ها و طراحی های بیشتر با توجه به استانداردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. مفهوم نرم افزاری مدولار به شما امکان می دهد یک بسته برنامه متناسب با نیازهای شخصی خود تهیه کنید.

نرم افزار Dlubal RX-TIMBER سازه چوبی

Dlubal RX-TIMBER نرم افزاری تخصصی در زمینه مهندسی چوب و آنالیز سازه چوبی میباشد. با برنامه های موجود در بسته Dlubal RX-TIMBER می توانید اجزای مختلف سازه ای (تیرهای چسب دار، تیرهای پیوسته، ستون های چوبی، پرلین های همراه، قاب ها، مهاربندها و سقف ها) را در حالت نهایی، حالت محدودیت سرویس دهی و طراحی مقاومت در برابر آتش مطابق با یوروکد ۵ آنالیز کنید. ترکیب نتایج حاکم به طور خودکار با ماژول افزودنی RF-COMBI که در RX-TIMBER ادغام شده است ایجاد می شود. همه برنامه های RX-TIMBER قادر به طراحی حالت نهایی و قابلیت سرویس هستند.

نرم افزار Dlubal SHAPE-MASSIVE آنالیز و طراحی بتن تقویت شده

نرم افزار Dlubal SHAPE-MASSIVE آنالیز و طراحی بتن تقویت شده

Dlubal SHAPE-MASSIVE نرم افزار قدرتمند آنالیز و طراحی بتن تقویت شده، تحلیل و طراحی برای محاسبات ساختار پرتو سه بعدی، قاب یا خرپا است و به خصوصیات هر بخش متقابل ضخیم را تعیین می کند و تنش ها را محاسبه می کند. علاوه بر این ، شما می توانید طراحی بتن مسلح را مطابق با Eurocode 2 و سایر استانداردها انجام دهید. SHAPE-MASSIVE رابط کاربری با RFEM و RSTAB را فراهم می کند: بخش های متقابل شکل-در کتابخانه نرم افزار تجزیه و تحلیل FEA یا فریم موجود است و برعکس ، وارد کردن و طراحی نیروهای داخلی از RFEM و RSTAB امکان پذیر است. داده های ساختاری را می توان به صورت گرافیکی، در جداول یا با استفاده از پرونده DXF وارد کرد.

نرم افزار Dlubal SHAPE-THIN طراحی و آنالیز پلاستیک نازک

SHAPE-THIN – Thin‑Walled and Cold‑Formed Cross‑Sections

Dlubal SHAPE-THIN نرم افزار قدرتمند آنالیز و طراحی بتن تقویت شده، تحلیل و طراحی برای محاسبات ساختار پرتو سه بعدی، قاب یا خرپا است و به خصوصیات هر بخش متقابل ضخیم را تعیین می کند و تنش ها را محاسبه می کند. علاوه بر این ، شما می توانید طراحی بتن مسلح را مطابق با نرم افزاری جهت طراحی و آنالیز پلاستیک مقاطع نازک میباشد. برنامه Dlubal SHAPE-THIN خصوصیات بخش متقاطع با دیواره نازک باز و بسته را تعیین می کند و تجزیه و تحلیل استرس و طراحی پلاستیک را انجام می دهد. SHAPE-THIN رابط کاربری با RFEM و RSTAB را فراهم می کند: بخش های کتابخانه نرم افزار تجزیه و تحلیل FAE یا فریم موجود است ، و برعکس ، وارد کردن و طراحی نیروهای داخلی از RFEM و RSTAB در Dlubal SHAPE-THIN امکان پذیر است. در نرم افزار SHAPE-THIN داده های ساختاری را می توان به صورت گرافیکی ، در جداول یا با استفاده از پرونده DXF وارد کرد.

برخی امکانات Dlubal SHAPE-THIN

  • مدل سازی مقطع از طریق عناصر ، بخش ها ، قوس ها و عناصر نقطه
  • کتابخانه قابل ارتقاء از خصوصیات مواد ، نقاط قوت و فشارهای محدود
  • خصوصیات بخش مقطعی باز ، بسته یا غیر متصل
  • خواص موثر مقطع متشکل از مواد مختلف
  • تعیین تنش های جوش در جوش فیله
  • تجزیه و تحلیل استرس از جمله طراحی پیچ خوردگی اولیه و ثانویه

نرم افزار Dlubal CRANEWAY نرم افزار طراحی انواع سازه جرثقیل

Dlubal CRANEWAY این برنامه محدوده محصولات DLUBAL را با طراحی تیرچه باند جرثقیل گسترش می دهد. برنامه Dlubal CRANEWAY با استفاده از رابط کاربری مناسب می توانید تجزیه و تحلیلهای پیچیده ای را با توجه به EN 1993-6 ،DIN 4132 و DIN 18800 به روشی آسان و قابل درک انجام دهید. تیرچه باند جرثقیل در ماژول CRANEWAY مشخص شده است. بر اساس بارهای تعریف شده ، برنامه موارد بار را ایجاد می کند که در موقعیت بار ترکیب می شوند. هر موقعیت بار منجر به سه ترکیب بار می شود. هر ترکیب بار با سه سطح بارگذاری محاسبه می شود تا نیروهای داخلی را برای طراحی تنش عمومی ، تحلیل تغییر شکل یا طراحی خستگی تعیین کند. نیروهای داخلی با توجه به تجزیه و تحلیل مرتبه دوم برای پیچش پیچ خوردگی تعیین می شوند. با استفاده از این نیروهای داخلی محاسبه شده، CRANEWAY تجزیه و تحلیل های مناسب را مطابق EN 1993-6 ،DIN 4132 یا DIN 18800 ارائه می دهد.

نرم افزار DLUBAL Composite Beam طراحی و آنالیز سازه کامپوزیتی

DLUBAL Composite Beam نرم افزاری برای طراحی و آنالیز سازه کامپوزیتی میباشد. برنامه DLUBAL Composite Beam آنالیز را مطابق با: ENV 1994-1-1: 1992-10 انجام می دهد. همچنین نرم افزار Composite Beam مبتنی بر ارتباط دو طرفه بین RSTAB و ماژول های افزودنی است.

برخی امکانات نرم افزار DLUBAL Composite Beam

  • تعیین خودکار مقطع موثر
  • پشتیبانی از ساخت و ساز برای مرحله ساخت و ساز
  • تعریف رایگان بارهای متغیر متمرکز ، خطی و خطی به عنوان بارهای ثابت و متغیر با مشخصات سن بتن در بارگیری
  • بارهای ساختمانی آزاد
  • ترکیب بار اتوماتیک
  • محاسبه خواص مقطع با توجه به روش ۱ یا ۲
  • محاسبه نیروهای داخلی الاستیک با RSTAB
  • توزیع مجدد
  • طراحی مقاومت در برابر خم و برشی با تعامل
  • تعیین اتصالات برشی مورد نیاز و توزیع آنها
  • طراحی مقاومت به نیروی برشی طولی
  • نتایج واکنشهای پشتیبانی حاکم برای ساخت و ساز و مرحله کامپوزیت از جمله بارهای پشتیبانی از ساخت و ساز
  • تجزیه و تحلیل کمانش جانبی
  • تجزیه و تحلیل برای محدودیت عرض ترک
  • طراحی فرکانس طبیعی

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *