انتخاب برگه

۵۰ درصد حوادث کار در بخش ساختمان‌سازی است

شهریور ۱, ۱۳۹۵ | صنعت ساختمان | ۰ دیدگاه

مدیرکل سازمان‌های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۰ درصد حوادث کار در بخش ساختمان است، گفت: مهندسان در صورت عدم پایبندی به نظام‌نامه از فعالیت آنان جلوگیری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از خبرگزاری فارس ، منوچهر شیبانی‌اصل در همایش توسعه مهندسی با رویکرد اخلاق حرفه‌ای در اهر اظهار داشت: مهندسان ساختمانی ملزم به رعایت نظام‌نامه رفتار حرفه‌ای اخلاقی در مهندسی ساختمان هستند.
وی افزود: این نظام‌نامه با امضای وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده است و از مهندسان بخش ساختمان انتظار می‌رود که نسبت به رعایت نظام‌نامه رفتار حرفه‌ای اخلاقی پایبند باشند و در صورت مشاهده تخلف مجازات‌های انتظامی اعمال خواهد شد و حتی پروانه فعالیت نیز لغو خواهد شد.
شیبانی‌اصل افزود: از مهندسان ساختمان بخش ساختمان انتظار داریم به این کار به صرف درآمد نگاه نکنند و کیفیت و مسائل اخلاقی را فدای درآمد نکنند.
مدیرکل سازمان‌های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی گفت: به علت وجود دانشگاه‌های زیاد امروز مهندسان فارغ التحصیل بخش ساختمان بیش از گذشته است و حتی رشته‌های گذشته این فارغ‌التحصیلان در ارتباط با این بخش نیست.
وی عنوان کرد: آموزش‌های حرفه‌ای و اخلاقی باید از سوی دفاتر نظام مهندسی‌های کشور در اولویت قرار گیرد.
مدیرکل سازمان‌های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی، همچنین با اشاره زلزله سال ۹۱ ارسباران گفت: از پیامدهای زلزله ارسباران در تحقیقات و پژوهش‌های علمی و کاربردی از لحاظ نوع سازه و مقاوم بودن و یا مقاوم نبودن ساختمان‌ها و رعایت مسائل ایمنی در برابر حوادث و به خصوص زلزله استفاده می‌شود.
شیبانی‌اصل با بیان اینکه ۵۰ درصد حوادث کار در بخش ساختمان است خواستار رعایت مسایل ایمنی در زمان احداث و بعد از اتمام احداث در زمینه تأسیسات از سوی مردم شد.
گفتنی است  در این همایش از مهندسان پیشکسوت دفتر نظام مهندسی ساختمان اهر تجلیل شد و پوستر کمپین اخلاق حرفه‌ای مهندسی نیز امضاء شد.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *