انتخاب برگه

نکاتی برای انتخاب کاشی سرویس بهداشتی

مرداد ۶, ۱۴۰۰ | رپورتاژ آگهی

نکاتی برای انتخاب کاشی سرویس بهداشتی
نکاتی برای انتخاب کاشی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی کوچک ترین فضای خانه است، اما تاثیری که طراحی سرویس بهداشتی بر منزل می گذارد، می تواند کم نظیر باشد. بنابراین، بهتر است که هیچ وقت اهمیت سرویس بهداشتی را کمتر از سایر فضاهای خانه ندانید. سرویس های بهداشتی، یک فضای عمومی به حساب می آیند و تاثیر مستقیمی بر بهداشت فردی اعضای خانواده دارند.

یکی از بخش های مهم سرویس های بهداشتی، کاشی سرویس بهداشتی هست که انتخاب درست آن ها باعث زیبایی فضا و بهداشتی تر شدن محیط می شود. یکی از بهترین کاشی ها برای سرویس های بهداشتی کاشی های پرسلان هستند که در مجموعه کاشی پالاس با بهترین کیفیت ارائه شده اند. پس اگر می خواهید با نکاتی درباره کاشی های سرویس بهداشتی آشنا شوید، ما را تا انتهای این مقاله دنبال کنید.

تناسب اندازه کاشی و سرامیک در سرویس بهداشتی

اگر قصد دارید از اندازه های مختلف سرامیک و کاشی استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید که این اندازه ها با هم تناسب داشته باشند. بسیار مهم است که کاشی ها و سرامیک­ ها با هم تلاقی داشته باشند و لازم نباشد که فضای خالی بین آن ها را با گچ، چسب یا سیمان پر کرد. دقت در انتخاب اندازه کاشی سرویس بهداشتی، به محیط یک نظم کلی می بخشد.

نورپردازی در سرویس بهداشتی

اگر سرویس بهداشتی به گونه­ ای باشد که نور طبیعی به آن نتابد و لازم باشد که از نورپردازی مصنوعی استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که از کاشی و سرامیک با رنگ روشن استفاده کنید. کاشی و سرامیک هایی که به رنگ روشن هستند، نور را بیشتر منعکس می کنند و در نتیجه فضای سرویس بهداشتی روشن تر خواهد شد. اما اگر نور آفتاب در محیط می تابد، بهتر است از کاشی شیشه ای استفاده نکنید، چون میزان انعکاس و درخشش کاشی ها شدید و آزار دهنده می شود.

کاشی برای سرویس بهداشتی
کاشی برای سرویس بهداشتی

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

رنگ ها تاثیر زیادی در زیبا سازی محیط و بهتر شدن روحیه ساکنینشان دارد. سرامیک ها و کاشی های سرویس های بهداشتی نیز ر رنگ های بسیار متنوعی تولید می شوند، به طوری که تقریبا هر رنگی را که بخواهید، می توانید در بین آن ها پیدا کنید.

رنگ دیوار سرویس های بهداشتی، بخش وسیعی از نمای ظاهری را پوشش می دهد. به همین دلیل، انتخاب رنگ مناسب تاثیر زیادی در بالا بردن جذابیت دکوراسیون دارد. همانطور کهقبلاً گفته شد، دکوراسیون سرویس های بهداشتی نیز مانند سایر بخش های منزل حائز اهمیت است و باید در انتخاب کاشی های آن دقت لازم را به خرج داد.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی، رنگ هایی با تناژ سرد است. رنگ هایی مانند کرم و آبی کمرنگ می توانند انتخاب های مناسبی باشند. اگر احساس می کنید با این رنگ فضا سرد و بی روح می شود ، می توانید در ردیف های خاصی از دیوار،  از کاشی هایی با طرح گل دار و رنگی استفاده کنید.

اگر رنگ های مایل به سفید مانند سفید، آبی کمرنگ، کرمی، شیری و … علاقه ای ندارید، می توانید از کاشی هایی با رنگ های صورتی یا آبی کمرنگ استفاده کنید. هر چه رنگ روشن تر باشد و تم رنگی آن ساده تر باشد، محیط بزرگ تر و آرام تر بنظر می رسد. خاصیت رنگ های روشن این است که احساس راحتی و آرامش بیشتری را به محیط منتقل می کنند.

برای خنثی کردن سردی محیط هم چنین می توانید از شیر آلات برنزی یا طلایی، در کنار رنگ های سرد بهره بگیرید تا علاوه بر ایجاد کنتراست، سردی فضا را نیز از بین ببرند. در صورت تمایل می توانید از رنگ های گرم مانند قرمز، سبز و قهوه ای نیز در سرویس بهداشتی منزل خود استفاده کنید اما دقت کنید که در کنار این رنگ ها حتماً از رنگ های طوسی، سفید و کرم هم استفاده کنید تا تعادل بصری بوجود بیاید. سعی کنید ترکیب رنگ ها را از یک پالت رنگ سه تایی انتخاب کنید و تعداد رنگ های کاشی ها را از سه رنگ بیشتر نکنید. این تعدد رنگ باعث می شود که فضا شلوغ تر به نظر بیاید.

انتخاب کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی کوچک

در منازلی که متراژ بنا کم است، معمولاٌ سرویس بهداشتی های کوچک نیاز به طراحی هوشمندانه ای دارد تا بزرگتر به نظر برسد. به همین دلیل، باید هنگام انتخاب رنگ و طرح کاشی و سرامیک سرویس های بهداشتی و سایر موارد مربوط به آن، دقت زیادی به خرج بدهید تا کوچک بودن فضا به چشم نیاید و حتی آن را بزرگ تر نشان بدهید.

نکته ای که در انتخاب کاشی های سرویس بهداشتی باید به آن دقت کنید این است که اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید، باید کاشی و سرامیکی را انتخاب کنید که در برگشت و انعکاس نور بهتر عمل می کند.

از این رو، بهتر است مدل کاشی در سرویس های بهداشتی کوچک، مدل های صیقلی باشند. برخی از کاشی ها حالتی مات دارند. این کاشی ها ممکن است زیبایی خاصی داشته باشند، ولی برای فضاهای کوچک مناسب نیستند. زیرا استفاده از کاشی و سرامیک مات باعث می شود تا فضا کوچک تر به نظر برسد.

کاشی مناسب
کاشی مناسب

کاشی مناسب سرویس بهداشتی بزرگ

کاشی های تیره رنگ مانند شکلاتی، زغالی و سورمه ­ای برای سرویس بهداشتی های بزرگ توصیه می شود. این رنگ ها جلوه ای مجلل به فضا می بخشند. ممکن است این کاشی ها محیط را تاریک نشان بدهند. برای رفع این مشکل، می توانید با نورپردازی مناسب جلوی تاریک دیده شدن محیط را بگیرید. از طرح های برجسته و خاص کاشی های سرویس بهداشتی نیز می توانید در سرویس های بهداشتی بزرگ کمک بگیرید.

مراحل نصب کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

 نصب کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی برای واحدهای مسکونی نوساز، پس از انجام و اجرای مرحله گچ و خاک و لوله کشی تاسیسات با اجرای عایق رطوبتی آغاز می شود. در گذشته، برای عایق کاری سرویس بهداشتی از قیر گونی استفاده می شد. ولی امروزه این مرحله با استفاده از ایزوگام انجام می شود که بسیار راحت تر و تمیزتر است.

پس از مرحله عایق کاری رطوبتی،کاشی کاری دیوارها انجام می شود. کاشی کاری دیوارها از کف تا جایی که سقف کاذب قرار می گیرد، اجرا می شود. پس از آن نوبت به سنگ گذاری است. در این مرحله کاسه یا سنگ دستشویی ایرانی نصب می شود و زیر کار آن با آجر و ملات ماسه و سیمان به خوبی پر می شود.

پس از جاسازی سنگ دستشویی نوبت سرامیک کاری کف است. با تمام شدن اجرای سرامیک، روشویی و دستشویی فرنگی هم نصب می شوند. در پایان نیز شیرآلات، کلید و پریز و لامپ ها، آینه روشویی، سیفون و … نصب می شوند.

در هنگام خرید و نصب کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی  باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که در این مقاله گفته شد، سرویس بهداشتی یکی از بخش های مهم منزل است که باید در انتخاب کاشی و سرامیک آن دقت زیادی به خرج داد. در مرحله نصب کاشی و سرامیک سرویس های بهداشتی نیز باید دقت کرد که خطایی رخ ندهد زیرا باعث از بین رفتن زیبایی محیط و همین طور عدم رعایت نکات بهداشتی می شود. تعدادی از نکاتی که باید در هنگام خرید و نصب کاشی و سرامیک سرویس های بهداشتی به آن ها دقت کرد، در زیر آورده شده اند.

۱٫ لازم به یاد آوری است که کاشی و سرامیک هم مانند بسیاری از محصولات، دارای درجه بندی هستند. در مراحل ساخت و پیش از مرحله بسته بندی کاشی و سرامیک، کنترل کیفیت انجام می شود. در این بخش، اگر هر گونه زدگی، لکه و … در ظاهر کاشی وجود داشته باشد، از درجه کیفیت آن کم می شود. بنابراین، سعی کنید برای پوشش دیوارها و کف سرویس بهداشتی از کاشی های درجه یک استفاده کنید تا دوام و کیفیت بیشتری داشته باشند.

۲٫ از کاشی های با طرح و رنگ هماهنگ استفاده کنید و سعی کنید کاشی طرح دار و ساده را با هم به کار ببرید.

۳٫ سعی کنید از کاشی لعاب دار براق استفاده کنید تا زمان کمتری را صرف تمیزکاری آن کنید.

۴٫ از کاشی های با ابعاد بزرگ استفاده کنید تا زیبایی بیشتری حاصل شود و بندکشی کمتری نیاز باشد .

۵٫ برای سرامیک کاری کف و سقف سعی کنید از رنگ های خنثی یا هماهنگ با دیوارها استفاده کنید.

۶٫ بهتر است رنگ های تیره را در کل محیط سرویس بهداشتی به کار نبرید، بلکه تنها در بخش هایی از فضا مانند خطوط افقی و عمودی ازکاشی هایی با رنگ تیره استفاده کنید، زیرا این کاشی ها لکه های آب را نشان می دهند.

۷٫ هنگام انتخاب کاشی سرویس بهداشتی، یک کاشی را به عنوان نمونه کنار شیر آلات، پرده حمام، سنگ روشویی و وان قرار دهید تا ترکیب رنگ آن ها را به خوبی مشاهده کنید.

در این مقاله، با کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی و نکاتی که باید در حین نصب مورد توجه قرار گیرند، آشنا شدید. اگر به دنبال یک محصول و مرغوب باکیفیت هستید، برند کاشی پالاس را به شما پیشنهاد می­کنیم که تولیدکننده سرامیک­های پرسلان سرویس های بهداشتی است و می­تواند نیاز شما را به این نوع سرامیک­­ها را به بهترین شکل تامین کند. آدرس اینترنتی کاشی پالاس: https://palacetiles.com/

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه