انتخاب برگه

نکات اجرایی آرماتوربندی

خرداد ۱۱, ۱۳۹۵ | اجرایی | ۰ دیدگاه

☑️ از آرماتور های زنگ زده و یا آغشته به روغن نباید استفاده گردد و در صورت وجود آلودگی باید ابتدا به پاکسازی آنها قبل از اجرا اقدام نماییم.

☑️ خاموت ها که میلگرد های عرضی هستند وظیفه ی نگهداری آرماتور های طولی را دارند و جلوگیری از کمانش آرماتور های طولی در هنگام فشار بسیار زیاد پس دقت گردد که رعایت ضوابط خاموت گزاری کم احمیت تر از آرماتور اصلی نیست.

☑️ فاصله ی خاموت ها از یکدیگر باید حدود بیست سانتی متر باشد یا همان یک وجب با دست که به راحتی میتوان اندازه گرفت.

☑️ خاموت ها باید به وسیله ی سیم آرماتور بندی به آرماتور های طولی بسته شود در واقع به وسیله ی سیم آرماتور بندی به تمام میلگرد های طولی مهار شوند.

☑️ تمام میلگرد ها باید توسط قیچی مخصوص بریده شوند و نباید میلگرد ها را توسط دستگاه هوا برش برید زیرا باعث میشود چند سانتی متر بریده شده با حرارت غیر قابل استفاده باشد.

☑️ از خم کردن آرماتور در دمای پایین تر از پنج درجه سانتی کرد خودداری گردد و نباید آرماتور ها را که خم کردیم باز و بسته کنیم برای خم کردن دوباره و شکل دادن مجدد و باید تمام میلگرد ها به صورت سرد و با دستگاه مکانیکی خم شوند.

☑️ فاصله ی بین میلگرد ها تا سطح قالب بندی باید حداقل پنج ممیز دو سانتی متر باشد تا پوشش بتنی روی میلگرد ها دارای ضخامت مناسبی باشد.

این کار علاوه بر ایجاد پیوستگی بین بتن و میلگرد از زنگ زدگی و خوردگی میلگرد ها را محافظت می کند.

توجه ❗️ رعایت نکردن فاصله باعث از بین رفتن سریع پی ها و رعایت کردم باعث افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله و بالا رفتن عمر پی ها و سازه ساختمانی ما می گردد.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *