انتخاب برگه

ایده‌های نوسازی خانه

دی ۲۳, ۱۳۹۹ | رپورتاژ آگهی

هر پروژۀ نوسازی خانه می‌تواند بسیار منحصر به فرد باشد چرا که هر خانه و هر فردی که در آن ساکن است، سلیقۀ خاص خودش را دارد. با این حال بسیاری از افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند، ایده‌های تکراری را مدام استفاده می‌کنند. خوش‌بختانه راه‌حل‌های منحصربه فردی برای مشکلات گوناگون وجود دارد. در لیست پایین به تعدادی از مشکلات معمول و پرتکرار و روش حل آن‌ها اشاره شده است.

 اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت بازسازی خانه را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک شرکت بازسازی در تهران باشید می‌توانید درخواست بازسازی خانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

خانه دلگیر و تاریک به نظر می‌رسد:

بسیاری از خانه‌های قدیمی با این ایده ساخته شده‌اند که هر قسمت از آن، مخصوص انجام کار خاصی باشد و قسمت‌های مختلف بهم ارتباطی نداشته باشند. در نتیجۀ خانه‌هایی با اتاق‌های کوچک ساخته می‌شد که نورگیر نبودند و چندان بهم ارتباط نداشتند. اگر خانۀ شما نیز با این مشکل رو به رو است، می‌توانید یکی از دیوارها را خراب کنید تا یک فضای دلباز ایجاد شود. اتاق‌های گوناگون می‌توانند با دیوارهای نصفه و اوپن از هم جدا شوند و این امر باعث می‌شود که فضا بزرگ‌تربه نظر برسد و نورگیر شود.

نیاز به فضای بیشتری دارید:

ممکن است نخواهید که برای یک ساخت اضافه هزینه کنید اما با این حال نیاز دارید که یک یا دو اتاق را بزرگ‌تر کنید. با برنامه‌ریزی و طراحی مناسب می‌توان یک سرویس بهداشتی کوچک را به حمامی بزرگ تبدیل کرد. 

اگر نیاز به فضای بیشتری دارید، می‌توانید اتاقک‌هایی کوچک و چسبیده به خانه بسازید. این اتاقک‌ها چندان بزرگ نیستند اما به نسبت ساختن یک اتاق بزرگ کم خرج‌ترند. شاید باورش سخت باشد اما همین چند متر اضافه تغییر چشم‌گیری در فضای خانه ایجاد می‌کند.

آشپزخانه‌تان زیادی کوچک است:

این یکی از پرتکرارترین دلایل برای نوسازی منزل است. بسیاری از خانه‌های قدیمی با آشپزخانه‌های کوچکی ساخته شدند به این دلیل که تصور بر این بود که فقط خانم خانه با آن کار دارد ولیکن امروزه آشپزخانه مکانی برای صحبت و ارتباط برقرار کردن همۀ اعضای خانواده شده است. امروزه افراد بیشتر از قبل از لوازم آشپزخانه و قابلمه و ظروف و لیوان استفاده می‌کنند و برای جا دادن همۀ این‌ها، نیاز به فضاهای زیاد و کابینت‌های بزرگ است. 

برای حل این مشکل، طراحان اغلب از سایر فضاها برای بزرگ کردن آشپزخانه استفاده می‌کنند. حتی ممکن است کل آشپزخانه را در مکان دیگری از خانه بازسازی کنند. در صورت لزوم می‌توانید به آشپزخانه یک ساخت اضافه کنید. 

اتصال محیط‌های داخلی به خارجی:

امروزه بیشتر افراد خواهان متصل کردن محیط‌های خارجی خانه به داخلی آن هستند. از آنجایی که انتخاب‌های متعددی در دسترس افراد است، ممکن است بدون فکر و تحقیق دست به نوسازی بزنند و اشتباهاتی را مرتکب شوند. پس بهتر است قبل از شروع به کار، اشتباهات احتمالی را حدس زده و از مرتکب شدن آن‌ها خودداری کنید. 

عجله کردن:

مسلما دل توی دلتان نیست که پروژۀ نوسازی خانه را هر چه سریع‌تر شروع کنید و از محیط جدید خانه لذت ببرید! یکی از نکات مهم برای نوسازی خانه، برنامه ریزی دقیق است. قبل از کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای، با آن‌ها مصاحبه و بهترین گزینه را انتخاب کنید. قطعا می‌خواهید که پیمانکار انتخابی باتجربه باشد و بتوان روی او حساب کرد. قبل از شروع پروژه، با تیم مربوطه صحبت کنید و مطمئن شوید که درمورد زمانبندی و هزینه‌ها، ابهامی وجود ندارد. صرف زمان برای برنامه ریزی دقیق، جلوی بسیاری از مشکلات احتمالی را می‌گیرد.

انتخاب‌های ارزان قیمت:

اگر پیمان‌کار به طرز قابل توجهی قیمت پایین‌تری را به شما پیشنهاد می‌دهد، بهتر است انتخاب دیگری بکنید. استفاده از متریال ارزان قیمت شما را با مشکلات جدی‌تری رو به رو می‌کند. مثلا ممکن است از پنجره‌های ارزان قیمت در ساخت خانه استفاده کنید اما این پنجره‌ها باعث اتلاف انرژی و گرمای خانه شوند.

انتخاب به دلیل ترند بودن:

این مسئله بیشتر در آشپزخانه‌ها مطرح می‌شود چرا که مردم تمایل دارند آخرین مد روز را در طراحی آشپزخانه خانۀ خود به کار ببرند. بهتر است در طراحی خانه از انتخاب‌هایی بهره ببرید که هیچ وقت از مد نمی‌افتند.

انتخاب‌های دقیقه نودی!:

بسیاری از تصمیم‌های لحظه آخری، باعث می‌شوند که شما خرج‌های بیهوده و اضافه کنید و زمان خود را تلف کنید. همۀ تصمیم‌های مهم را در طول پروسۀ نوسازی بگیرید و هیچ تصمیم مهمی را به تعویق نیندازید.

توجه: این مطلب یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) بوده و سایت سازه پلاس هیچگونه نظر و مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز به لینک‌های داخل متن مراجعه فرمایید.

۰ دیدگاه