انتخاب برگه

اصلاحیه مبحث ۹ سال ۱۳۹۲ مقررات ملّی ساختمان

اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۵ | مباحث مقررات ملی | ۰ دیدگاه

به آگاهی میرساند در ویرایش سال ۱۳۹۲ مبحث نهم مقررات ملّی ساختمان اصلاحات زیر انجام گردیده و در قالب چاپ دهم از ویرایش مذکور در دسترس همگان قرار گرفته است. ضمناً آن دسته از مهندسان که ویرایش سال ۱۳۹۲ مبحث یادشده را در اختیار دارند، می توانند اصلاحات را به شرح زیر انجام دهند:

استفاده از میلگردهایA4 با تنش تسلیم۵۰۰ و۵۲۰ مگاپاسکال، که در استاندارد ملی۳۱۳۲(تیرماه۱۳۹۲) به ترتیب به عنوان میلگردهای آج ۵۰۰ وآج ۵۲۰ خوانده می شوند، در طراحی و ساخت همه انواع سازه های ساختمانی (سازه های غیر ساختمانی را شامل نمی شود) بتن آرمه، به جز دیوارهای برشی ویژه و قاب های خمشی ویژه، در صورت احراز شرایط زیر به تصویب رسید.
۱- میلگرد دارای آج های عرضی دوکی شکل در دو طرف آج طولی بوده (مطابق شکل ۹ استاندارد ملی ۳۱۳۲) وخصوصیات عمومی مندرج در استاندارد ملی ۳۱۳۲ (تیر ماه ۱۳۹۲) را نیز داشته باشد.
۲- شکل پذیری میلگرد حداقل در حد مورد انتظار برای میلگرد A3 باشد، به طوری که میزان ازدیاد طول نسبی آن در طولی معادل ۵ برابر قطر، حداقل ۱۶% باشد.
۳- در تولید میلگرد، از شمش با کربن بالا استفاده نشود. روش تولید میلگرد، تکنولوژی ترمکس بوده وکربن معادل (CE) میلگرد، حداکثر ۵/۰ باشد.
۴- کارخانه تولید کننده میلگرد، گواهی سازمان ملی استاندارد را برای تولید میلگرد های آج ۵۰۰ وآج ۵۲۰ اخذ نموده ونشان کارخانه و رده میلگرد را بر آن حک کرده باشد.
اصلاحیه فوق در تاریخ ۲۱/۸/۹۳ به تصویب شورای تدوین مقررات ملی ساختمان ودر تاریخ۲۶/۱۲/۹۳ به تصویب جناب آقای دکتر آخوندی، وزیر محترم راه وشهرسازی رسید.

اصلاحیه مبحث ۹ شماره ۲

شورای تدوین مقررات ملی ساختمان در جلسه شماره ۳۰ مورخ ۲۳/۴/۹۵  این شورا، اصلاحیه شماره ۲ تهیه شده توسط کمیته تخصصی مبحث نهم مقررات ملی ساختمان برای ویرایش ۱۳۹۲ مبحث مذکور را مصوب نمود. اصلاحیه مذکور در تاریخ ۳۱/۴/۹۵ توسط وزیر محترم راه و شهرسازی جهت اعمال در مقررات ابلاغ گردید.

دانلود اصلاحیه شماره ۲ مبحث نهم مقررات ملی ساختمان

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *